חיפוש

סרדינים ובירה זו מנה מומלצת?

מה המדינות הראשונות שתחפשו, כאשר תשבו לתכנן את הטיול הבא שלכם? למדינות אסיאתיות אנחנו עדיין לא מורגלים לטוס, הודו ומדינות דרום אמריקה שמורות בעיקר לטיול גדול של אחרי הצבא, ארצות הברית נכנסת לקטגוריה של ביקור משפחה או עבודה בעגלות ואיחוד האמירויות הוא כרגע הכוכב העולה, בשמי

היעדים הנחשקים לטיסה.

אבל יודעים לאן אנחנו באמת הכי אוהבים לטוס?

לא משנה כמה פעמים כבר ביקרנו שם, לא משנה כמה אמרנו "פעם הבאה נגוון", אנחנו הכי אוהבים לבקר באירופה המוכרת והטובה אלינו. למה? כי אנחנו רוצים עוד מהתרבות, מהנימוסים ומהשפע שהיא מציעה.

לרוב היעדים, הם אותם היעדים – גרמניה, רומניה, ספרד והונגריה. אנחנו מכירים שם הכל ומסתדרים נפלא. אבל אולי תחליטו שהפעם משנים? מה עם לבדוק מה מציעה ליסבון למטייל, או מה אפשר לעשות בסופשבוע של חופשה בבלגיה?

 

איך אומרים תודה בפורטוגזית?

דמויות היסטוריות

שמעתם על כמות הימאים שגילו מדינות חדשות ונולדו בפורטוגל? אולי אתם רחוקים מההיסטוריה, אבל שמות כמו וסקו דה גמה ופרדיננד מגלן לבטח שמעתם מתישהו. פורטוגל מעריכה אותם על תרומתם הנדיבה לגאווה הלאומית. היא הקדישה להם פסל מרהיב, שנראה כמו ספינה שמוכנה לצאת להפלגה בכל רגע.

 

אתרים היסטוריים

יודעים שבליסבון ישנו אתר שמוכר ע"י אונסק"ו כאתר מורשת בינלאומית? עכשיו אתם יודעים. מדובר במגדל Belem. במקור, נבנה בשביל לשמש מגן מפני מתקפות מהים, אבל עם הזמן הפך לאתר היסטורי מרשים. פרט מסקרן שלבטח תבחינו בו, הוא מגוון האלמנטים המזרחיים בעיצוב המגדל, כהוכחה להשפעתם האדירה של מדינות ערביות סמוכות.

 

מוזיאון כרכרות

איך היו נראות כרכרות של מלכים? עכשיו יש לכם איפה לגלות. מדובר באוסף מיוחד במינו של כרכרות – לעיתים יפות ולעיתים גם קצת מוזרות, החל מהמאה ה-1 לספירה ועד מאה ה-19 לספירה. ילדים ייהנו במיוחד במוזיאון יוצא דופן זה.

 

תצפיות

מתרגשים ממראה של שקיעה? יש לנו 2 תצפיות להמליץ לכם. הראשונה, Miradouro senhora do monte, הממוקמת ברחבה שלפני הכנסייה עם אותו השם. אם חיפשתם את הנוף ביפה ביותר של העיר, הרי שהוא נמצא פה. השנייה, Miradouro da Graca, בה תהנו מהשקיעה, בעודכם יושבים על אחד מהכיסאות שפזורים פה בשפע על המפלסים. אה, אגב, תודה בפורטוגזית זה אובריגדו\ה. תודו לנו מאוחר יותר.

 

איך אומרים תודה בפלנדרית?

אירופה כפי שהיא הייתה במאות הביניים, עם אופי מעט קודר ומבנים מונומנטליים במיוחד. ברוכים הבאים לבלגיה.

