חיפוש

מה נותנים לאכול לגורי חתולים?

גורים של חתולים הם כמו תינוקות ודורשים טיפול מסור ורגיש. כחלק מהטיפול נדרש להאכיל אותם במזון שמתאים לשלב בו הם נמצאים לאחר שנולדו וכך בהדרגה להרגיל אותם לאוכל של גדולים. אז מה אפשר ורצוי לתת לגורי חתולים לאכול? זה תלוי באיזה שלב הם, יניקה או לאחר מכן. מה זה אומר? על כך ועוד מוזמנים ומוזמנות לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

חתול שמצאתם או קיבלתם?

לפני שנתחיל חשוב לדעת כי במידה ואתם מוצאים את הגור חתולים ברחוב, לא בטוח שכדאי שתקחו אותו. לעיתים האמהות של הגורים הולכות מהם לזמן מה ונראה שהם לבד, אנשים לוקחים אותם וכשהאמא חוזרת היא לא מוצאת את התינוק שלה. לכן, חשוב שתוודאו שהאמא באמת נטשה את הגור ורק לאחר כמה שעות שאתם בטוחים בכך, תקחו אותו אליכם אם תרצו.

אם הגור חתולים הוא שלכם, כלומר קיבלתם אותו או שאתם מטפלים באמא שלו. בחודשים הראשונים לאחר היוולדו, תנו לה להאכיל אותו כמו שמתנהל בטבע הוא אינו זקוק לרכישה של מזון לגורי חתולים. חתולים יונקים בחודשים הראשונים חלב אם מזין שטוב עבורם. במידה והאמא לא בסביבה יש לכך פתרונות.

 

עד גיל חודש

מרגע הלידה ועד לאחר ארבעה שבועות, גורי חתולים יונקים חלב אם, אך אם היא לא בסביבה יש לתת להם תחליפי חלב מתאימים. התחליף מגיע בצורה של אבקה שיש רק לערבב אותה עם מים ולתת לחתול לשתות אותה מבקבוק מיוחד. כמו כן, תוכלו לתת לו לשתות באמצעות מזרק קטן. כמות האוכל צריכה להיות לפי הגיל שלו ומשקל גופו. כאשר כמות חלב של 25 מ"ל מתאימה לכל 100 גרם ממשקל גופו של גור חתולים.

 

לאחר חודש

אחרי ארבעה שבועות מסתיים שלב היניקה וניתן להאכיל את הגור באוכל מוצק. קונים אוכל יבש ומערבבים אותו עם מים עד לקבלת דייסה. לאט לאט יש להוריד את הנוזל מהמזון בצורה הדרגתית. בגיל חודשיים הגור כבר צריך לאכול מזון שהוא רק יבש. ניתן להאכיל אותו שלוש פעמים ביום ולאחר חצי שנה פעמיים ביום בהתאם למשקל שלו.

מזון מתאים ניתן למצוא בחנויות שונות המספקות מזון יוחד לגורים, כאשר ביניהן ניתן למצוא את רויאל קנין לחתולים. חברה זו היא ותיקה ומספקת מוצרים מתאימים בעקבות מחקר שהיא עושה בתחום המזון לחיות. ככה היא נותנת מענה מיטבי ונכון ומוצרים טובים לבעלי חיים.

 

בסיכומו של דבר

מזון לחתולים בעיקר כשהם גורים צריך להיות מותאם עבורם. גורי חתולים זקוקים למזון הדומה לחלב אם בארבעת החודשים הראשונים מרגע הלידה. לאחר מכן, הם יכולים לאכול מזון מוצק מעורבב עם נוזל שהוא מים ובהדרגה לאכול אוכל שהוא רק מוצק ויבש. ניתן למצוא מזון מתאים עבורם בחנויות שונות, ביניהן של חברת רויאל קנין המספקת מענה מתאים לגילאים שונים של חתולים, כמו גורים.

 

 

 

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מזון לכלבים
4  סוגי מזון יבש לכלבים

מזון יבש לכלבים הוא האוכל העיקרי שממנו כלבים ניזונים ולכן חשוב לבחור נכון את המזון עבורם בכדי למנוע השלכות על בריאותו של הכלב. רוב הכלבים

קרא עוד »
פירות על מגש
6 הפירות היקרים ביותר בעולם

רבים מן האנשים לעיתים מתלוננים על גובה מחירי המחייה ובפרט על מחיריהם של הפירות והירקות בישראל, אשר הולכים וגדלים בתקופות מסוים. הטענה על יוקר הפירות

קרא עוד »