חיפוש

מה זה ציפויי חרסינה, ואיך זה מתבצע?

ציפוי חרסינה הוא הליך נפוץ בתחום האסתטיקה הדנטלית. במהלכו מודבק על שיני המטופל חיפוי ייעודי מחרסינה, שמטרתו להעניק הגנה ומראה טבעי ואסתטי לשיניים פגועות. במאמר הבא נסביר כל מה שחשוב לדעת על השאלות מה הם ציפויי חרסינה, וכיצד ההליך מתבצע.

 

מה חשוב לדעת

קשה לסכם במאמר אחד הכל על ציפויי חרסינה אך כן ננסה לתת מדריך תמציתי שייתן לכם סקירה כללית של ההליך. מדובר בהליך נפוץ מאוד במרפאות שעיסוקן באסתטיקה דנטלית. על אף הפופולריות שלו, חשוב להדגיש כל ציפויי חרסינה הוא הליך מרובה שלבים.

זאת מכיוון שיש לבצע אבחון, שיחת תיאום ציפיות, הכנה של השיניים ושל הציפוי המתאים, ולבסוף לבצע את ההדבקה עצמה. במקרים מסוימים, הפרוצדורה הכוללת של  הדבקת ציפוי חרסינה עשויה להתרחש על פני מספר מגשים אשר יכללו גם הכנו מקדימות כמו שאלו שצוינו.

מטרתם של הציפוי היא אסתטית בעיקרה אך לא רק. מטרתה להעניק למטופל בביטחון רב בחיוך ובשיניים שלו, כמו גם לספק תמיכה חשובה לשיניים ולחזק אותם לאחר שעברו פגיעה כלשהי. בנוסף, ההגנה היא פקטור משמעותי בתפקוד של ציפוי חרסינה איכותי שאמור להגן על השיניים לטווח ארוך מאוד של חמש עשרה עד עשרים שנים.

 

למה להשתמש בציפוי חרסינה?

לבחירה בציפוי חרסינה יש לא מעט יתרונות משמעותיים ולכן רופאי שיניים רבים נוטים להעדיף הליך זה על פני ציפויים אפשריים אחרים. בין רשימת הפלוסים של ציפויי החרסינה ניתן למנות את העובדה שהציפוי לא מעורר תגובה דלקתית בשיניים או בחניכיים לאחר ההדבקה.

בנוסף ציפויי חרסינה ידועים בעמידות רבת שנים ואתגרים, ואינם נשחקים או נסדקים בקלות. ציפויי חרסינה נוטים גם לשמור על צבע איכותי ולא לצבור כתמים כתוצאה ממגע עם ניקוטין או קפאין. אם תוסיפו לכך את התחזוקה המינימלית שהציפוי דורש ואת המראה הטבעי שהוא מקנה לשיניים הפגומות תקבלו מוצר איכותי שמתאים למטופלים רבים.

בגזרת החסרונות יש לציין את המחיר הגבוה יחסית של ציפויי חרסינה שיכול להגיע לטווח של כמה אלפי שקלים (יחד עם זאת חשוב להזכיר שמדובר בשיניים שלכם, ולעיתים עדיף פתרון יקר לטווח ארוך על פני פתרון זול שלא באמת פותר כמו שצריך את הסיטואציה). בנוסף יש לציין שהטיפול אינו הפיך ובכדי להסיר ציפוי חרסינה יש להרוס אותו כליל לפני.

 

מגוון של סוגי ציפויים שונים

בהקשר של ציפויי חרסינה יש להדגיש כי לא מדובר בסוג אחד, ותחת הכותרת חרסינה מסתתרים סוגי חומרים שונים, כאשר לכל אחד יש את העלויות והיתרונות הספציפיים לו. שני הסוגים העיקריים אליהם מתחלקים ציפויי חרסינה הם ציפוי למינייט בעובי של 5 מילימטרים ומטה וציפוי לומינרס בעובי של 2 עד 4 מילימטרים. חשוב לדעת כי טיפול בציפוי חרסינה עם סוגים אלו לא מתאים לשן בודדת אלא למספר שיניים.

הכל על ציפויי חרסינה

 

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
חִידָה
מה נחשב לתשחץ הכי קשה?

תשחצים הם צורה פופולרית של בידור וחשיבה שמליוני אנשים ברחבי העולם נהנים ממנו כבר למעלה ממאה שנה. התשחץ מורכב בדרך כלל מרשת של ריבועים לבנים

קרא עוד »
נישואים
יועץ זוגיות – מחיר

יש רשימה ארוכה של חששות שעולים לא פעם בעת חיפוש אחר יועץ זוגי. הבולטים שבהם נוגעים לקושי במציאת יועץ מקצועי ולעלות הפגישה. במדריכים הקודמים שהעלינו

קרא עוד »
מסיבת רווקים
מה חובה שיהיה במסיבת רווקים?

מסיבת רווקים היא זמן לחיבור, חגיגה ויצירת זיכרונות מתמשכים עם החתן וחבריו הקרובים ביותר. כדי להבטיח חוויה מוצלחת ובלתי נשכחת, אלמנטים מסוימים חייבים להיות נוכחים

קרא עוד »