 

מרכז אזור האירו

נתחיל דווקא בקצת פוליטיקה. בבלגיה מרוכזים כל הגופים הגדולים והמרכזיים של האיחוד. רוצים לשמוע משהו מיוחד? תוכלו לא רק לעשות סיור בתוך בית הפרלמנט האירופאי, אלא אפילו להשתתף באחד מדיוני השגרה שלהם. טוב אולי המונח להשתתף הוא לא הכי נכון, לצפות בדיון מתאר את החוויה יותר טוב. אל תבנו על זה שמישהו ייתן לכם לצעוק "כולכם אנטישמיים פה".

 

קצת זוהר הוליוודי

ברוז', חוץ מהיותה עיירה ציורית במיוחד, היא גם כוכבת בלתי מעורערת של סרט מצליח עם קולין פארל. חוץ מלהרגיש בסרט, תוכלו גם לשוט לכם בתעלות, לטייל לאורך רחובות ימי הביניים שלה ולטעום מהשוקולד שנחשב הטוב בעולם.

 

כל אירופה בטיול אחד

איך, אתם שואלים? ובכן, אם תבקרו בפארק המיני אירופה בבלגיה, תוכלו לראות את כל האתרים המפורסמים של כל מדינה ומדינה על היבשת.

 

פסלים מוזרים

אנחנו נעזוב שנייה את הילד המשתין המפורסם בשקט, כי אותו גם ככה כולם מכירים. לא נדבר גם על פסל של שותפתו לפשע, הילדה המשתינה. וגם בטוח לא נזכיר את החבר השלישי במשפחה, הכלב המשתין. אנחנו מתכוונים למשהו אחר לחלוטין, משהו כמו מבנה בצורת אטום, שנקרא, ובכן, אטומיום. הוא הוקם לכבוד תערוכה עולמית שנערכה בבלגיה ומאז נשאר איתנו. תוכלו לא רק לצלם אותו מבחוץ, אלא ממש להיכנס לתוך המבנה. פרט מסקרן נוסף על המבנה הוא, שתלמידים בלגיים מגיעים אליו במסגרת הלימודים, חוקרים את המושג ואפילו נשארים לישון.

 

הפן הקולינרי

אם נתעלם מעניין הבירה, מדובר בתרבות קולינרית אירופאית מרשימה. תבשילים דוגמת בשר בקר בבירה (כן, בכל זאת בלגיה) ושאר דברים בסגנון. ואם כבר בירה, בבלגיה מיוצרים כ – 500 סוגי משקה. לא תשתעממו פה.

משקה חריף

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מדריך למלון
מדריך המירוץ למלון

מה השיטות שלכם למציאת בתי מלון? אולי אתם מאמינים בשיטה העתיקה "מפה לאוזן", שעוד אף פעם לא איכזבה אותכם? ולמה באמת שהיא תאכזב אותכם –

קרא עוד »
מקסיקו ראשית
טיול אחרי צבא למזרח

להיות ישראלי זה הרבה דברים – להרגיש בנוח לשאול זרים מוחלטים שאלות אינטימיות, אבל גם להיות מוכן להכניס אותם הביתה בעת משבר ולפתוח בפניהם שולחן

קרא עוד »
אמסטרדם ראשית
בירת איטליה או בירת הולנד

אירופה מלאה בערים גדולות אשר מושכות תיירים מכל העולם, לכל עיר קסם משלה. לעיתים לכל אחת יהיה את צביונה של המדינה בה היא נמצאת, ולעיתים

קרא עוד »
על המלונות בדהב

דהב היא עיירה נהדרת לבלות בה את חופשתכם בסיני – היא קטנה מספיק בשביל שלא תרגיש סואנת ומלאה כמו עיר, אך מצד שני גדולה ומפותחת

קרא עוד »
אפריקה: מדריך לטיול יום מאתגר

מעוניינים לתכנן טיול יוקרתי באפריקה? ובכן, להלן המדריך המלא לטיול יום מאתגר באדיבות חברת אפריקני,החברה המובילה כיום בתחום הפקה וארגון של טיולי יוקרה ליבשת. הפרטים

קרא עוד »