חיפוש

ערבות בנקאית או שטר חוב? מדריך ביטחונות למשכירי דירה

השכרת דירה מגיעה עם מגוון של סיכונים גם מהצד של בעלי הדירה. בדיוק בשביל זה קיימים סוגים שונים של ביטחונות, שמטרתם להגן עליכם במהלך תקופת השכירות, ולהבטיח שתקבלו את הכסף שמגיע לכם ותשמרו על הנכס שלכם. לסוגי הביטחונות יש דרגות שונות, וכל אחד יתרונות וחסרונות. נפרט כאן על הסוגים השונים ונעזור לכם להחליט באיזה מהם לבחור.

 

למה צריך ביטחונות בכלל?

דירה היא נכס יקר שיכול להביא לכם הכנסה גבוהה ויחסית קלה, וכל מה שצריך בשבילה זה למצוא דיירים ולחתום על חוזה שכירות. אך קשה לסמוך בוודאות על הדיירים שאתם בוחרים שישמרו על תנאי החוזה – ישלמו את שכד הדירה בזמן, או בכלל, וישמרו על הדירה במצב בו הם קיבלו אותה.

בדיוק בשביל זה המציאו את הביטחונות. אלו אמצעים שונים שנועדו להעניק לכם "שקט" במהלך תקופת השכירות, כיוון שאתם יודעים שיש לכם אמצעי גיבוי לתשלום במקרים בהם בדייר מפר את החוזה.

כל בעל דירה מעדיף אמצעי גיבוי מסוג שונה, לפי מה שמתאים לתנאיו ויכולתו הכלכלית.

 

החתמת ערבים

ערבים הם אנשים, לרוב בני משפחה או חברים קרובים של השוכר, שנמצאים במעמד החוזה וחתומים עליו. בכך שהם חתומים עליו הם מתחייבים כי אם השוכר לא משלם עבור שכר הדירה או עבור נזק שגרם לדירה, עליהם לשלם את העלויות במקומו. זוהי הדרגה הכי קלה לביצוע, אשר דורשת הכי פחות מהשוכרים, אך גם הכי פחות מגנה על בעל הדירה. קבלת הכספים מהערבים אינה משימה פשוטה, ודורשת פעמים רבות התערבות משפטית, דבר שבעלי דירה מעדיפים להימנע ממנו.

 

צ'ק ביטחון

זהו סוג אמצעי גיבוי שמאפשר דרגה גבוהה יותר של ביטחון. צ'ק ביטחון הוא צ'ק עם תאריך פתוח, בגין סכום שנקבע מראש, לרוב 3 חודשי שכירות, שנמסר לבעל הדירה במעמד החתימה על החוזה. בחוזה מעוגן כי במידה והשוכר מפר את תנאי החוזה, לבעל הדירה יש זכות לפדות את צ'ק הביטחון. כך יש לכם הבטחה כי תקבלו את הכסף שמגיע לכם גם אם הדייר בעייתי ומסרב לשלם.

יש בעיה עם ערבות זו כיוון שבמקרה של סכסוך עם הדייר, הוא עלול לבטל את הצ'ק מראש, ולמנוע מכם את הכסף.

 

ערבות בנקאית

זוהי הדרגה הכי גבוהה של ביטחון, שמונעת את הבעיה של ביטול צ'ק הביטחון. בערבות בנקאית, הבנק ערב לכסף של השוכר, כך שלמעשה בעל הדירה רשאי להגיע בכל זמן ולקבל את הכסף של השוכר, במידה והפר את תנאי החוזה. הבעיה בסוג זה היא ששוכרים רבים מתנגדים לכך, כיוון שאין להם הבטחה כי בעל הדירה לא יגבה את הכסף ללא כל סיבה מוצדקת.

אלו האופציות שניצבות בפניכם, תוכלו לבחור את זו שנראית לכם מתאימה ביותר.

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא