חיפוש

מה הן הלוואות גמ"ח?

דתות מהוות את אחד מתחומי החיים הכי שנויים במחלוקת. אלו הנמנים בצד של אוהבי הדת, יגידו שהדת מעניקה להולכים בעקבותיה משמעות לחיים, ערכים ואהבת חינם. מנגד, אלו שמתנגדים לדתות יאמרו שהדת בבסיסה היא מערכת שמושתת על כפייה, שקרים ומנגנונים מיושנים שצריכים לעבור מהעולם. יחד עם זאת, קשה להתווכח על טיבה של מצוות גמ"ח בהקשר של סיוע לחלשים, אז מה זה הלוואות גמ"ח? למי הן מיועדות? הישארו איתנו.

 

מה זה גמ"ח בכלל?

ובכן, הנושא של המאמר הזה הוא הלוואות גמ"ח, אך לפני שנצלול לגופו של עניין, בואו נבין מה היא המצווה אשר ממנה הגיעו לעולם הלוואות גמ"ח. ראשי התיבות גמ"ח מייצגים את מצוות גמילות חסדים, מדובר במצווה הלקוחה מהיהדות ומשמעותה מתן עזרה לאוכלוסיות מוחלשות ללא תמורה. העזרה יכולה להתבטא באמצעיים פיזיים כמו אוכל, תרופות, כסף ועוד. בנוסף, הסיוע יכול להתבטא גם בדרכים אחרות כמו ניחום אבלים, ביקור חולים, הפגת בדידות וכדומה.

 

מי זקוק להלוואה?

רגע לפני שנגיע להלוואות גמ"ח, כדאי שנבין מה הן בכלל הלוואות ומי זקוק להן. הלוואה היא למעשה מכשיר פיננסי, שבא לידיי ביטוי בסכום קבוע מראש של כסף אשר מגיע למי זקוק לו בפעימה אחת, כאשר לוקח ההלוואה צריך להחזיר את הכסף בתשלומים יחד עם תוספת של ריבית. בנקים מהווים את הגוף הגדול ביותר למתן הלוואות, כל אחד מקבל תנאי הלוואה שונים בבנקים לפי תנאים מוסכמים מראש ולפי הנתונים הפיננסים של לוקח ההלוואה. באופן הזה, יוצא שדווקא אלו המצויים במצב הכלכלי הקשה ביותר, יאלצו לשלם את הריביות הכי גבוהות בהחזרי תשלום ההלוואה.

 

הלוואות גמ"ח – מה זה?

אחר שהבנו מה זה גמ"ח ואחרי שחידדנו מה משמעותה של הלוואה, הגיע הזמן להבין מה הן הלוואות גמ"ח. בניגוד להלוואה אשר ניתנת על ידי הבנק, הלוואות גמ"ח ניתנות לכאלו שהבנק לא מאשר להם לקחת הלוואה. כמו כן, הגופים החוץ בנקאיים אשר מעניקים הלוואות גמ"ח לא דורשים ריבית עבור החזרי התשלום. הרציונל מאחורי ההלוואות הללו יושב על מצוות גמילות חסדים ומטרתו המוצהרת היא עזרה למוחלשים ללא תמורה. לרוב, ארגונים חרדיים הם אלו המעניקים הלוואות גמ"ח לאלו שזקוקים להם, אך לא רק, ישנם גופים חוץ בנקאיים אחרים שגם כן נותנים הלוואות גמ"ח.

 

למה כדאי לקחת הלוואת גמ"ח?

ובכן, ישנם מספר יתרונות מובהקים לקבלת הלוואה גמ"ח ביחס להלוואה בנקאית. ראשית, לעיתים הבנקים מסרבים להעניק הלוואה והלוואת גמ"ח תהיה פתרון מעולה לכך. בנוסף, כפי שנאמר, בהלוואות גמ"ח אין תשלומי ריבית, עובדה שיכולה להוזיל משמעותית את העלויות לאוכלוסייה שממילא סובלת מקושי כלכלי. כמו כן, בניגוד לבנקים, גופים חוץ בנקאיים מעניקים הלוואות מבלי לייסר את מבקשי ההלוואה בבירוקרטיה מייגעת. במידה ואתם זקוקים להלוואה, כדאי לפנות לגוף שמעניק הלוואת גמ"ח לברר מולו את הפרטים, בהצלחה!

קופת חיסכון

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מטבעות
כיצד מכינים תלוש שכר?

הכנת תלושי שכר לעובדים מצריכה ידע מקצועי. בתור בעלי עסק המעסיקים עובדים, אתם יודעים כי מדובר בכאב ראש לא קטן. מצאתם חשב שכר מקצועי, הוא

קרא עוד »
מחשבון
כל משרות ההייטק לסטודנטים במקום אחד

סטודנטים שלומדים מקצועות שמשתלבים בתחום הייטק כמו אבטחת מידע, לימודי סייבר שונים ועוד תחומים, יכולים לחפש עבודה באתרי האינטרנט השונים ולראות שאכן קיימות משרות סטודנט

קרא עוד »