חיפוש

תביעות על נזקי מים – למי פונים במקרים של רטיבות בבית?

במידה והתעוררה אצלכם בדירה או בבית אירוע של רטיבות ברצפה, בקיר, בתקרה או בכל מקום אחר ונגרם נזק משמעותי, בחלק מהמקרים ניתן לתבוע על נזקי מים ולעיתים זה אף כלול בפוליסת הביטוח שלכם.

כיוון שמדובר בנושא שעשוי להיראות מורכב ומסובך, במאמר שלפניכם נדון בנזקי מים, מה עושים כשהם קורים ואיך מגישים תביעה בגינם.

 

השאלה הראשונה – האם יש פוליסת הביטוח?

בין אם אתם בעלי דירה חדשה והאחריות של הקבלן עודנה קיימת, ובין אם אתם בעלי דירה שאחריות הקבלן כבר פגה מזמן, הדבר הראשון שיש לבצע הינו לבדוק את היקף פוליסת ביטוח הדירה שלכם (כיום, לבעלי דירות רבים ישנו ביטוח מבנה ונזקי מים).

חברות רבות מציעות פוליסות כאלו, ולרוב הן מכסות ביטוח מבנה לדירה ותכולתה. חלק מן הפוליסות מכסות גם נזקי מים וצנרת. מדובר בנזקים שנוצרו ממים שמקורם בצנרת ובמתקני האינסטלציה השונים של המבנה, או ממקור חיצוני כמו פגעי טבע, גשמים או סופות. כאמור, פוליסות ביטוח מבנה רבות מכילות גם סעיפים אלו, ולכן, בשלב הראשון, מומלץ לפנות אל גורמים מקצועיים, כמו https://www.infratek.co.il לצורך טיפול ברטיבות ובנזקי המים, ולאחר מכן לפתוח בהליך התביעה אל מול הביטוח.

 

פנייה ראשונית לחברת הביטוח ומינוי אינסטלטור הסדר

לרוב, חברת הביטוח תשלח אינסטלטור שיגיע אליכם לדירה בשביל לבחון את הרטיבות ונזקי המים שנוצרו למבנה ולטפל בהם. אינסטלטור כזה הינו לרוב עובד חיצוני שאינו שייך לחברת הביטוח, אלא נקרא אינסטלטור הסדר.

חשוב לזכור שכיוון שמדובר באינסטלטור הסדר, הוא לא נותן את השירות לכם אלא לחברת הביטוח והיא זו שמשלמת לו. עבור חברות ביטוח מסוימות המטרה הראשית הינה לצמצם את העלויות ככל שניתן ולא בהכרח לטפל בבעיה בצורה נכונה, לכן חשוב שתוודאו כי הטיפול בבעיה שנוצרה מהרטיבות מתבצע כמו שצריך.

 

פתיחה בהליך התביעה

בכדי לפתוח בהליך התביעה אל מול חברת הביטוח, לרוב יש למלא טופס תביעה. טפסים אלו משתנים מחברה לחברה ולרוב מופיעים באתר האינטרנט שלהן. מילוי הטופס מתניע את הליך התביעה, ולרוב, לאחר שתגישו אותו חברת הביטוח תשלח שמאי פנימי שלה או שמאי שעובד כקבלן חיצוני, בשביל לבחון את גובה הנזק שנוצר למבנה ולהעריך את גובה הפיצוי המגיע לכם.

 

מה הלאה?

ככל שגובה הנזק כפי שהעריך אותו השמאי מתאים לגובה הטיפולים וההוצאות הכרוכות בטיפול הנזק כפי שהוצאתם, ניתן לסיים את ההליך בכך. אך כפי שצוין לעיל, חברות הביטוח שואפות לצמצם את עלויותיהן ככל הניתן, ולא תמיד גובה הפיצוי שהן יסכימו לתת מוסכם על הלקוח.

במקרים כאלו, הלקוח יכול להתנות ולחלוק על גובה הפיצוי, ובמקרים מסוימים להגיע אף לבית משפט. לרוב, הלקוחות יפנו אל חברה מקצועית לאיתור וטיפול בנזקי רטיבות שיטפלו בנזק שנגרם, וכן לשמאי פרטי לצורך הערכת הנזק כראוי.

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה אומר חוק שירותי תעופה
מה אומר חוק שירותי תעופה

בתקופה האחרונה ישנה התעניינות רבה מצד גולשים שמבקשים להכיר את חוק שירותי התעופה מקרוב. עובדה זו הגיעה לידינו והחלטנו שלא להישאר אדישים לנוכחותה. לכן, הוצאנו

קרא עוד »
פשעי מחשב וסייבר
מה עושה יחידת הסייבר במשטרה?

בעידן שבו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, עלייתם של פשעי מחשבים וסייבר הפכה לדאגה דחופה. כדי להתמודד עם האיום חסר התקדים הזה,

קרא עוד »
עוד מקרקעין
חשיבותו של ביטוח בעלות במקרקעין

ביטוח רכוש ממלא תפקיד מכריע בתחום הנדל"ן, ומספק לבעלי בתים ולמשקיעים שכבה הכרחית של הגנה וביטחון. כאשר נכסים מחליפים ידיים, הסיכונים והסיבוכים הפוטנציאליים סביב בעלות

קרא עוד »