חיפוש

איך מגישים תביעת אובדן כושר עבודה?

אובדן כושר עבודה הוא מצב בו העובד, איבד את כושרו לעבוד ולהתפרס כראוי כמו בעבר, עקב כל סיבה שהיא שגרמה לאיבוד הכושר ומקובלת לפי החוק וחברת הביטוח או הביטוח הלאומי. הסיבות הנפוצות לאובדן כושר עבודה הן תאונות דרכים, מחלות ממושכות וכדומה. במקרה כזה, העובד זכאי לתבוע את חברת הביטוח ולקבל כספי פיצויים בגין אובדן כושר העבודה.

כדי להגיש את התביעה נדרשים מספר צעדים, כאשר תחילה יש להגיש מסמכים רבים המפרטים את מצבו הבריאותי הנוכחי, ואף ועדה רפואית בהמשך. במידה והפרטים שהוגשו אכן עומדים בתנאי חברת הביטוח למעמד של אובדן כושר העבודה, יחלו הפיצויים עבור העובד. כדי להבין יותר מול מה אתם עומדים, לפניכם קצת על איך מגישים תביעת אובדן כושר עבודה?.

 

מה הוא אובדן כושר עבודה?

אובדן כושר עבודה הוא מצב בו העובד, כבר לא יכול להשתכר ולהתפרנס כמו בעבר, עקב מגוון סיבות המאושרות לחוק כמו מחלה ממושכת, תאונה, נכות וכדומה. מדובר במעמד ביטוח, המקנה למבוטח שאיבד את כושרו לעבוד פיצויים והטבות שונות.

כדי לזכות למעמד כזה ולקבל את הפיצויים המגיעים לכם יש להגיש תביעת אובדן כושר עבודה לחברת הביטוח, בגין אובדן כושר עבודה. תהליך הגשת התביעה אינו פשוט שכן יש לעמוד במגוון קריטריונים ולהוכיח כושר עבודה בלתי מספק לחלוטין.

 

מה מקנים הפיצויים של אובדן כושר עבודה?

פיצויים של אובדן כושר עבודה, במידה ואכן העובד ניצח בתביעה וזכאי להם, מקנים למבוטח פיצויים בסך של 75 אחוזים מן השכר הממוצע של שנתו האחרונה שקדמה לפגיעה או למחלה שספג. מעבר לכך המבוטח זכאי לפטור מן תשלום הפרימיות כל עוד הוא תחת מצב של אובדן כושר עבודה לפי החוק.

 

כיצד להגיש תביעה לאובדן כושר עבודה?

הגשת תביעה לאובדן כושר עבודה היא תהליך מסורבל שכולל מספר שלבים שכדאי להכיר. פעמים רבות עקב מחסור במידע או עקב רושם שלא כושר עבודה מספק חברת הביטוח דוחה את התביעה. לכן השקיעו וקחו ברצינות את כל שלבי התביעה, כדי לשכנע ולהוכיח באמת, שמגיעים לכם הפיצויים לפי החוק.

את התביעה ניתן לבצע בעצמכם ובהתאם לדרישות חברת הביטוח או הביטוח הלאומי, או בליווי של עורך דין שיכול ללוות את התהליך ואף להגיש את הטפסים במקומכם. הגשת התביעה כוללת שני חלקים מרכזיים:

  1. הגשת התביעה וצירוף הטפסים – תחילה יש לפנות לביטוח לאומי או לחברת הביטוח, ולמלא אחר הצעדים להגשת הבקשה. לרוב תצטרכו למלא את פרטי התביעה כולל צירוף של כלל המסמכים הקשורים לה, היכולים להוכיח את טענתכם ואת גודל הנזק. תמונות, מסמכים רפואיים, חוות דעת וכדומה שיכולים לעזור לכם לנצח בתביעה.
  2. השלב הבא שחשוב להכיר הוא הועידה הרפואית – במידה ועברתם את השלב ההתחלתי תיקראו לוועידה רפואית שמבצעת חברת הביטוח כדי לוודא שהפרטים שהזנתם נכונים וכדי לאמוד את גובהו של הנזק ואובדן כושר העבודה.

פטיש של עורך דין אובדן כושר עבודה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה אומר חוק שירותי תעופה
מה אומר חוק שירותי תעופה

בתקופה האחרונה ישנה התעניינות רבה מצד גולשים שמבקשים להכיר את חוק שירותי התעופה מקרוב. עובדה זו הגיעה לידינו והחלטנו שלא להישאר אדישים לנוכחותה. לכן, הוצאנו

קרא עוד »
פשעי מחשב וסייבר
מה עושה יחידת הסייבר במשטרה?

בעידן שבו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, עלייתם של פשעי מחשבים וסייבר הפכה לדאגה דחופה. כדי להתמודד עם האיום חסר התקדים הזה,

קרא עוד »
עוד מקרקעין
חשיבותו של ביטוח בעלות במקרקעין

ביטוח רכוש ממלא תפקיד מכריע בתחום הנדל"ן, ומספק לבעלי בתים ולמשקיעים שכבה הכרחית של הגנה וביטחון. כאשר נכסים מחליפים ידיים, הסיכונים והסיבוכים הפוטנציאליים סביב בעלות

קרא עוד »