חיפוש

סחיטה מינית בפייסבוק ובאינסטגרם

הרשתות החברתיות שינו לחלוטין את פני החברה ואולי אף את פני האנושות. מיליארדי בני אדם נשאבו אל תוך מציאות אחרת מאז הגיח לחיינו האינטרנט. לצד החירות האינסופית שפייסבוק ואינסטגרם מאפשרות, רשתות אלו הפכו גם למנת חלקם של האקרים ועברייני סייבר שמבצעים סחיטות מיניות שפוגעות פגיעה אנושה בנסחטים. 

 

שטח הפקר של ממש

הקלות הבלתי נסבלת בה ניתן להגיע לכל אדם בעולם ולפגוע בו דרך הפלטפורמה שנקראת רשתות חברתיות, חצתה כבר מזמן את גבול הטעם הטוב.

מדי יום נעשים אלפי ניסיונות של חשבונות ודפים פיקטיביים ברשתות הפייסבוק והאינסטגרם, רובם של עברייני רשת ממדינות עולם שלישי, במסווה של אנשים נורמטיביים, על מנת לסחוט מידע, לפרוץ לחשבונות אחרים ובעיקר- להשיג תכנים מיניים של בעלי חשבונות על מנת לסחוט אותם כספית.

לא מדובר באינדיבידואלים הפועלים באופן אקראי, כי אם בדרך כלל זוהי רשת מאורגנת הפועלת במאפיינים של עולם תחתון. אם מצאתם את עצמכם קורבן לסחיטה מינית ברשת, מומלץ להיכנס לאתר https://www.dw-law.co.il

 

כיצד מתבצעת סחיטה מינית ברשתות?

כאמור, אותם פרופילים פיקטיביים וחשבונות מזויפים של עברייני הרשת, הפכו מדפים ריקים מתוכן שאפשר להריח מקילומטרים, לחשבונות ספציפיים ומועשרים בתוכן שמגבה את הזהות המזויפת שמאחוריהם.

קיימת השקעה בסיפור הכיסוי, שעוזר למתחזים ליצור קשר עם הקורבנות ולשכנע אותם שמדובר באדם שהם אכן אומרים שהם. למשל, בחורה צעירה המציגה את עצמה כ"סטודנטית" צרפתייה, כאשר בפועל, מדובר בחבורת פושעים הממוקמים באחת ממדינות אפריקה ומטרתם להשיג כופר דרך סחיטה מינית.

 

מתחיל בבקשת חברות ונגמר בסיוט

הסחיטה מתחילה תמיד ביצירת קשר בדמות בקשת חברות או מעקב מצד הפרופיל הפיקטיבי. לעיתים הקורבן הוא זה שיתחיל בשיחה על מנת להבין מדוע אותו חשבון החל לעקוב אחריו, לעיתים החשדות יעשו את שלהם ונורות האזהרה יידלקו.

מטרתם של הסוחטים הוא ליצור קשר עם הקורבן, לגרום לו להאמין בסיפור הכיסוי ובמקביל להשיג עליו פרטים שיכולים לסייע לסחיטה, כמו מקום העבודה של הקורבן, של חבריו, מספר טלפון, ובעיקר- תמונות וסרטונים אינטימיים. לאחר שהקורבן אכן התפתה לפתח שיחה אינטימית ולשתף בתכנים מיניים שלו עם המתחזה, ידרוש האחרון שישולם לו כופר באמצעות פלטפורמות תשלום שונות.

 

מה לעשות במקרה של סחיטה מינית?

להלן מספר טיפים להתמודדות עם מקרים של סחיטה מינית ברשתות החברתיות:

  • לא להיכנע לסחיטה- חשוב להבין שבמידה ואכן נפלתם קורבן לסחיטה, יש לתעד את המקרה לפרטי פרטים, לרבות החשבונות הפיקטיביים המעורבים ולפנות לקבלת ייעוץ מקצועי ומשפטי המתמחה בתחום.
  • ברשתות- נהגו בחשדנות- לא לאשר כל בקשת חברות, לשמור על הפרופיל חסום למידע בפני מי שאינו חבר
  • הימנעו מצילום תכנים אינטימיים- בעידן המודרני, נהוג ליצור תמונות וסרטונים אינטימיים כחלק מאקטים של חיזור כזה או אחר. זכרו שכל תוכן כזה שנוצר ועובר ברשתות החברתיות עשוי לזלוג למקומות שאתם לא רוצים שיגיעו אליהם.

סחיטה מינית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה אומר חוק שירותי תעופה
מה אומר חוק שירותי תעופה

בתקופה האחרונה ישנה התעניינות רבה מצד גולשים שמבקשים להכיר את חוק שירותי התעופה מקרוב. עובדה זו הגיעה לידינו והחלטנו שלא להישאר אדישים לנוכחותה. לכן, הוצאנו

קרא עוד »
פשעי מחשב וסייבר
מה עושה יחידת הסייבר במשטרה?

בעידן שבו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, עלייתם של פשעי מחשבים וסייבר הפכה לדאגה דחופה. כדי להתמודד עם האיום חסר התקדים הזה,

קרא עוד »
עוד מקרקעין
חשיבותו של ביטוח בעלות במקרקעין

ביטוח רכוש ממלא תפקיד מכריע בתחום הנדל"ן, ומספק לבעלי בתים ולמשקיעים שכבה הכרחית של הגנה וביטחון. כאשר נכסים מחליפים ידיים, הסיכונים והסיבוכים הפוטנציאליים סביב בעלות

קרא עוד »