חיפוש

פטור ממס הכנסה לאם חד הורית

בשנים האחרונות שונתה ההגדרה של אם חד הורית ל- "הורה עצמאי". הדבר הביא לבלבול רב בקרב אימהות רבות בכל הנוגע לפטור ממס הכנסה. אם הגעת לכאן, סביר להניח שאת או מכרה חוויתן את הנושא מקרוב ואת רוצה לבדוק האם את זכאית לקבלת פטור ממס הכנסה. בשורות הבאות תוכלי לקרוא את כל הפרטים החשובים בנושא ולדעת מהן זכויותייך.  

מהי ההגדרה של אם חד הורית על פי המדינה?

אם חד הורית מוגדרת בחוק תחת הכותרת "משפחה עצמאית". הגדרה זו מאפיינת הורה שאינו נשוי ויש באחזקתו ילד מתחת לגיל 18. משפחות שעונות על הגדרה זו (כלומר, אם חד הורית בין היתר) זכאיות לקבל הטבות שונות במסגרת התשלומים למוסד לביטוח הלאומי ובנוסף לכך, גם הטבות הנוגעות למס הכנסה.  

היחס של המדינה אל אימהות חד הוריות

כיודע, גידול ילדים אינו דבר קל. מדובר בעניין מספק ביותר, אך מאחורי הסיפוק עומדת אחריות גדולה ונדרשים משאבים רבים בכל הנוגע לנושא. כל הורה רוצה להבטיח את העתיד הטוב ביותר לילדיו וכשמדובר באם חד הורית, מתווסף לרצון הזה קושי גדול במיוחד, מכיוון שיש רק הורה אחד שמפרנס וצריך לדאוג בעצמו לצרכים של הילדים. זו הסיבה שהמדינה החליטה לסייע לאימהות חד הוריות ולאפשר להן לקבל הטבת מס. האם הטבה זו הינה פטור ממס הכנסה? מיד תדעו.  

הטבות מס לאימהות חד הוריות

כידוע, בישראל, נהוג להשתמש בשיטה של נקודות זיכוי בכל הנוגע להטבות מס. הנקודות הללו ניתנות בסופו של דבר לפי קריטריונים שנקבעו מראש. כאשר כל נקודת זיכוי שווה כ- 2,628 ₪ לשנה. ראוי לציין כי נקודת הזיכוי מתקזזת בסופו של דבר מתשלום המיסים של האנשים שזכאים לכך במהלך קבלת תלוש המשכורת החודשי. כשמדובר במקרים של אימות חד הוריות, יש נקודת זיכוי נוספת לזו הבסיסית. נקודת זיכוי זו אינה תלויה במספר הילדים והיא מתווספת אל נקודות הזיכוי הנוספות שמוענקות עבור כל ילד.  

איך אפשר לקבל את הטבת המס ומהו גובה ההטבה?

כדי לקבל את הטבת המס יש לבצע את הפעולה הבאה:
  • אם חד הורית שכירה צריכה לדווח למעסיק שלה אודות הסטטוס המשפחתי שלה
  • אם חד הורית עצמאית צריכה לציין זאת על גבי הדו"ח השנתי
לאחר שתקבע הזכאות להטבה, תוכל האם לקבל כ-1,500 ₪ החזר בממוצע. כדי לקבל את ההטבה, יש צורך להגיש בקשה אל פקיד שומת המס ולעקוב אחר הבקשה. לא מעט אימהות חד הוריות בוחרות להסתייע בשירותיהן של חברות שמתמחות בנושא, מכיוון שהן מסייעות בכל הנוגע להליכים הבירוקרטיים וחוסכות לאימהות זמן רב.  

לסיכום

כל אם חד הורית זכאית לקבל הטבה ממס הכנסה. כדי שאימהות אלו יוכלו לקבל את הטבה זו, עליהן לדווח תחילה למעסיק שלהן, למלא טפסים ולהעביר אותם אל פקיד שומה. דולרים    
רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מטבעות
כיצד מכינים תלוש שכר?

הכנת תלושי שכר לעובדים מצריכה ידע מקצועי. בתור בעלי עסק המעסיקים עובדים, אתם יודעים כי מדובר בכאב ראש לא קטן. מצאתם חשב שכר מקצועי, הוא

קרא עוד »
דולרים
מה הן הלוואות גמ"ח?

דתות מהוות את אחד מתחומי החיים הכי שנויים במחלוקת. אלו הנמנים בצד של אוהבי הדת, יגידו שהדת מעניקה להולכים בעקבותיה משמעות לחיים, ערכים ואהבת חינם.

קרא עוד »