חיפוש

רופא שיניים – מהם הטיפולים הכי נפוצים בשוק

רבים גם כיום חוששים ונרתעים מטיפולי שיניים בגלל החשש מכאב במהלך הטיפולים עצמם. חשוב להבין שהכאבים המיוחסים לטיפולי השיניים הם בעיקר נחלת העבר. במרבית הטיפולים ניתן לפתור את הכאב על ידי זריקות הרדמה ממוקדות במקום וניתן גם לאלחש את מיקום כניסת המחט למי שחושש מהזריקה עצמה. בטיפולים נפוצים רבים ניתן גם לקבל גז צחוק. על חלק מהטיפולים הנפוצים במאמר שלפניכם.

 

סתימה בשן

אחד הטיפולים הנפוצים ביותר בעבודתו של רופא שיניים הוא מילוי סתימה כמובן. הטיפול נדרש לאחר שנוצרת עששת בשן ויש למלא את החור. במהלך הטיפול יש צורך להסיר את החומר הדלקתי, לנקות את החור וסביבתו ולסתום אותו. לצורך מילוי הסתימה רופא שיניים יכול להשתמש בחומר המתכתי אמלגם או בחומר הפלסטי קומפוזיט שצבעו כצבע השן.

 

טיפול שורש

טיפול נפוץ נוסף הוא טיפול שורש והוא נדרש כאשר סתימה לא טופלה במועד והתפתחה במקום עששת חמורה בעומק השן. טיפול שורש כולל אף הוא הסרה של החומר הדלקתי וניקוי עומק של העששת, כמו גם הוספת מבנה וכתר. טיפול שורש נעשה על שיניים בהן העששת כבר עברה את שכבת הדנטין של השן והגיעה עד למוך השן היכן שיש כלי דם ועצבים.

 

השתלת שיניים

השתלת שיניים נעשים לשחזור או שיקום הפה לאחר אובן שיניים כתוצאה מחבלה או מחלת חניכיים. בשונה משיניים תותבות, שתלים דנטליים יכולים להוות תחליף מיטבי לשיניים הטבעיות. השתלים מקובעים למקומם והחיבור שלהם לעצם הלסת מאפשר למטופל ללעוס ולנגוס גם במזונות קשים והמראה החיצוני הינו טבעי לחלוטין.

 

יישור שיניים

יישור שיניים הוא טיפול נפוץ נוסף בתחום והוא נעשה במקרים של שיניים מעוותות, עקומות או צפופות. יישור שיניים נועד לשפר את מראה החיוך באמצעות יישור של השיניים והלסתות. תחום זה התפתח מאוד בשני העשורים האחרונים ונעשה כיום שימוש במגוון רחב של טכניקות שנות לשיפור מראם ותפקודם של המשנן והסגר. הקדמה בתחום מאפשרת ויזואליות מינימלית.

 

גשרים וכתרים

טיפול נוסף בהקשר זה הוא הוספת גשר. מדובר על בניית מעין מבנה על כל שן בצידי הרווח נטול השיניים, כאשר אל המבנים הללו מחברים כתר המהווה את הגשר בין שני הכתרים. ככל שהרווח גדול יותר, כך נדרש גשר הנשען על מספר רב יותר של שיניים. הגשר יכול להיות בנוי מחומרים שונים לרבות, מתכת חצי אצילה, מתכת שאיננה אצילה או הזירקוניה.

 

סיכום טיפולים נפוצים

לסיכום הנושא, במאמר זה הרחבנו לגבי טיפולים נפוצים, כמו סתימה, טיפול שורש, השתלות, יישור שיניים, כתרים וגשרים. חשוב להבין שישנה חשיבות גדולה לטפל בבעיות השיניים מוקדם ככל שניתן, על מנת למנוע התדרדרות במצב והידרשות לטיפולים מורכבים ויקרים יותר בהמשך. כדאי למצוא מרפאה מקצועית ואיכותית ולבצע את כלל הטיפולים בהתאם להמלצת הרופא.

רופא שיניים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מניעת נזקי מים
איך ניתן למנוע נזקי מים?

נזקי מים יכולים לקרות בכל דירה, גם אם היא חדשה ומשופצת, ובטח ובטח אם מדובר בדירה בעלת תשתיות ישנות יחסית. הנה כמה דרכים בעזרתן תוכלו

קרא עוד »