חיפוש

כל החוקים שחייבים להכיר על ביטוח מבנה

ביטוח מבנה הוא סוג של כיסוי ביטוחי אשר מגן על כלל בעלי הדירות מפני מגוון עצום של תביעות, כמו גם נזקי תשתית אשר ידרשו תיקון יקר וארוך. לפני שמחליטים על ביטוח מבנה, חשוב מאוד להכיר כמה כללים וחוקים אשר יכולים להשפיע משמעותית על הכדאיות שלו. מאמר זה יפרט על כמה מהכללים והחוקים של ביטוחים אלו, במטרה לסייע לקבל החלטה ולהכיר את הזכויות שלכם.

 

מי אחראי על הזמנת בעלי המקצוע?

אחד מהדברים החשובים ביותר שיש לקבל לגביהם החלטה במסגרת ביטוח מבנה, הוא האחריות על הזמנת בעלי מקצוע. אין חוק קבוע לעניין, וזה למעשה משהו שעליכם להסדיר על החברה המבטחת. הזמנת בעלי המקצוע יכולה להיעשות על ידיכם באופן אישי, או באמצעות החברה המבטחת, עם בעלי מקצוע העובדים עבורה שנים ארוכות, כאשר לכל אפשרות יתרונות וחסרונות משלה. אם מדובר באחריותה של החברה, בעלי המקצוע עשויים להיות מחויבים קודם כל אליה, ולנסות לצמצם ככל האפשר את עלויות התיקון ולדחות אותו. עם זאת, עדיין מדובר במעמסה אשר יורדת מכתפי ועד הבית. אם מדובר בבעלי מקצוע אשר אתם מזמינים באופן אישי, במימון מלא של החברה, המחויבות שלהם תהיה קודם כל אליכם כדיירים. כך, התיקון יתבצע במהירות גבוהה יותר, ועל החברה יהיה לשלם את המחיר על כך.

 

מי מעריך את גובה הפיצוי?

על מנת לבסס שיטת ביטוח אשר תהיה משתלמת לכל הצדדים המעורבים, חייבים לדעת מיהו הגורם אשר מעריך את גבוה הפיצוי ורמת הנזק. לרוב, מי שיעשה זאת יהיה שמאי מטעם חברת הביטוח, אשר האינטרס שלו כנציג החברה עשוי להיות להעריך בצמצום. כמובן שמדובר בעניין אשר נפוץ בעיקר בחברות ביטוח לא איכותיות. תוכלו להגדיר מצדכם בחוזה הביטוח גם אפשרות להבאת שמאי מטעמכם כבעלי הנכסים בבניין, ולהסכים על כך שההערכה הממוצעת תהיה זו הקובעת. ההערכה של גובה הפיצוי והנזקים היא אחד מהשלבים החשובים ביותר בדרך לקבלת פיצויים מחברת הביטוח, וחייבים לשים דגש ולקרוא בפירוט את הכללים הרשומים בפרמיות אשר רכשתם.

 

איך גודל הנכס משפיע על התמחור?

גודל הנכס הוא אחד ממאפיינים רבים של הבניין אשר יכולים להשפיע רבות על התמחור של הביטוח. ככל שהבניין גדול יותר, כך חברת הביטוח מצדה לוקחת אחריות על כמות גדולה יותר של תשתיות, ועל פוטנציאל נזק ליותר דירות ונכסים. לכן, ככל שהבניין גדול יותר כך העלות של הביטוח תגדל. יש מגוון עצום של גורמים נוספים אשר משפיעים על התמחור באופן קבוע על פי חוק, כולל כמובן מצבו של הבניין מבחינת תשתיות, זמן הבניה עצמו, המיקום שלו מבחינת ריחוק מנותני שירות שונים ועוד. בסופו של דבר, חשוב מאוד להתעמק בחוזה הספציפי שלכם עם חברת הביטוח, אשר הוא לרוב הגורם הדומיננטי מבחינה חוקית.

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה אומר חוק שירותי תעופה
מה אומר חוק שירותי תעופה

בתקופה האחרונה ישנה התעניינות רבה מצד גולשים שמבקשים להכיר את חוק שירותי התעופה מקרוב. עובדה זו הגיעה לידינו והחלטנו שלא להישאר אדישים לנוכחותה. לכן, הוצאנו

קרא עוד »
פשעי מחשב וסייבר
מה עושה יחידת הסייבר במשטרה?

בעידן שבו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, עלייתם של פשעי מחשבים וסייבר הפכה לדאגה דחופה. כדי להתמודד עם האיום חסר התקדים הזה,

קרא עוד »