חיפוש

סימנים לתיקנים בבית

תיקנים ידועים ביכולות ההסוואה שלהם. מי שיביט בהם מהצד, כדי לבחון את התנהלותם, יגלה שהם רצים במהירות ומתחבאים במקום מסוים, במידה והם רואים סכנה (בני אדם) בסביבה. עובדה זו מקשה עלינו לעיתים. שכן, איננו יודעים אם ראינו תיקן מתחבא מאחורי המקרר או שמא, זה רק היה נדמה לנו. בשורות הבאות נציג בפניכם את הסימנים שיאפשרו לכם לדעת אם יש תיקנים בבית, כך שתוכלו לדעת אם יש סיבה לדאגה.

 

הסימן ה – 1: גללים

לא ניתן לעסוק בתיקנים, מבלי לציין את סימן ההיכר לנוכחותם – הצואה שלהם. נסביר שחרקים אלה אוכלים מכל הבא ליד והם משאירים אחריהם סימני צואה שקשה להתעלם מהם. ראוי לציין שיש הבדל מהותי בין הצואה של תיקנים קטנים, לבין התיקנים הגדולים. כך שהיכרות מעמיקה עם עניין זה, תאפשר לכם לגלות את גילו של התיקן שנמצא בביתכם. נסביר שהתיקנים הקטנים משאירים בסביבתם צואה בגווני חום – שחור. הצורה שלהם עשויה להיראות כמו פלפל שחור גרוס גס ופולי קפה. התיקנים הגדולים עשויים להשאיר אחריהם רכסים של צואה.

 

הסימן השני – "תיקי ביצים"

יכול להיות שראיתם מסביבכם תיקי ביצים ולא ידעתם שמדובר בסמנים שמעידים על נוכחות של תיקנים. הגיע הזמן להכיר את התיקים הללו שבתוכם יש עוד תיקנים קטנטנים. שכן, תיקן נקרא כך, משום שהנקבה סוחבת על גבה תיקי ביצים. מומחים בתחום ההדברה מכירים בתיקי הביצים החומים הללו מקרוב והם יוכלו להראות לכם אותם, במידה והם יימצאו בביתכם. חשוב לפנות בהקדם האפשרי לחברת הדברות מומלצת כמו פרפקט הדברות, שתבצע הדברה מידית במקום. שכן, קיומם של ביצים אלה עשויה להעיד על כוונתם של התיקנים להרחיב את המשפחה ולבנות בית בביתכם.

 

המקומות הנפוצים שבהם יש תיקי ביצים

אם אינכם בטוחים בהימצאותם של תיקי הביצים, עליכם לערוך בירור מעמיק במקומות הבאים:

  • מזווה
  • בארון שמתחת לכיור
  • בחריצי הקירות
  • מאחורי דלתות

 

הסימן השלישי – ריח

הסימן הנוכחי מתאים למי מכם שלא סובלים מתתרנות. שכן, יש לתיקנים ריח אופייני להם. מדובר בריח חריף שקשה להתעלם ממנו, במיוחד אם יש בביתכם כמות גדולה של תיקנים. נציין שיש מי שמבצעים הליך הרחקה של תיקנים ומגלים שהריח עדיין קיים בבית. במצב שכזה, צריך לבדוק את כל הפינות הנסתרות ולברר אם יש שם גופות של תיקנים. שכן, הימצאותם של תיקנים מתים עשויה להגביר את עוצמת הריח בבית.

 

מילים אחרונות לסיום המדריך

יש הרבה סימנים שיכולים להעיד על הימצאותם של תיקנים בבית. בשורות שלעיל הצגנו בפניכם את 3 הסימנים הנפוצים ביותר, כדי שתוכלו לבדוק בעצמכם אם המזיקים האלה מתחבאים באזורים שונים בביתכם. רגע לפני סיום, נמליץ לכם לפנות למדביר מוסמך במידה ותגלו את אחד או יותר מהסימנים שרוכזו כאן.

ג'וקים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא