האינטרנט מזמן לנו מגוון אפשרויות לפרנסה מהבית. באמצעות הידע הטכני המתאים וקצת יצירתיות, תוכלו להשקיע בנכס דיגיטלי ולהנות מהכנסה חודשית נאה. נכס דיגיטלי הוא נכס שנמצא במרחב הווירטואלי ושיש לכם שליטה עליו, כגון אתר אינטרנט או רשימת תפוצה. הסוד הוא למצוא את המודל שיאפשר לכם להכניס מזה כסף. במדריך זה נמנה מספר סוגים של נכסים דיגיטליים עם פוטנציאל רווחיות עבורכם.
-
אתר אינטרנט
אתר אינטרנט הוא אולי הנכס הדיגיטלי המשמעותי והנפוץ ביותר. כמובן שמדובר בהגדרה רחבה ביותר ויש מספר סוגי אתרי אינטרנט ודרכים שונות לעשות מהם כסף. נביא כמה דוגמאות:
-
אתרי מידע
אלו אתרים אינפורמטיביים שמטרתם לתת מידע לגולשים והם לא מציעים מכירה של מוצרים או שירותים. אלו אתם שפשוט מספקים מידע בנושא מסוים. אתרי מידע יכולים להיות רווחיים באמצעות פרסום גלוי או סמוי; פרסומות המופיעות בצד האתר, או לחילופין המלצות על מוצרים לקנייה וקבלת עמלה.
-
אתרי תדמית
אתר המספק מידע על עסק מסוים או שירות מסוים. אתר תדמית מספק מידע רב ולא מתרכז רק במסרים שיווקיים.
-
אתר מוצר
אתר שמטרתו שיווק מוצרים באופן דיגיטלי. בדרך כלל המוצרים הנמכרים הם לא של בעל האתר אלא של צד ג', ובעל האתר מקבל עמלת תיווך בהתאם להסכם עם המוכר.
-
דף נחיתה
מעין אתר עם עמוד אחד בלבד, אליו מגיעים גולשים לאחר שלחצו על מודעה מסוימת. לאתרי נחיתה מגיעים באמצעות הודעות ממומנות בגוגל או במקומות אחרים. מטרתם של עמודי נחיתה היא לשווק מוצר או שירות מסוים, והם מתמקדים בעיקר במסרים שיווקיים ולא תמצאו בהם מלל רב. במקרים רבים אתרי מידע אוספים מידע, ומבקשים מהגולשים שישאירו שם ומספר טלפון או כתובת מייל לחזרה אליהם או לכניסה לרשימת תפוצה.
-
אתרי מנויים
אתרים המציעים תוכן מסוים תמורת תשלום, כאשר ניתן לעשות מנוי באתר או לשלם חבילה מסוימת שנותנת לכם גישה חופשית לתכנים באתר או לחלק מסוים מהם. ניתן להבחין בין אתרים המציעים מוצר מסוים כגון קורס לבין מנוי שמשלמים באופן קבוע כדי לקבל גישה לתוכן.
-
עמודים ברשתות חברתיות
עמודים ברשתות חברתיות יכולים לקבל חשיפה למאות אלפי גולשים ואף יותר, מה שהופך את הפוטנציאל הכלכלי בהם לגדול. מצד שני, המשמעות היא שקיימת תחרות רבה. פרופיל או עמוד ברשת חברתית כגון פייסבוק, אינסטגרם או טיקטוק הוא נכס דיגיטלי לכל דבר, וכשהוא ויראלי הוא גם שווה כסף. כמו כן, גם קבוצות פייסבוק המוקדשות לנישה מסוימת הן נכסים דיגיטליים. ובעלי קבוצות בפייסבוק מוצאים כל מיני דרכים כדי להפוך אותן לרווחיות.
-
פודקאסטים
פודקאסטים מזכירים מעט תוכניות רדיו, רק שאינם משודרים בשידור חי והם אינם ברדיו. ניתן להאזין לפודקאסט בכל זמן שתרצו באמצעות אפליקציית פודקאסטים ככל שהפודקאסט הספציפי זמין שם. פודקאסטים נוצרים בעיקר על ידי אנשים עם תחום עניין מסוים, ולהקלטה שלהם יש עלות כלשהי.