חיפוש

מתי מומלץ להזמין עורך דין ליקויי בניה

התקופה בה אנחנו בונים בית חדש היא אחת התקופות המרגשות בחיינו, בה אנחנו בונים את המקום בו נעביר את השנים הבאות עם משפחתינו.

למרבה הצער, תהליך הבניה לא תמיד עובר חלק מול הקבלן שתפקידו לדאוג שהבניה תושלם בלוח הזמנים שנקבע ללא ליקויים.

ליקויי בניה עלולים לפגום בערכו של הנכס ולהצריך השקעה של עשרות אלפי שקלים, ואחרי שהוצאנו את מיטב כספינו על בניית הבית אין שום סיבה שזה יקרה.

פעמים רבות הקבלנים פשוט לא מספקים את השירות שהבטיחו ולא נותנים מענה לליקויים שמציפים לקוחות.

בדיוק במקרים כאלו מומלץ להיעזר בעורך דין ליקויי בניה.

 

מהם ליקויי בניה?

ליקוי בניה הוא מצב לא תקין בנכס שלא תואם את מה שהובטח בחוזה מול הקבלן את התקן המחויב לפי חוק. אלה הם שלושת ליקויי הבניה העיקריים:

ליקויי בניה אסתטיים:

ליקויי בניה הפוגעים במראהו של הנכס ובאסתטיקה שלו. למשל, אם בחוזה הובטח גובה תקרה מסוים ומתקבל גובה תקרה אחר הדבר נחשב לליקוי אסתטי במידה וזה לא בגדר סיכון בטיחותי או נזיקי.

 

ליקויי בניה נזיקיים:

ליקויים העלולים לפגוע במבנה ולהשפיע עליו ועל הרכוש שנמצא בו. למשל, איטום לקוי שמביא לרטיבות הפוגעת בקירות המבנה וברכוש נחשב לליקוי נזיקי.

 

ליקויי בניה בטיחותיים:

סוג הליקוי החמור ביותר, שכן ליקויים מסוג זה עלולים לסכן באופן ברור את דיירי הנכס. ליקוי כזה יכול להיות קיר לא יציב שנמצא בסכנת נפילה.

 

האם ליקויי בניה מהווים עילה לתביעה נגד הקבלן?

התשובה היא כן, וככל שהליקוי חמור יותר כך העילה חזקה יותר. במקרה של ליקוי בניה אסתטי מוטב לפנות לקבלן על מנת שיתקן את הליקוי ואם הדבר לא קורה יש להתייעץ עם מומחה לליקויי בניה לחוות דעת על כדאיות תביעה. במקרה של ליקויי בניה בטיחותיים יש לפנות בדחיפות לקבלן וכן לעורך דין ליקויי בניה לצורך הכוונה.

 

כיצד ניתן להוכיח שהתקיים ליקוי בניה?

ראשית כל יש להבין כי לא כל חוסר שביעות רצון מהשירות מצדיק תביעה נגד הקבלן ויש להוכיח כי אכן התקיים ליקוי. לכן מומלץ להתייעץ עם מומחה בתחום ליקויי הבניה על מנת שייתן לכם את חוות דעתו אם אכן התקיים ליקוי.

למעשה, החוק מחייב לפנות למומחה לליקויי בניה ואחרת לא ניתן להגיש תביעה לבית המשפט.

 

חפשו ליקויים בהקדם האפשרי

ליקויים שהתגלו במשך שנת הבדק מחייבים את הקבלן לבצע תיקונים וחובת ההוכחה היא קטנה ביותר. המשמעות היא שמייד כשנכנסים לדירה כדאי לבצע בדיקת ליקויים כדי להעלות את הסיכוי לתיקון של הקבלן או פיצוי במקרה הצורך.

 

העזרו בעורך דין ליקויי בניה

למרבה הצער ישנם קבלנים לא ישרים שלא מוכנים הכיר בליקויים שהתבצעו תחתם ולכן חשוב להיעזר בשירותו של עורך דין ליקויי בניה. משרד עורכי דין אושיק אליהו יספק לכם את ההכוונה שאתם צריכים וילווה אתכם לכל אורך הדרך עד שתמצו את מלוא זכויותיכם.

 

ציוד משפטי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה אומר חוק שירותי תעופה
מה אומר חוק שירותי תעופה

בתקופה האחרונה ישנה התעניינות רבה מצד גולשים שמבקשים להכיר את חוק שירותי התעופה מקרוב. עובדה זו הגיעה לידינו והחלטנו שלא להישאר אדישים לנוכחותה. לכן, הוצאנו

קרא עוד »
פשעי מחשב וסייבר
מה עושה יחידת הסייבר במשטרה?

בעידן שבו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, עלייתם של פשעי מחשבים וסייבר הפכה לדאגה דחופה. כדי להתמודד עם האיום חסר התקדים הזה,

קרא עוד »
עוד מקרקעין
חשיבותו של ביטוח בעלות במקרקעין

ביטוח רכוש ממלא תפקיד מכריע בתחום הנדל"ן, ומספק לבעלי בתים ולמשקיעים שכבה הכרחית של הגנה וביטחון. כאשר נכסים מחליפים ידיים, הסיכונים והסיבוכים הפוטנציאליים סביב בעלות

קרא עוד »