חיפוש

אילו פרמטרים חשוב לבדוק בדיור מוגן

אוכלוסיית הגיל השלישי בישראל בפרט ובעולם בכלל, עלולה לחוות קשיים שונים, כמו בעיות בריאות, קשיי תפקוד, תחושת בדידות ועוד. לפיכך, אם אתם בני הגיל השלישי, או שיש לכם קרובים מבוגרים שזקוקים למסגרת ייעודית לגילם המספקת מגורים, לינה, שירותים שונים ופעילויות למיניהן – דיור מוגן הוא כנראה הפתרון שאתם מחפשים. הנה הפרמטרים שחשוב לבדוק בדיור מוגן, לפני שאתם בוחרים אחד כזה.

 

דיור מוגן – מה צריך לדעת?

דיור מוגן הוא פתרון דיור שמיועד לאוכלוסיית הגיל השלישי. דיור מוגן כולל אפשרויות מגורים ראויות, מקום לינה, פעילויות שונות ושירותים שונים שהמתגוררים יכולים להנות מהם. דיור מוגן אומנם מיועד לאוכלוסיית הגיל השלישי, אך אל תתבלבלו בינו לבין בית אבות. בשונה מהאחרון, דיור מוגן הוא פתרון דיור שיש לממן באופן עצמאי, כשהמדינה אינה מעניקה תמיכה כלכלית בנושא. עורך דין דיור מוגן יוכל לסייע לכם עם עוד תהיות ובקשות.

 

שירותי פנאי מטעם הדיור המוגן

ישנם כמה דברים שחשוב לבדוק בדיור המוגן לפני שנכנסים אליו. ראשית, שימו לב מהם שירותי הפנאי שמקבלים הדיירים. האם שירותים אלו מגוונים מספיק ויכולים להעשיר את חיי היומיום של הדיירים השונים.

 

שירותי רווחה

בדיור מוגן ניתנים שירותי רווחה לאוכלוסיות המבוגרות. לרוב, ישנה עובדת סוציאלית בדיור המוגן שאחראית על העניין הזה. שימו לב שאין בעיות עם שירותי הרווחה שמוענקים במתחם, שכן מדובר בחלק חשוב שיכול לסייע במקרים רלוונטיים.

 

שירותי בריאות

אוכלוסיית הגיל השלישי נוטה להיות פחות בריאה, עקב הגיל. קשישים נוטים להיות חולים יותר, כאשר ישנן תופעות רפואיות שאוכלוסייה מבוגרת היא קבוצת הסיכון שלהן. על בית הדיור המוגן להעניק שירותי בריאות איכותיים, שיאפשרו טיפול יעיל, מהיר ומדויק במקרה של חולי או פציעה, ולכן יש לברר על שירותים אלו.

 

דירת המגורים

בדיור מוגן ישנן דירות מגורים שונים. כל זוג או כל יחיד שנכנס לדיור המוגן, יקבל דירה בהתאם להסדר שנקבע עם החברה שמנהלת את הדיור המוגן. כדאי לבדוק מראש שהדירה ראויה למגורים, שאין בה כשלים ושהיא כוללת בתוכה את כל האבזור והריהוט שהדייר זקוק להם.

 

ניהול הדיור המוגן

דיור מוגן מנוהל על ידי חברה, שאמורה לדאוג לשירותים השונים, לקבלת דיירים חדשים ולתפקוד שותף במתחם. בסופו של דבר, חברת הניהול מרוויחה כסף מהדיירים השונים ומהמשפחות שלהם בחלק מהמקרים, כך שמוטב לברר מראש, באמצעות עו"ד, שמדובר בחברת ניהול מנוסה ואמינה שמנהלת את הדיור המוגן.

 

ביצוע שינויים

בחנתם חלק מהדברים וגיליתם דברים שפחות אהבתם? אם למשל גיליתם שיש כמות פעילויות פנאי גדולה מדי או שהדירה עצמה כוללת דברים שאינם רלוונטיים לדייר, נצלו זאת על מנת לעשות שינויים בהסכם. תוכלו להוריד חלקים מסוימים שאינם רלוונטיים מההסכם ולשלם בתמורה פחות כסף.

עורך דין דיור מוגן

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה אומר חוק שירותי תעופה
מה אומר חוק שירותי תעופה

בתקופה האחרונה ישנה התעניינות רבה מצד גולשים שמבקשים להכיר את חוק שירותי התעופה מקרוב. עובדה זו הגיעה לידינו והחלטנו שלא להישאר אדישים לנוכחותה. לכן, הוצאנו

קרא עוד »
פשעי מחשב וסייבר
מה עושה יחידת הסייבר במשטרה?

בעידן שבו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, עלייתם של פשעי מחשבים וסייבר הפכה לדאגה דחופה. כדי להתמודד עם האיום חסר התקדים הזה,

קרא עוד »
עוד מקרקעין
חשיבותו של ביטוח בעלות במקרקעין

ביטוח רכוש ממלא תפקיד מכריע בתחום הנדל"ן, ומספק לבעלי בתים ולמשקיעים שכבה הכרחית של הגנה וביטחון. כאשר נכסים מחליפים ידיים, הסיכונים והסיבוכים הפוטנציאליים סביב בעלות

קרא עוד »