חיפוש

מדריך מקוצר לנפגעי תאונות בכביש

תאונות בכביש, בין אם מדובר על נהגים ובין אם על הולכי רגל, יכולות להיגמר בפציעות קשות ואף במוות. הנפגעים נאלצים לעבור אשפוזים, ניתוחים וטיפולים ומגיע להם עבור כך פיצויים. קבלו את המדריך המקוצר לנפגעי תאונות בכביש.

 

חוק הפלת"ד

חוק הפלת"ד הוא חוק המורה על תשלום פיצויים של חברת ביטוח החובה לנפגעי תאונות בכביש. אין צורך להוכיח מי אשם בתאונה ואין ספק בקבלת הפיצוי. על מנת לקבל פיצוי גבוה יש להוכיח שנזקי הגוף והנכויות נגרמו עקב התאונה והפסדים נוספים. במידה ואין לנפגע ביטוח חובה או שהנפגע הוא הולך רגל בתאונת פגע וברח, הוא יקבל פיצויים מקרנית. זהו גוף שהוקם על ידי המדינה לצורך זה.

 

מה כוללים פיצויים לאחר פגיעה בתאונת דרכים?

אנשים שנפגעים בתאונות דרכים עוברים סבל רב שמתחיל מנזקי גוף הגובלים בנכויות ופציעות שמחייבות אשפוזים, טיפולים וניתוחים, אביזרים אורתופדיים, רפואה שיקומית וסיעוד. מלבד זאת, הם נפגעים מבחינה נפשית ורבים לוקים בפוסט טראומה.

מעבר לכך, מדובר על עוגמת נפש גדולה, לעיתים אף אובדן כושר השתכרות מלא או חלקי או הפסד ימי עבודה וכד'. כל אלו הם פרמטרים שלוקחים בחשבון כשתובעים פיצויים. את התביעה מגישים באמצעות עורך דין תאונות דרכים כאשר שכר הטרחה שלו משולם על ידי חברת ביטוח החובה על פי החוק לנפגעי תאונות הדרכים. כדי לקבל את מלוא הפיצויים מומלץ לקבל הנחיות מעורך הדין.

 

מה להכין לפני הגשת התביעה?

כדי לקבל את מלוא הזכויות ופיצוי מקסימלי חשוב מייד לאחר הפגיעה בתאונה לצלם את הפציעות והפגיעות ולהגיע לבית החולים כדי לקבל סיוע ראשוני. בית החולים מתעד את המקרה ומעניק טיפול. לאחר הטיפול הראשוני ממשיכים לקבל סיוע רפואי בקהילה ולכן יש לשמור את כל המסמכים הרפואיים, להיבדק על ידי רופאים מומחים על מנת לקבל חוות דעת בנוגע לדרגת הנכות ולשמור על כל הקבלות עבור ההוצאות הרפואיות.

במקביל יש להביא אישור מהמשטרה על התאונה. במידה ונאלצים להפסיק לעבוד ומפסידים שכר יש להביא אישורים ממקום העבודה על מנת לתבוע את ההפסדים.

 

פנייה לביטוח הלאומי

לאחר תאונת דרכים ניתן לקבל דמי תאונה מהביטוח הלאומי רק אם אינכם זכאים לתשלום על פי חוק הפלת"ד או לדמי מחלה מהמעסיק. על אף זאת, מומלץ לתבוע קצבת נכות כללית מהביטוח הלאומי לאחר קבלת הפיצוי של הפלת"ד מחברת הביטוח, אחרת הקצבה תקוזז מהפיצוי הכולל ולא תמצו את הזכויות שלכם במלואן.

 

כיצד מתנהלים מול ביטוח החובה?

חברות הביטוח מערימות קשיים ובירוקרטיה בכל תביעה המוגשת להן. במקרה של תביעת פלת"ד הם חייבים לשלם סכומים מסוימים על פי החוק ולכן אין צורך להתמודד איתן. יחד עם זאת, אם רוצים לקבל פיצוי גבוה יש לתת לעורך הדין להתנהל מול חברת הביטוח ולהגדיל את הסיכויים לתוצאות טובות יותר.

מדריך קצר לנפגעי תאונות דרכים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
חִידָה
מה נחשב לתשחץ הכי קשה?

תשחצים הם צורה פופולרית של בידור וחשיבה שמליוני אנשים ברחבי העולם נהנים ממנו כבר למעלה ממאה שנה. התשחץ מורכב בדרך כלל מרשת של ריבועים לבנים

קרא עוד »
נישואים
יועץ זוגיות – מחיר

יש רשימה ארוכה של חששות שעולים לא פעם בעת חיפוש אחר יועץ זוגי. הבולטים שבהם נוגעים לקושי במציאת יועץ מקצועי ולעלות הפגישה. במדריכים הקודמים שהעלינו

קרא עוד »
מסיבת רווקים
מה חובה שיהיה במסיבת רווקים?

מסיבת רווקים היא זמן לחיבור, חגיגה ויצירת זיכרונות מתמשכים עם החתן וחבריו הקרובים ביותר. כדי להבטיח חוויה מוצלחת ובלתי נשכחת, אלמנטים מסוימים חייבים להיות נוכחים

קרא עוד »