חיפוש

מה נחשב לציון טוב בבדיקת בדק בית?

אם אתם שואלים מה נחשב לציון טוב בבדיקת בדק בית, אתם קודם צריכים להגדיר את הציפיות שלכם מהבדיקה. האם אתם מצפים לקבל תוצאות המעידות על בניין במצב חדש? האם אתם מודעים לליקויים שונים שיש צורך לתקן? המשיכו לקרוא. 

רגע לפני שמזמינים חברת בדק בית לביצוע אי אלו בדיקות בטיחותיות, מבניות ובדיקות של תשתיות, חשוב להגדיר מה הבדיקה אמורה להשיג. זאת, כנגזרת מסוג הנכס והמצב שלו. לדוגמה: אם למשל מדובר על דירה חדשה מקבלן, תוצאה טובה תהיה תוצאה המעידה על 0 ליקויים ובעיות שונות. אם מדובר על דירה ישנה יד שנייה, תוצאה טובה של בדק בית צריכה להצביע על מינימום שיפוצים הנדרשים לשיקום הנכס.

 

כיצד בדק בית מתורגם לציון טוב?

באופן כללי, התשובה לשאלה זו תלויה במבחן בדק הבית שמחליטים להעביר את הנכס. בדרך כלל, ציון טוב של בדק בית נחשב לכל ציון תקינות שמעל 80%. בהתאם למיקום המגורים, מצב וגיל הנכס, מבדקים מסוימים עשויים להצריך ציונים גבוהים יותר. למשל, בתים אשר פונים לכיוון דרום מצריכים בנייה של ממ"ד עם קירות יותר עבים.

לפי תו התקן הישראלי הקובע את התקינות הבטיחותית של ממדים, במקרים של ממדים הפונים לכיוון דרום, קירות הממד צריכים להיות בעובי של 40 ס"מ. אם ממדים בכיוון דרום יהיו בעלי קירות דקים מ-40 ס"מ, ציון בדק הבית יושפע בהתאם מכך.

בדק בית

כיצד לוודא קבלת ציון טוב בבדק בית?

כדי להבטיח שהבדיקה תצליח על הצד הטוב ביותר שלה, אתם יכולים לעשות כמה דברים לפני כן. זאת, כדי לוודא שהכול יעבור בצורה חלקה ככל האפשר. למשל, הקפידו לפנות את כל החפצים שלכם מאזורי בדיקה פוטנציאליים (למשל, עליית גג ומרתף).

כמו כן, לא פחות חשוב מהכול, כדאי לפנות ציוד כבד וכן ריהוט כבד אשר בכל מקרה יצטרך להיות מפונה בהמשך הדרך. זה מאפשר לאנשי המקצוע לקבל ויזואליות טובה יותר של הנכס כולו, מה שמאפשר לדייק את העבודה יותר.

 

כיצד לייעל את בדיקת בדק הבית אפילו יותר?

דבר נוסף, כדאי לוודא שכל השטחים השונים נקיים, מה שיאפשר לאנשי המקצוע לבחון בצורה יותר יעילה את אותם משטחים ואזורים בנכס. יתרה מכך, אם יודעים על אי אלו תיקונים שיש צורך לבצע, עדיף לעשות את זה לפני שחברת בדק בית מגיעה לבחון את מצב הנכס.

לבסוף, לפני שמזמינים חברת בדק בית, מומלץ לבדוק אם יש סימנים גלויים של נזקים או בלאי סביב הנכס ובתוכו. אם אתם מצליחים להבחין בליקויים שונים, ההמלצה תהיה לדווח מראש לחברת בדק הבית וכך לחסוך ממנה ומעצמכם בדיקות שעשויות להיות יקרות. למשל, אם יודעים על נזילת מים, מומלץ לעדכן את חברת בדק הבית לפני שהיא משתמשת באמצעים מתקדמים ויקרים כמו מצלמות תרמיות.

בדק בית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
זרם מים
מה הוא מתקן המים התת כיורי?

בימים האחרונים הרשת גועשת. גולשים רבים מעלים פוסטים בקבוצות פייסבוק שונות ומבקשים לקבל פרטים על מתקן מים תת כיורי כמו זה שהיה בתכנית בישול מוכרת.

קרא עוד »
גידול הידרופוני במרפסת
3 פריטי גינון מומלצים

בין אם רק עכשיו עברתם לדירת חלומותיכם הכוללת גינה אחורית או מרפסת ובין אם יש לכם שטח בבית כבר כמה שנים והבנתם שהגיע הזמן לעשות

קרא עוד »