חיפוש

צ'ק ליסט חשוב לפני שלוקחים ארנב הביתה

אם אתם מחפשים חיית מחמד מקסימה, שקטה ופרוותית במיוחד, הארנב יהיה ללא ספק חיית המחמד המושלמת עבורכם ובמיוחד לילדים שלכם. אך עוד לפני שאתם לוקחים את הארנב אל הבית, כדאי שתעברו על רשימת הצ'ק ליסט שהכנו עבורכם

 

צמרירי, שקט ומקסים – הכירו את הארנב הביתי

גידול חיית מחמד הפך לתופעה נפוצה ופופולארית במיוחד, כשמלבד רגעים רבים של כיף והנאה עם חיות המחמד, הטיפול בחיית מחמד תורם רבות גם לשמירה על הבריאות וחיזוק המערכת החיסונית שלנו, כמו גם להשפעתו על מצב הרוח שלנו.

שלל הסיבות הללו, יחד עם מאפייניו הייחודיים של הארנב – שקט, נוח לגידול, ידידותי לסביבה, צמרירי ונעים למגע, הפכו אותו לחיית מחמד נפוצה ופופולארית בבתים רבים. אך מלבד הדאגה לגזר המפורסם שהארנב אוהב, ישנם עוד מספר פריטים שמומלץ שיהיו בבית לפני שמביאים את הארנב.

 

כלוב לארנבים

אחד הדברים הבסיסיים וההכרחיים ביותר לגידול ארנב הוא, כלוב לארנבים, המהווה את סביבת המחיה הכמעט בלעדית של הארנב. לפיכך, חשוב לדאוג לארנב לכלוב גדול ומרווח ככל האפשר.

את גודלו של הכלוב יש להתאים כמובן לגודלו של הארנב, יחד עם מגוון הפריטים הצריכים להימצא בכלוב, כאשר הכלובים הממוצעים הם בגובה של לפחות 14 סנטימטרים ובגודל של כ – 4 מטרים רבועים.

 

אילו עוד פריטים כדאי שיימצאו בבית לפני שמביאים ארנב?

כאמור, כלוב לארנבים הוא הדבר הראשון שיש לדאוג לו כאשר מביאים ארנב ולאחר שבחרנו את הכלוב המתאים, אפשר לעבור לשאר הפריטים הנדרשים לגידול מיטבי של הארנב:

  • כלי אוכל ומים

אוכל לארנבים מורכב בעיקר מצמחים, פירות וירקות וכדי שהאוכל לא יתפזר וילכלך את הכלוב, מומלץ לרכוש מבעוד מועד, כלים מתאימים לאוכל ומים עבור הארנבים.

 

  • מצע אורגני

כדי שהשהות של הארנב בכלוב תהיה נעימה, מומלץ לרכוש עבורו מצע אורגני, דוגמת קש או חציר, אשר מלבד נעימותם, יכולים גם לספוג ריחות בלתי נעימים.

 

  • משחקים

הארנבים הם אמנם חיות רגועות למדי, אך גם הן צריכות להתרוצץ מידי פעם ולהוציא אנרגיה, אותה יוכלו להוציא בקלות ובנוחות באמצעות משחקים ואביזרים שונים.

 

 

מה עוד כדאי לדעת לפני שמביאים ארנב אל הבית?

לאחר רכישת הכלוב המתאים והמעבר על רשימת הצ'ק ליסט, נראה שהכל מוכן לקראת בואו של הארנב אל הבית. אך למעשה, ישנם עוד כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון לפני הגעת הארנב אל הבית.

הארנב הוא בעל חיים די חברותי, אך צריך את ימי ההסתגלות הראשוניים שלו בבית, לפיכך חשוב להכין לו פינה סגורה ופרטית בכלוב, בה ירגיש בנוח. בנוסף, כדאי להיות מודעים לבעיות בריאותיות שונות העלולות להופיע אצל הארנבים, דוגמת בעיות עור ושיניים ומהם דרכי הטיפול המומלצות במקרים אלו.

 

ארנבים ונהנים – לסיכום

גידול ארנב ביתי הוא פתרון נוח ואידיאלי עבור המחפשים חיית מחמד שקטה ונעימה למגע וכדי שנוכל לדאוג לארנב לאיכות חיים מיטבית, מומלץ לדאוג עבורו לכלוב מתאים וציוד נוסף, כמו כלי אוכל ומים, מצע אורגני ומשחקים.

בעל חיים

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
לבחור רתמת כלב
איך בוחרים רתמה לכלב?

בחירה של רתמה לכלב מצריכה מכם היכרות בסיסית עם כמה פרמטרים חשובים. שכן, מדובר בעניין שעשוי להיראות לכם כפשוט, אך אין זה נכון. כדי שלא

קרא עוד »