חיפוש

תביעת נזיקין מול חברת בניה – כיצד לפעול?

באם אתם לאחר קניית דירה או אפילו דיירים ותיקים, מישהו בנה את הבית בו אתם גרים ועל כן, יש לו גם אחריות כלפיכם. במקרים בהם נגרם נזק לכם או למבנה הרלוונטי באופן בו ניתן להראות כי חברת הבנייה אשמה בהחלט יכול להיות כי השלב הבא שלכם יהיה תביעה. הנה כמה טיפים בעניין תביעת נזיקין מול חברה בניה – כיצד לפעול?

 

תביעת נזיקין

כל דיני הנזיקין והתביעות המתקשרות לכך מתייחסים למקרים בהם נגרם נזק לרכוש או לבני אדם. הנזק הזה נגרם כתוצאה מפעולה כלשהיא היכולה להיות מכוונת כדוגמת תקיפה ויכולה גם להיות בטעות כדוגמת תאונה. בכל מקרה, על מנת לענות על השאלה כיצד לפעול בתביעת נזיקין מול חברת בניה יש להתחיל בנושא התביעה, הסיבה אשר הביאה אתכם בכלל לפגוש בתביעת נזיקין מול חברת בניה וכיצד לפעול בה.

 

תיעוד הנזק הנגרם

חשוב להבין כי עקב כך שכל תביעת נזיקין מול חברת בניה היא פעולה כתוצאה מנזק, חייבים לשים עליו דגש. השלב הראשון, יהיה כמובן תיעוד של הנזק הנגרם בכל דרך רלוונטית שתוכל לשרת אתכם בעתיד בהליך תביעת נזיקין מול חברת בניה שתפעלו בה. זאת יכול להיות הן על ידי תיעוד ושמירה של מסמכים ובדיקות רפואיות והן על ידי פשוט צילום של הנזק.

 

בקשו חוות דעת ממומחה על הנזק

באם אתם נמצאים בהליך תביעת נזיקין מול חברת בנייה עליכם לפעול תוך שימת דגש על כך שמדובר בנכס. לצורך העניין, בהרבה מקרים כדאי להזמין ייעוץ וסקירה של שמאי אשר תעריך ותאשר את גובה הנזק על מנת לתמחר את הפיצויים בעתיד לצורך העניין. תוכלו להיעזר בכל מיני מומחים על פי סוג הנזק, זכרו כמובן לשמור את הדוח שלהם לצורך המשך ההליך:

  1. שמאי מקרקעין
  2. רופא מומחה במקרה של פגיעה בגוף
  3. עורך דין דיני נזיקין

 

בחרו עורך דין מומחה

בסופו של דבר, תביעת נזיקין מול חברת בניה היא תביעה ועל כן, תצטרכו לצדכם עורך דין מקצועי ומנוסה. כדאי לערב אותו כמה שיותר מוקדם על מנת שיכיר את המקרה לעומק. בשלב זה גם המקום להציג את כל העדויות שאספתם וכמובן, לקבל ייעוץ והכוונה לגבי השלבים הבאים בעת תביעת נזיקין מול חברת בניה.

 

לשאלה תביעת נזיקין מול חברת בנייה – כיצד לפעול תהיה כל פעם תשובת הליך שונה על פי גודל הנזק, סוג הפגיעה וסיבתה. בכל מקרה, כדאי שיהיה לצדכם עורך דין מנוסה וכדאי שיהיה מעורב כמה שיותר מוקדם. למרות שחברות בניה עשויות להיות מאיימות בשל גודלן ועוצמתן, באם חוויתם נזק כתוצאה מפעולה או מרשלנות שלהם, סביר כי מגיע לכם פיצוי שלא כדאי שתוותרו עליו.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
חִידָה
מה נחשב לתשחץ הכי קשה?

תשחצים הם צורה פופולרית של בידור וחשיבה שמליוני אנשים ברחבי העולם נהנים ממנו כבר למעלה ממאה שנה. התשחץ מורכב בדרך כלל מרשת של ריבועים לבנים

קרא עוד »
נישואים
יועץ זוגיות – מחיר

יש רשימה ארוכה של חששות שעולים לא פעם בעת חיפוש אחר יועץ זוגי. הבולטים שבהם נוגעים לקושי במציאת יועץ מקצועי ולעלות הפגישה. במדריכים הקודמים שהעלינו

קרא עוד »
מסיבת רווקים
מה חובה שיהיה במסיבת רווקים?

מסיבת רווקים היא זמן לחיבור, חגיגה ויצירת זיכרונות מתמשכים עם החתן וחבריו הקרובים ביותר. כדי להבטיח חוויה מוצלחת ובלתי נשכחת, אלמנטים מסוימים חייבים להיות נוכחים

קרא עוד »