חיפוש

עובדות חשובות על הבורדר קולי

בורדר קולי בין הכלבים החכמים והחברותיים שממש אפשר להרגיש איתם כמו עם חבר אנושי. הבורדר קולי הוא גזע מדהים שאנשים רבים רוצים להחזיק בו. הגזע פותח בשביל רעיית בצאן באזורים הררים בין סקוטלנד ואנגליה והיום הוא משמש גם ככלב טיפולי חינוכי ועוד.

 

היסטוריית הגזע

ניתן להבין כי אבותיו של הגזע בורדר קולי קיימים מאז שבני אדם החלו ל"ביית" או להשתמש בהם לצרכים שלהם כמו שמירה ורעיית צאן. הגזע המדובר החל את דרכו ככלב צאן כבר במאה ה 18. בסוף המאה הוצגו בתחרות רעיית הצאן הראשונה והשאירו את הקהל המום כאשר רועי הצאן השתמשו בשריקות ותנועות ידיים בלבד והעבודה נעשתה ללא דופי.

 

מאפייני הכלב

מאפייני הכלב הזכר – גובה של 47 ועד 55 ס"מ ומשקל נע בין 16 ל 20 ק"ג.
מאפייני הכלבה הנקבה – גובה של 45 עד 52 ס"מ ומשקלן נע בין 13 ל 18 ק"ג.
תוחלת החיים של הגזע היא בין 10 ל 17 שנים, פרוותו שחורה עם כתמים לבנים על הפנים, צוואר, רגליים וקצה הזנב אך יש גם בורדר קולי שיהיו רק שחורים או רק לבנים, חום ולבן, טריקולור, בלו מרל, רד מרל.

 

מה אפשר להגיד על האופי של הבורדר קולי

  1. הגזע מתאפיין ברגישות גדולה, הוא יגיב לפקודה עדינה במיוחד ולעיתים נדמה שהוא חוזה מראש את הרצונות של הבעלים שלו לפני שהוא פוקד עליו אותם.
  2. לבורדר קולי יש כמות גדולה של אנרגיה ואם לא יהיו לו גירויים מנטליים ופיזיים הוא לתעל את האנרגיה שלו לשם הוא יוכל למצוא משחקים בעצמו ולהיות מטרד בהחרבת כל מה שמסביבו.
  3. הבורדר קולי יכול לשים לב לכל תנועה קטנה – ילדים, מכוניות, אנשים עם אופניים, בעלי חיים אחרים. לכל התנועות האלו מטבעו ירצה להגיב ולכן מומלץ לשמור עליו בחצר מגודרת ולא משוטט בחופשיות.
  4. הבורדר קולי לפעמים מתנהג ממש כמו בן אדם, בעיקר סביב ילדים קטנים שמשחקים וגורמים לו לרדוף אחריהם מתוך רצון אמיתי להשתתף יחד איתם במשחק.
  5. הסקרנות והאינטילגנציה הגבוהה של הגזע עלולים לגרום לו לברוח לפעמים אך לא מתוך צורך נדידה אלא מתוך חוכמה.

 

גידול של בורדר קולי

כפי שכבר ציינו ואם אי פעם ראיתם בורדר קולי אתם בטח זוכרים את רמות האנרגיה והאינטליגנציה שלו מה שמצריך גידול לא פשוט ומחוכם מאוד. עליכם להתמיד במשחק איתו וגם בלימוד משמעת, פקודות חדשות וטריקים. הבורדר קולי דורש פעילות רבה ולעולם לא יימאס להם ללמוד דברים חדשים.

 

לסיכום

הבורדר קולי הוא אד הגזעים המשובחים של כלבים בימינו, הוא משמש עד היום לרעיית צאן אך גם ככלב טיפולי וחינוכי כיוון שהוא נהדר עם ילדים. מי שבוחר לגדל בורדר קולי כדאי שיהיה מוכוון מטרה לגידול ואילוף מתאימים עם ליווי צמוד ומקצועי.

חיית מחמד

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
לבחור רתמת כלב
איך בוחרים רתמה לכלב?

בחירה של רתמה לכלב מצריכה מכם היכרות בסיסית עם כמה פרמטרים חשובים. שכן, מדובר בעניין שעשוי להיראות לכם כפשוט, אך אין זה נכון. כדי שלא

קרא עוד »