חיפוש

פמוטים קטנים לשבת

פמוטים לשבת הם פריט חובה בכל בית יהודי. כיום ניתן למצוא פמוטים העשויים ממגוון רחב של חומרים, במגוון אינסופי של סגנונות ובשלל גדלים ופרופורציות. עם שפע רחב שכזה, אין ספק שהבחירה יכולה להיות מבלבלת . בכתבה הבאה נמנה את כל היתרונות והסיבות בגינן רכישת פמוטים קטנים מכסף, היא בחירה מצוינת  אשר לא מותירה שום מקום לטעויות. מדוע לרכוש פמוטי כסף קטנים? ניתן לחלק את הסיבות לרכישת פמוטי כסף קטנים לחמש קטגוריות עיקריות:

 

סיבות עיצוביות

אומרים ש"על טעם וריח לא ניתן להתווכח". ואכן ויכוח על עניינים של טעם וסגנון עיצובי הוא ויכוח עקר מיסודו, אשר ללא ספק מהווה בזבוז זמן מצער ומיותר למדיי. יחד עם זאת, גם בטעם, כמו בכל דבר אחר בחיים, אומנם אין טעם להתווכח אך טעם בלדון ללמוד ולחקור יש לא מעט טעם וערך.

בהתאם לכך, באשר לערך העיצובי של פמוטים קטנים מכסף ניתן לטעון כי לפמוטים שכאלה:

  • יוצרים אימפקט גדול: במחצית המאה ה-20, טבע מעצב ואדריכל גרמני שהיה מאבות הזרם המינימליסטי את הביטוי less is more, או בעברית, "פחות הוא יותר" אשר אולי מוכר לנו יותר בגרסה העברית שלו, כל המוסיף גורע. ביטוי זה בא להסביר את הטענה המרכזית של הזרם המינימליסטי בעיצוב אשר גורס שדווקא מיעוט פרטים ואפילו חומר יוצרים רושם גדול וחזק בהרבה.בהתאם לכך, גם פמוטים קטנים יכולים להשאיר רושם עז על המתבוננים בהם, כל עוד בוחרים בפמוטים העשויים מחומרים איכותיים אשר מעוצבים בקפידה ומיוצרים על ידי אומנים ומומחים המתמחים ביצירת יודאיקה וכלי כסף. חדד כסף טהור מתגאה בקולקציית מוצרים אשר עוצבו ויוצרו בקפידה מרובה.
  • מהווים קלאסיקה על זמנית: סביר מאוד להניח, שגם הסבתא רבא שלכם הדליקה בכל ליל שישי נרות שבת בפמוטים מרהיבים עשויים עבודת יד מכסף טהור. בהתאם לכך, הכוח שיש בהמשכיות שכזאת הוא בעל ערך לא קטן, והסגנון העיצובי של פמוטים יפים שכאלה הוא מעל לזמן ולמקום, כלומר עיצובים שתמיד יישארו רלבנטיים.

 

סיבות כלכליות

עם כל הרצון הטוב, לעיתים תכתיבי המציאות לא מאפשרים יותר מידי בחירה. יחד עם זאת, חשוב תמיד לזכור שגם עם תקציב מוגבל, ניתן בהחלט לעשות בחירות איכותיות אשר ישתלמו בכל המובנים, הן החומריים, הן העיצוביים והן הרוחניים. הסיבות הכלכליות לבחירת פמוטים קטנים מכסף טהור כוללות את העובדה שמדובר ב:

