חיפוש

4 שאלות ותשובות בנוגע למס בארצות הברית?

ארה"ב מהווה יעד אטרקטיבי להשקעות ועבודה, כאשר בין מכלול שיקולי הכדאיות של העבודה ו/או ההשקעה, חשוב לתת את הדעת גם על נושא המיסוי בארה"ב, אשר כל חריגה מהנורמות המקובלות עלולה לגרור קנסות כבדים במיוחד. לשם כך, ריכזנו עבורכם כמה שאלות ותשובות בנוגע למס בארה"ב

 

מי חייב בדיווח מס הכנסה לרשויות המס בארה"ב?

נושא המיסוי בארה"ב הוא רחב ומסועף במיוחד (עליו תוכלו לקרוא בהרחבה באתר של מס אמריקה), הן בשל היותה מעצמה כלכלית והן בשל חוקי המס משתנים בין מדינה למדינה. אך עוד לפני ההתעמקות בסוגית המס, חשוב שנבין מי הם בכלל החייבים בדיווח מס הכנסה לרשויות המס בארה"ב?

חובת דיווח המס בארה"ב היא פרסונאלית ואינה מבדילה בין שכירים לעצמאים ובנוסף על כך, חלה על כל אזרח ו/או מחזיק גרין קארד, גם אם אינו מתגורר בפועל בארה"ב. כמו כן, גם בעלי הכנסות שמקורן בארה"ב, שאינם אזרחיה או תושבי קבע, יהיו חייבים בדיווח מס.

 

מהם מועדי הדיווח?

כאמור, אזרחים ומשקיעים זרים, חייבים כאחד בדיווח לרשויות המס האמריקאיות על הכנסותיהם, כאשר מועד הדיווח משתנה בין הטפסים השונים. מתוך כלל טפסי הדיווח השונים לרשויות המס, קיימים שני טפסים עיקריים, המבדילים בין אזרחים אמריקאים למשקיעים זרים:

  • טופס 1040

מיועד עבור אזרחים ו/או מחזיקים בגרין קארד, כאשר מועד הגשת הדיווח הוא עד ה – 15 באפריל של שנת המס העוקבת.

  • טופס NR1040

הדיווח באמצעות טופס זה מיועד לאזרחים זרים בעלי הכנסות בארה"ב, כאשר מועד הגשת הדיווח הוא עד לתאריך ה – 15 ביוני של שנת המס העוקבת.

 

מהי האמנה למניעת כפל מס?

האמנה למניעת כפל מס היא אמנה שנחתמה בין ארה"ב לישראל עוד בשנת 1995 ומטרתה למנוע מצב בו הנישום ישלם שיעור מס מרבי בשתי המדינות על אותה הכנסה. כך, פעמים רבות ניתן לפעול לקיזוז חובת המס ששולמה בישראל מול חבות המס שנוצרה בארה"ב.

לצד החשיבות והיתרונות הרבים שיש לאמנה זו, חשוב להבין כי היא אינה פוטרת מחובת הדיווח, הקיימת גם אם בפועל אין חובת תשלום לרשויות המס. לכן, חשוב להיערך ולפעול לתכנון מס מיטבי עם חברה ויועצים מקצועיים.

 

מה עושים במקרה בו לא הגשתי מס כבר כמה שנים?

לא רבים מודעים לחובת דיווח המס הפרסונאלית, החלה כאמור גם על אזרחי ארה"ב שאינם מתגוררים בארה"ב, כך שפעמים רבות נוצר מצב בו הם לא דיווחו מספר שנים על הכנסותיהם, באופן העלול לגרור קנסות ועונשים כבדים.

במסגרת חקיקת ה – FATCA ושיתוף הפעולה של הגופים הפיננסיים בין המדינות, כל אזרח אמריקאי המתגורר בישראל חשוף לדיווח לרשויות המס, כך שבמידה ולא דיווחתם מספר שנים, תוכלו להגיש דו"ח בהתאם להליך "גילוי מרצון" ולהתייעץ עם חברה ויועצים מנוסים.

 

לסיכום

ראינו על קצה המזלג כמה שאלות עיקריות ונפוצות הנוגעות לנושא המס בארה"ב, כמו מי חייב בדיווח, עד איזה תאריך יש להגיש את הדו"חות ומה עושים במקרה בו לא הגשנו דו"חות מספר שנים, כאשר בכל המקרים הללו חשוב ומומלץ לפנות לחברה ויועצים מנוסים ומקצועיים בתחום.

מיסוי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מטבעות
כיצד מכינים תלוש שכר?

הכנת תלושי שכר לעובדים מצריכה ידע מקצועי. בתור בעלי עסק המעסיקים עובדים, אתם יודעים כי מדובר בכאב ראש לא קטן. מצאתם חשב שכר מקצועי, הוא

קרא עוד »
דולרים
מה הן הלוואות גמ"ח?

דתות מהוות את אחד מתחומי החיים הכי שנויים במחלוקת. אלו הנמנים בצד של אוהבי הדת, יגידו שהדת מעניקה להולכים בעקבותיה משמעות לחיים, ערכים ואהבת חינם.

קרא עוד »