חיפוש

מה הוא מרכז ניטור פעולות האבטחה ואת מי הוא משמש?

'לא לעולם חוסן' הוא כנראה הביטוי שמסביר בצורה הטובה ביותר את חשיבותו של מערך סייבר בכל חברה שמספקת שירותים המבוססים על רשת אינטרנט, על אחת כמה וכמה כשמדובר בחברות הייטק.

מורכז ניטור הוא כנראה אחד הכלים החשובים ביותר שעומדים לרשותה של חברה ומיד נצלול לעומק ונסביר בדיוק את רמת החשיבות שלו

 

מי משתמש בניטור פעולות אבטחה

כיום, חברות רבות נוהגות במיקור חוץ – אספקת שירותים חיצוניים לארגון שלהם מחברות שאינן שייכות לחברה. למעשה, כששואלים מה זה SOC מקבלים בעברית את מרכז ניטור פעולות אבטחה.

במחלקה זו בחברה או בספקית שירותי סייבר חיצונית יושב צוות שלם שכל תפקידו ומהותו הוא לעקוב אחרי פעולות שקורות בתוך הממשקים הווירטואליים השונים המזמינות השירות מקיימת.

מי משתמש בניטור פעולות אבטחה

תפקידים שונים

למרכז הניטור יש שלוש משימות מרכזיות שבהן הוא מתעסק:

  • מיפוי מכשירים – במסגרת התפקיד, על הצוות לעורך מיפוי מלא של כלל המכשירים שעליהם צריך להגן ולשמור מאיומים חיצוניים: מחשבי חברה, פלאפונים של עובדים, ציוד מעבדה וכו' …
  • הגנה – מהות העבודה. על צוות SOC למנוע ולזהות בזמן איומים פוטנציאליים כמו חדירות של חומת האש, שיבושי תפקוד אתר אינטרנט, חדירה למכשירים סלולריים; ובהתאמה לכך, גם לבצע פעולות הכרחיות כדי למנוע ממצבים אלו לקרות כמו עדכון חומת אש, סריקות קבועות במכשירים ועוד.
  • ניטור – כפי שמשתמע מהשם של מרכז זה, על צוות העובדים לבצע מעקב אחרי פעילויות חשודות העולות ברשת ולוודא על בסיס יומי שמכלול המוצרים הווירטואליים של חברה מסוימת עובדים באופן תקין.

 

מחקר והפקת לקחים

זמינותו של SOC תלויה במידה רבה על אופן המחקר שיתבצע בתוך המרכז עצמו לגבי פעילויות חשודות. לאחר כל אירוע סייבר, על הצוות להבין מהו מקור הפעולה, סיבה, איך ניתן לבודד את הבעיה ואיך להתגבר עלייה.

זה יסייע למרכז להעצים את מאגר הידע שלו, לחזק את צוות העובדים ולהגדיל את מידת הזמינות שלו באספקת שירותים לחברות נוספות.

זמינות

ישנן חברות סייבר רבות המציעות שירותי הגנה, אבטח ענן ובתוך כל אלו גם שירותי SOC נכללים. זמינותה של ספקית שירותים אלו לחברה ולארגון שלכם יכולה להיות תלויה מאוד בנפח העבודה הקיים.

תמיד נשאף חברה שתוכל לשים אותנו במרכז העניינים, או לפחות באותה עדיפות כמו חברות אחרות שממקרות את שירותים אלו.

 

סיכום קצר

שירותי ניטור פעולות אבטחה הן חלק קריטי ואפילו עמוד תווך בכל הנוגע להגנה על הנכסים הווירטואליים שלכם. לא בכל בחרה יש את האפשרות לייצר מחלקה שלמה רק עבור זה. מדובר אפילו ביתרון.

השכרת שירותים של חברת סייבר שניטור פעולות אבטחה הוא חלק ענק מעולמה ואפילו כל עולמה תציב את החברה שלכם ברף העליון של הבר בכל הנוגע להגנת סייבר.

מרכז ניטור

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא