חיפוש

מה הסיכוי שרופא השיניים שלכם התרשל בתפקידו במהלך טיפול?

מבחינה סטטיסטית, קיים סיכוי יחסית גבוה לכך שרופא השיניים שלכם התרשל במהלך הטיפול. אז מה עושים אם מתעורר חשד כזה ולמה חשוב לפנות אל עורך דין מקצועי כמה שיותר מוקדם? הנה המדריך המלא

רופא שיניים שמתרשל בתפקידו עלול לגרום נזקים בלתי הפיכים לאיכות החיים של המטופל. בטווח הקצר, הנזקים עלולים לבוא לידי ביטוי בחניכיים, בשיניים ובמראה האסתטי. בטווח הבינוני והארוך, הסכנה היא מפני התרשלות שתגרום לפגיעה בתפקוד של חלל הפה והלסת.

הבעיה היא שמי שעוברים טיפולי שיניים ואף נפגעים מרשלנות, לא תמיד מודעים לכך. לכן, מה שצריך לעשות זה להכיר את הסיכוי לכך שרופא השיניים שלכם התרשל בתפקידו ואף להבין שמדובר על נתון סטטיסטי יחסית גבוה. מכאן והלאה, הטיפול באירוע עובר למישור המשפטי.

 

החשיבות של התייעצות עם עורך דין

התייעצות עם מומחים דרך מקורות מידע אמין כגון https://www.df-law.co.il/רשלנות-רפואית-בטיפול-שיניים/ מגלה שרשלנות רפואית של רופאי שיניים היא אירוע שכיח יותר מכפי שנהוג לחשוב. אז עם מתייעצים עם עורך דין שמגיע מהתחום ומכירים אותו, מפנימים שזה לא אירוע נדיר ושיש מה לעשות כדי לדרוש מהרופא לקחת אחריות על מעשיו.

אבל כמו עם מקרים אחרים של רשלנות רפואית, חוסר הידע של המטופלים לגבי מהי רמת הזהירות הסבירה ומה נחשבת סטייה ממנה – עלול למנוע מהם את הזכות להגיש תביעת רשלנות רפואית ולקבל פיצוי כספי הולם. כאן, הפתרון הוא להתייעץ עם עורך דין כמה שיותר מוקדם ולבדוק את נסיבות המקרה.

 

מה מאפיין מקרים של רשלנות רפואית בטיפולי שיניים?

האמת היא שאין הבדל מהותי בין סוגים שונים של רשלנות רפואית. למעשה, החוק מגדיר באופן כללי ועקרוני מהי רשלנות רפואית – ולא בהכרח איך באה לידי ביטוי רשלנות רפואית במקרים ספציפיים של טיפול שיניים לעומת למשל רשלנות רפואית בלידה, רשלנות רפואית באבחון מחלות אונקולוגיות וכן הלאה.

במילים אחרות, מה שצריך לבדוק זה האם התקיימו התנאים הבסיסיים שבגינם ניתן לבסס את הטענה לגבי רשלנות של רופא שיניים. בשביל לבסס טענה כזו, צריך להראות שרופא השיניים התרשל מתפקידו.

לפי דיני הנזיקין, רשלנות רפואית מן הסוג הזה באה לידי ביטוי בסטייה מרמת הזהירות הסבירה. אם בגלל אותה סטייה מרמת הזהירות הסבירה גם נגרם נזק למטופל, שהיא נמנע אלמלא הסטייה, קמה עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית.

 

מדוע להגיש תביעת רשלנות רפואית?

תביעת רשלנות רפואית דורשת התגייסות והשקעה של זמן ומשאבים. עם זאת, היא משתלמת: באמצעות תביעה כזו, ניתן להשיג פיצוי כספי גבוה והולם בגין הנזק הגופני ועוגמת הנפש.

יתרה על כך, תביעת רשלנות רפואית היא חובה מוסרית לכל דבר ועניין. אם רוצים למנוע ממקרים כאלה לחזור, צריך לייצר הרתעה ולהגיש תביעה באופן מנומק ומבוסס.

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה אומר חוק שירותי תעופה
מה אומר חוק שירותי תעופה

בתקופה האחרונה ישנה התעניינות רבה מצד גולשים שמבקשים להכיר את חוק שירותי התעופה מקרוב. עובדה זו הגיעה לידינו והחלטנו שלא להישאר אדישים לנוכחותה. לכן, הוצאנו

קרא עוד »
פשעי מחשב וסייבר
מה עושה יחידת הסייבר במשטרה?

בעידן שבו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, עלייתם של פשעי מחשבים וסייבר הפכה לדאגה דחופה. כדי להתמודד עם האיום חסר התקדים הזה,

קרא עוד »
עוד מקרקעין
חשיבותו של ביטוח בעלות במקרקעין

ביטוח רכוש ממלא תפקיד מכריע בתחום הנדל"ן, ומספק לבעלי בתים ולמשקיעים שכבה הכרחית של הגנה וביטחון. כאשר נכסים מחליפים ידיים, הסיכונים והסיבוכים הפוטנציאליים סביב בעלות

קרא עוד »