חיפוש

על ההבדלים בין ייעוץ מעסיק ועובד

כל משרד עורכי דין לדיני עבודה מספק מגוון רחב של שירותים למעסיקים ולמועסקים בישראל.

לקוחות עורכי הדין לעבודה מגיעים מכל קצוות המשק ומעוניינים להתוודע לזכויותיהם ולדרכי הפעולה בנוגע לעניינים שונים כמו חוזי העסקה, הגנת העובד, פיטורין שלא בצדק, מידע וייצוג לגבי תאונות עבודה ועוד.

האם קיים הבדל בין ייעוץ עורכי הדין למעסיקים ובין הייעוץ שיספקו למועסקים?

 

מי רשאי לקבל ייעוץ?

מעסיקים ומועסקים כאחד רשאים להתייעץ עם עורך דין לדיני עבודה שיבחרו לעצמם ובכל סוגיה שבה ירצו לקבל ייעוץ מקיף ומקצועי: זכויות עובדים לגבי יחסי העבודה, תנאי שכר, מיזוג או רכישה, שינויים ארגוניים, התאגדות עובדים, ניסוח חוזי עבודה כולל סעיפי אי-תחרות, הסכמי סודיות, קניין רוחני, מענקים ובונוסים, משא ומתן בנוגע לתמריצים והטבות, אופציה למניות, הסדרי פנסיה, הסכמי חלוקת רווחים ועוד.

בנוסף, כל עובד ומעסיק יוכל לקבל מידע וייעוץ בנוגע לזכויות עובדי קבלן, עובדים זרים, הליכי פירוק חברות ופשיטות רגל שנוגעים למעסיקים וכד'.

 

סכסוכים בדיני עבודה

הייצוג בסכסוכים בין עובדים למעסיקים בדיני עבודה נחשב לנפוץ במיוחד, כאשר כל אחד מהצדים רשאי לקבל ייצוג מתאים עבורו. מיותר לציין שעורך דין שמייצג את המעסיק בסכסוך מסוים, לא יוכל לייצג במקביל את העובדים בארגון מאחר ומדובר בניגוד אינטרסים.

לפיכך, כל צד יוכל להתנהל באמצעות תביעות ייצוגיות, הרעת תנאי העסקה, התפטרות בעקבות מחלה או פיטורין בניגוד לחוק, פיצויי פיטורין, הלנת שכר, זכויות נשים, דמי הבראה, קרן השתלמות, ימי מחלה, דמי חגים, ימי חופשה, הפסקות ושעות מנוחה, משרת אמון, החזרי הוצאות נסיעה, הטרדה מינית במקום העבודה וגם בין היתר, ייצוג העובדים מול המוסד לביטוח הלאומי.

המעסיק מצידו יוכל להתמודד גם עם סוגיות שקשורות בהרמת מסך התאגדות, תביעות לשון הרע, הגנת פרטיות והתקנת מצלמות ועוד.

חוות דעת משפטית

בנוסף, לעתים גם המעסיק וגם המועסק נדרשים במסגרת התביעה להציג חוות דעת משפטית מטעם עורך דין דיני עבודה מקצועי. יש לבחור בעורך דין מנוסה ומיומן ביותר כמו למשל עורך דין פייגל בעל הניסיון הרחב.

 

ייעוץ פרטני למעסיקים

עורך דין לדיני עבודה יוכל בנוסף לפגוש מעסיקים חדשים שזה עתה הקימו את העסק שלהם ולעבור איתם על כל חובות המעסיקים על פי החוק, לרבות מידע, חובות ואפשרויות לגבי הקבלה לעבודה ועריכת חוזי ההעסקה, תשלומים לעובדים במהלך העבודה ובסיומה וגם על חוקי "עשה ואל תעשה" שכרוכים בחיפוש עובדים ובראיונות עבודה.

 

בשורה התחתונה

מעסיקים ועובדים רשאים לקבל ייעוץ ללא הבדל ברמת המקצועיות, השירות והסוגיות הנוגעות לדיני עבודה. ועם זאת, ישנן סוגיות פנימיות הנוגעות יותר למעסיקים מאשר לעובדים כמו מיזוג ורכישה, מניות, פשיטות רגל, זכויות העובדים ועוד. מן הצד השני, קיימות סוגיות שמתייחסות יותר לעולמם של העובדים כמו תאונות עבודה, פנסיה, הטרדות מיניות ועוד.

מעוניינים להתייעץ עם עו"ד דיני עבודה מומחה? לחצו כאן לתיאום פגישת ייעוץ עם עורך דין פייגל.

 

פגישה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה אומר חוק שירותי תעופה
מה אומר חוק שירותי תעופה

בתקופה האחרונה ישנה התעניינות רבה מצד גולשים שמבקשים להכיר את חוק שירותי התעופה מקרוב. עובדה זו הגיעה לידינו והחלטנו שלא להישאר אדישים לנוכחותה. לכן, הוצאנו

קרא עוד »
פשעי מחשב וסייבר
מה עושה יחידת הסייבר במשטרה?

בעידן שבו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, עלייתם של פשעי מחשבים וסייבר הפכה לדאגה דחופה. כדי להתמודד עם האיום חסר התקדים הזה,

קרא עוד »
עוד מקרקעין
חשיבותו של ביטוח בעלות במקרקעין

ביטוח רכוש ממלא תפקיד מכריע בתחום הנדל"ן, ומספק לבעלי בתים ולמשקיעים שכבה הכרחית של הגנה וביטחון. כאשר נכסים מחליפים ידיים, הסיכונים והסיבוכים הפוטנציאליים סביב בעלות

קרא עוד »