חיפוש

פיטורים בעקבות הפרת חוזה

כאשר עובד מפר את החוזה עליו הוא חתום במקום העבודה שלו, למעביד יש את הסמכות לפטר אותו מתפקידו. זוהי סיטואציה של חוסר אמון בין העובד למעביד, ולכן פיטורים יכולים להיות מלווים בהרבה אמוציות ואי נעימויות. עם זאת, גם במעמד של פיטורים – העובד עדיין זכאי לזכויות מסוימות.

 

מהי הפרת חוזה עבודה?

כאשר אדם מתחיל לעבוד במקום עבודה חדש, לרוב הוא יחתום על חוזה עבודה. זהו מסמך בעל תוקף משפטי מחייב, בו יוגדר התפקיד שלו, השכר שהוא עתיד לקבל, הזכויות הסוציאליות שלו ועוד. במקרים רבים, במיוחד במקומות עבודה שעוסקים בייצור ופיתוח, ישנן התניות מסוימות בחוזה – כמו חובת סודיות והתחייבות לא להתחרות במעסיק במידה והעובד עוזב את מקום העבודה.

הפרת חוזה עבודה עשויה להיות עבירה על אחת מהתניות אלו, וחשיפת הסודות המקצועיים של מקום העבודה למתחרים. עם זאת, הפרת החוזה עשויה לקרות גם מסיבות פשוטות יותר – כמו היעדרות ממושכת מהעבודה מסיבה שאינה מוצדקת, ביצוע תפקיד באופן רשלני וכיוצא באלו.

אם הפרת החוזה אינה משמעותית, המעסיק יוכל לתת הזדמנות נוספת לעובד לשפר את דרכיו. עם זאת, במידה וההפרה חוזרת על עצמה, או כאשר מדובר בהפרה שהיא בעלת השלכות על החברה (כמו גילוי סודות מסחריים למתחרים) – למעסיק יש את היכולת לפטר את העובד.

 

מה מגיע לעובד כתוצאה מפיטורים?

פיצויי פיטורים

גם בסיטואציה בה העובד פוטר, עדיין מגיעות לו זכויות מסוימות. אחת מזכויות אלו הן פיצויי פיטורים – אלו הם פיצויים שזכאי לקבל עובד שעבד אצל אותו המעסיק או באותו מקום העבודה לפחות שנה.

סכום פיצויי הפיטורים עשויים לנוע החל מכמה אלפי שקלים ועד לעשרות ואף מאות אלפי שקלים, כתלות בשכר העבודה ובמספר שנות העבודה. אמנם ישנו ניכוי של מס על סכום פיצויי הפיטורים, אבל ייתכן שמגיעים לכם החזרי מס על כך.

 

זכאות להחזר מס

על מנת להפחית את שיעור המס שתידרשו לשלם, תוכלו לפרוס את המס למספר תשלומים (כאשר ניתן לפרוס את התשלומים לאורך עד 6 שנות מס). פריסה זו מחושבת על סמך ההכנסות שיש לעובד גם לאחר שהפסיק לעבוד.

במידה ועושים זאת, העובד נדרש להגיש מסמך תיאום מס מדי שנה. במידה וישנו הפרש בין הסכום אותו העובד הרוויח בפועל לבין הסכום ששוער שהוא ירוויח מראש, ניתן לקבל החזר מס.

 

אפשרות לפיצויים נוספים

אם פוטרתם מעבודתכם, כדאי שתדעו שיש דרך מסוימת שבה הפיטורים נדרשים להתבצע לפי החוק. למשל, המעסיק מחויב להודיע לכם על הפיטורים מספיק זמן מראש, וכן גם מחויב לערוך לכם שימוע – בו הוא יפרט מדוע הוא החליט לפטר אתכם.

במידה והמעסיק לא פיטר אתכם בדרך המקובלת שנדרשת לפי החוק – תוכלו להגיש נגדו תלונה ואף לקבל פיצויים נוספים על הפרת החוק.

 

מגדלי מטבעות וצמחים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה אומר חוק שירותי תעופה
מה אומר חוק שירותי תעופה

בתקופה האחרונה ישנה התעניינות רבה מצד גולשים שמבקשים להכיר את חוק שירותי התעופה מקרוב. עובדה זו הגיעה לידינו והחלטנו שלא להישאר אדישים לנוכחותה. לכן, הוצאנו

קרא עוד »
פשעי מחשב וסייבר
מה עושה יחידת הסייבר במשטרה?

בעידן שבו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, עלייתם של פשעי מחשבים וסייבר הפכה לדאגה דחופה. כדי להתמודד עם האיום חסר התקדים הזה,

קרא עוד »
עוד מקרקעין
חשיבותו של ביטוח בעלות במקרקעין

ביטוח רכוש ממלא תפקיד מכריע בתחום הנדל"ן, ומספק לבעלי בתים ולמשקיעים שכבה הכרחית של הגנה וביטחון. כאשר נכסים מחליפים ידיים, הסיכונים והסיבוכים הפוטנציאליים סביב בעלות

קרא עוד »