חיפוש

מה נחשב לרשלנות באבחון חומרת מחלת הסכרת, סוגה והטיפול עבורה?

מחלת הסכרת היא אחת מהמחלות הנפוצות ביותר בעולם. מדובר במחלה בה ריכוז הגלוקוז, כלומר הסוכר בדם, גבוה מהממוצע. ישנם שני סוגי סכרת: סכרת סוג 1, שמאובחנת לרוב בגילאי הנעורים, וסכרת סוג 2, אותה מאבחנים לרוב בגילאים מבוגרים.

חולי סכרת רבים מסוגלים להתמודד עם המחלה ולנהל שגרת חיים תקינה. למרות זאת, ישנם מקרים בהם רשלנות רפואית יכולה לפגוע בהם באופן משמעותי.

 

רשלנות רפואית וסכרת

לפני שנבין מהי רשלנות רפואית בסכרת, במהלך אבחון המחלה, סוג המחלה והטיפול בה, נצטרך להבין קודם כל מהי רשלנות רפואית. לפי החוק הישראלי, רשלנות רפואית מוגדרת ככל פעולה שמבצע הרופא ומסיבה נזק למטופל, כל עוד הרופא עצמו לא נקט בכל פעולות הבטיחות השונות שהוא היה יכול לנקוט בהן על מנת למנוע את הנזק.

מחלת הסכרת היא מחלה ככל המחלו. – מאבחנים אותה באמצעות בדיקות שונות וקובעים טיפול לאנשים שסובלים מהמחלה הזאתי. מכיוון שמדובר בהליך רפואי לכל דבר ועניין, גם כאן, פעולות שונות שמבצע הרופא ומסיבות נזק למטופל, יכולות להיחשב לרשלנות רפואית. במקרים רבים, זהו גורם שמסכן חולי סכרת – רשלנות רפואית.

 

רשלנות באבחון המחלה

רשלנות רפואית יכולה להתרחש כבר בשלב האבחון, כאשר הרופא מנסה להבין מאיזה מחלה סובל המטופל. לדוגמא, אם רופא בדק מטופל וקבע שהוא סובל מסכרת, למרות שלמטופל אין בכלל סכרת, ייתכן ומדובר ברשלנות רפואית.

אם הרופא קבע את המחלה ולא ביצע את הבדיקות הדרושות, הרי שמדובר ברשלנות. מנגד, גם אי אבחון יכול להוות עילה לתביעת רשלנות רפואית. אם הרופא לא הצליח לאבחן את המחלה למרות שנקט בכל האמצעים הנהוגים, מדובר על טעות מקצועית, אך אם המחלה לא אובחנה מסיבות אחרות, ככל הנראה מדובר על התרשלות.

 

רשלנות בקביעת סוג הסכרת

כפי שכבר ציינו מקודם, קיימים שני סוגי סכרת שונים: סוג 1 וסוג 2. התוצאה של שני הסוגים הללו זהה – כמות גלוקוז גבוהה בדם. הדרך בה כמות הגלוקוז בדם נשארת גבוהה שונה בין שני הסוגים. בסכרת סוג 1, קיימת בעיה בלבלב, שאינו מפריש מספיק את ההורמון אינסולין.

בסכרת סוג 2 הבעיה היא בתאים של הגוף, שאינם רגישים להורמון המדובר. לכן, הטיפול בשני הסוגים הללו שונה, מכיוון שצריך לתת מענה אחר בכל סוג סכרת. אם רופא מאבחן סוג סכרת בצורה לא נכונה עקב התרשלות, הוא עשוי להזיק באופן משמעותי לחולה, מכיוון שהאחרון יקבל טיפול שאינו יכול לעזור לו.

 

רשלנות בטיפול

גם אם אובחנה הסכרת ונקבע הסוג המתאים שלה, עדיין רופא יכול להתרשל בעת מתן הטיפול. טיפולים בסכרת מגוונים כיום יותר מאי פעם, כך שרופא יכול לתת טיפולים שונים למטופלים שונים. טיפול שיזיק לחולה, כתוצאה משגיאה שביצע הרופא בהתאמת הטיפול, עשוי להיות טיפול רשלני מצידו של הרופא.

רשלנות באבחון

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה אומר חוק שירותי תעופה
מה אומר חוק שירותי תעופה

בתקופה האחרונה ישנה התעניינות רבה מצד גולשים שמבקשים להכיר את חוק שירותי התעופה מקרוב. עובדה זו הגיעה לידינו והחלטנו שלא להישאר אדישים לנוכחותה. לכן, הוצאנו

קרא עוד »
פשעי מחשב וסייבר
מה עושה יחידת הסייבר במשטרה?

בעידן שבו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, עלייתם של פשעי מחשבים וסייבר הפכה לדאגה דחופה. כדי להתמודד עם האיום חסר התקדים הזה,

קרא עוד »
עוד מקרקעין
חשיבותו של ביטוח בעלות במקרקעין

ביטוח רכוש ממלא תפקיד מכריע בתחום הנדל"ן, ומספק לבעלי בתים ולמשקיעים שכבה הכרחית של הגנה וביטחון. כאשר נכסים מחליפים ידיים, הסיכונים והסיבוכים הפוטנציאליים סביב בעלות

קרא עוד »