  • איכות גדולה במחיר משתלם – אומנם ניתן להשיג פמוטים ממגוון חומרים במחירים זולים מאוד, אם יש לכם תקציב מוגבל כדאי שתשקלו לבחור פמוטי כסף בממדים קטנים יותר, אשר יותרו רושם לא קטן על המתבוננים בהם ועדיין תוכלו לקנות אותם מבלי להוציא סכומי עתק אשר עלולים להשאיר אותכם עם חור לא קטן בכיס ומינוס בחשבון הבנק שלכם.
  • ערך שאינו הולך לאיבוד ואף גדל – בעידן שבו מרבית מוצרי הצריכה שלנו מיוצרים על פס מהיר של סרט נע מחומרים זולים ולא איכותיים ומגיעים עד מהרה אל פח האשפה, רכישת פמוטים קטנים מכסף אשר עשויים במלאכת מחשבת תוך תשומת לב לפרטים היא חלופה מדהימה. מעבר לכך שלסגסוגת הכסף עצמה תמיד יהיה ערך וביקוש, הפמוטים הם למעשה עבודת אומנות לכל דבר ועניין.

 

סיבה פרקטית

מעבר לסיבות הכלכליות יש עוד מגוון רחב של סיבות פרקטיות אשר בגינן רכישה של פמוטים קטנים מכסף היא רכישה טובה ואף מומלצת. כך לדוגמא:

  • מקום – שיקולי מיקום הם בהחלט לא דבר של מה בכך כאשר הדבר נוגע לעיסוק בנרות דולקים. פמוטים גדולים מידי אשר לא מתאימים בממדיהם לחלל בו מדליקים אותם יכולים להוות סכנה של ממש. כפי שהסברנו בפסקאות הקודמות, לעיתים כל המוסיף גורע ועדיף לקחת פמוטים קטנים אשר יתאימו לממדי החלל ויסיעו ליצור אווירת קדושה מדהימה בכל חדר.
  • אחסון ושינוע – חשוב מאוד לתת את הדעת גם למקום שפמוטים תופסים בעת אחסון, במהלך ימי השבוע. אם אינכם מעוניינים שהפמוטים יהיו בתצוגה כל העת במהלך ימי החול, חשוב שתבדקו מבעוד מועד שיש לכם מקום נוח וזמין לאחסן אותם בקלות. כמו כן, אם אתם נוהגים לנסוע לבקר בני משפחה וחברים בכדי לעשות שבת משותפת ואתם אוהבים להדליק את הנרות שלכם על פמוטים משלכם, פמוטי כסף קטנים אשר נוחים לשינוע ואריזה יכולים להוות פתרון נפלא.
  • מעבר דירה – גם אם כרגע יש לכם דירה גדולה ומרווחת אשר בה אתם יכולים להדליק נרות על פמוטים גדולים וגבוהים ללא חשש, אם אתם יודעים שאינכם הולכים להישאר בדירה הזאת לאורח זמן, דעו שפמוטים קטנים הם יותר ורסטיליים ויתאימו למגוון נרחב יותר של חללים.

 

סיבות רגשיות ורוחניות

במקום לרכוש פמוטים זולים אשר תצטרכו להחליף ולרכוש חדשים על בסיס קבוע, השקעה בפמוטים קטנים עשויים מכסף טהור תיתן לכם חוויה של המשכיות ותלווה את המשפחה שלכם לאורך השנים, ובסופו של דבר, אף תהיה מתנה נהדרת להוריש לילדים, לנכדים או לנינים.

עכשיו שהבנתם את הערך המוסף הרב שיש לפמוטי כסף קטנים לשבת להציע, היכנסו לאתר של חדד כסף טהור על מנת להתרשם ממבחר מגוון של פמוטי שבת מכסף אשר עשויים ביד מיומנת מסגסוגת כסף באיכות מעולה ומגיעה בשלל עיצובים מרהיבים אשר יהפכו את ליל השבת לחגיגי וקסום במיוחד.

פמוטי שבת

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מתנות לאמא
5 מתנות שכיף לתת לאמא!

לקראת החג כולנו צריכים לקנות מתנות, ואחת מהם חייבת כמובן להגיע לאמא. קנייה של מתנה לאמא היא דבר מאתגר. מצד אחד אנחנו צריכים לדאוג למתנה

קרא עוד »