חיפוש

מה נחשב הטרדה מינית?

ייתכן שרובכם שמעתם על ההתנהגויות שמוגדרות בחוק כהטרדה מינית.

אבל מה דינה של מחמאה לבחורה יפה בסופרמרקט? האם מותר להמשיך לחזר אחרי מישהו בפייסבוק שדחה את הצעותייך אבל מאוד נהנה מהפלירט הווירטואלי? והאם האקס שמתקשר אליך שוב ושוב נחשב כמטרידן? זמן לבדוק מה משלל הסיטואציות היומיומיות הללו נחשב הטרדה מינית ולאור האמור בחוק.

 

שחור ולבן, עם הרבה אפור

סוגיית ההטרדות המיניות הופכת למדוברת יותר ויותר בקרב הציבור ולובשת צורה בהתאם: נשים כבר לא מהססות לפרסם את הפרופיל של הגבר שנדחה על ידן ואז קילל אותן; גברים מבינים שגם להם מותר להגיד לא ושאין תועלת בשתיקה; חל גינוי מוגבר וחריף יותר ויותר של גורמים שהטרידו, כולל מפורסמים ובעלי כוח וסמכות שהציבור מוקיע מתוכו מיד עם פרסום הפרשה.

אבל לצד המודעות הגוברת והצבת הגבולות, הולך ומתרחב האזור "האפור" שבו הגבולות הללו מאוד מטושטשים – גברים מצהירים כי הם חוששים להתחיל עם נשים שמא ייתפסו כמטרידנים, נשים שנמצאות במערכת יחסים אלימה לא מצליחות להפריד בין רומנטיקה לתקיפה מינית ושני המינים חשים במתח סמוי משום שאינם בטוחים היכן עובר הגבול בכל אחד מאלפי התרחישים האפשריים.

 

הודעות חיזור בפייסבוק – האם זו הטרדה מינית?

נתחיל עם הקל: גבר שולח לך הודעה בפייסבוק. את לא מעוניינת ולכן מתעלמת, מה שמביא אותו לשלוח לך עוד כמה הודעות, פלוס הודעת קללות מרשימה. מבחינת החוק זו לא הטרדה מינית, משום שהפניות היו נורמטיביות ולא בעלות אופי מיני וגם לא הבעת אליהן התנגדות או חוסר עניין כלשהו. לגבי ההודעה האחרונה, כמובן שמדובר בהודעה מרושעת ומעליבה, אך היא איננה עבירה פלילית.

ומה אם הודעותיו כן כוללות אופי מיני ואפילו תמונות מיניות בלתי רצויות? ובכן, כאן כבר יש כניסה לתחום האיסורים החוקיים הכלולים בחוק למניעת הטרדה מינית.

 

מגע גופני והעלבה מינית – האם יש בסיס לתלונה?

הטרדה מינית כידוע, לא מכילה רק פרשנות מילולית. מה תעשה אם מישהו נצמד אליך מאחור באוטובוס או רכבת עמוסים? אמרת לו שיזוז ממך, אבל בתגובתו הוא מנסה להעביר אליך את הזרקור הבעייתי ואומר בקול: "תירגע! מה יש לך יא הומו?"

נתחיל בכך שאין לאיש זכות לגעת בך אם אינך מסכים. ביקשת מפורשות שיזוז ולכן התקיימה אי הסכמה ברורה ומובהקת. המשך התייחסותו למינך ומיניותך עשויים לגבש עבירה פלילית של הטרדה מינית. ועם זאת, ייתכן שגורמי האכיפה יחליטו כי נסיבות המקרה לא מצדיקות חקירה והעמדה לדין פלילי בסופו של דבר.

 

לא זוכרים את הערב שלפני

יצאתם לדייט, שתיתם קצת, עליתם לדירה של אחד מכם והעניינים התחממו. לא זכור לך מה קרה, אבל קמת בבוקר בלי בגדים. כל עוד לא היה כאן קשר רומנטי או מיני מוקדם שממנו הצד השני למד על הסכמתך המפורשת, קיים חשד שככל שהיו כאן יחסי מין, הם בוצעו שלא בהסכמה אמיתית, או תוך ניצול מצב שמנע ממך לתת הסכמה חופשית.

כל עוד לא ניתנה הסכמה, הדבר עשוי לגרור האשמת אינוס או ביצוע מעשה מגונה. יש לפנות למרכז רפואי קרוב ולבצע בדיקה רפואית ובדיקה לזיהוי חומרים אחרים בדם.

יש לכם שאלה נוספת? מעוניינים להתייעץ עם עו"ד מומחה להטרדה מינית? בקרו בכתובת: https://www.dw-law.co.il

 

מאזניים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה אומר חוק שירותי תעופה
מה אומר חוק שירותי תעופה

בתקופה האחרונה ישנה התעניינות רבה מצד גולשים שמבקשים להכיר את חוק שירותי התעופה מקרוב. עובדה זו הגיעה לידינו והחלטנו שלא להישאר אדישים לנוכחותה. לכן, הוצאנו

קרא עוד »
פשעי מחשב וסייבר
מה עושה יחידת הסייבר במשטרה?

בעידן שבו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, עלייתם של פשעי מחשבים וסייבר הפכה לדאגה דחופה. כדי להתמודד עם האיום חסר התקדים הזה,

קרא עוד »
עוד מקרקעין
חשיבותו של ביטוח בעלות במקרקעין

ביטוח רכוש ממלא תפקיד מכריע בתחום הנדל"ן, ומספק לבעלי בתים ולמשקיעים שכבה הכרחית של הגנה וביטחון. כאשר נכסים מחליפים ידיים, הסיכונים והסיבוכים הפוטנציאליים סביב בעלות

קרא עוד »