חיפוש

התקנת גג רעפים או גג בטון יתרונות וחסרונות

בניית בית חדש או עריכת שיפוצים יסודיים בבית מגורים קיים, מחייבים את בעלי הנכס לקבל מעת לעת החלטות משמעותיות. עם ההחלטות כאמור ניתן למנות את ההחלטה על סוג הריצוף, מבנה הדלתות והחלונות ומבנה החללים בבית. עם זאת, חלק ניכר מההחלטות הללו נפתר כמעט מאליו בתוכניות שמדיש האדריכל לוועדת התכנות והבנייה של הרשות המקומית. ואולם אחת ההחלטות היותר משמעותיות, נוגעת לצורך לקבל החלטה מושכלת באשר לחומר שממנו יהיה עשוי הגג. בדרך כלל, הבחירה היא בין גג בטון לבין גג רעפים. בשורות להלן ננסה לסקור את היתרונות ואת החסרונות בכל אחד משני סוגי הגג. מהו גג רעפים ומהו גג מבטון? מה נעדיף בדרך כלל? גג רעפים או גג בטון? להלן התשובות.

גג רעפים, גג מבטון ומה שביניהם.

בניה של כל מבנה, אמורה לכלול גם התקנה של גג איכותי, שיהיה תואם לצרכים ולרצונות של בעלי הנכס. בדרך כלל, התקנת הגג איננה נחשבת דווקא לחלק האחרון בהקמת המבנה, אם כי היא מהווה חלק חשוב עד מאד בתהליך הבנייה של הבית. מי שמתלבט באשר לסוג הגג, יכול לבחור בדרך כלל בין שני סוגים של גגות. הסוג הראשון הינו גג רעפים, שיש לו לא מעט יתרונות. הסוג השני הוא גג מבטון, שיש לו לא מעט יתרונות, אבל גם חסרונות לא מבוטלים. איך לעצב עליית גג משגעת לפרטים לחצו כאן.

מבחינת היציבות – גג הבטון הוא, ללא ספק, הגג הציב ביותר. גג מהסוג הזה עשוי לעמוד גם בפגיעות משמעותיות ביותר, מה שהופך לדבר חשוב מאד ככל שעוברות השנים וככל שהאמצעים הטכנולוגיים המצויים בידי חורשי רעה הם מתקדמים יותר ומשמעותיים מאד.

מבחינת הפונקציונאליות – דווקא גג הרעפים עשוי להשיג את המטרה לשמה הוא הוקם – נוחות ובעיקר יעילות רבה. המשקל של גג הרעפים הוא קטן יחסית, מה שהופך את הבנייה וההרכבה שלו לקלים יותר. בנוסף, ניתן להחליף את הרעפים או חלק מהן בכל זמן נתון, מה שמאפשר לשדרג את הגג הזה מעת לעת.

גג בטון או גג רעפים – 4 הבדלים חשובים

כאמור, היתרונות של גג הרעפים על מני גג הבטון הם רבים. בראש וראשונה – גג הרעפים מאפשר יצירת חלל נוסף, שבו ניתן לעשות שימוש הן למגורים והן לעבודה. כך ניתן להגדיל את שטח הנים בבית, בלא כל צורך לקבלת אישור מהעירייה.  יתרון נוסף של גג הרעפים, טמון באפשרות למזג טוב יותר את הבית. זאת, באמצעות התקנה של מאווררי יניקה, אשר יסייעו ביניקת האויר החם מעליית הגג ומהבית בכלל. יניקת האוויר החם מסייעת במיזוג הבית, ומאפשרת למזגן בבית להשיג תוצאה טובה יותר מבחינת הקירור בקיץ והחימום בחורף.

באשר למחיר – הקמת גג רעפים היא זולה יותר לבנייה ולאחזקה. זאת, לעומת גג הבטון הדורש טיפול תקופתי, ובעיקר זיפות או החלפת יריעות ביטומן אחת לכמה שנים. ואם בכל אלה לא די, הרי שגג רעפים מעניק תשתית איכותית לבנייה של קולטים סולאריים, שייצרו חשמל שבו ניתן יהיה לעשות שימוש, על מנת להוזיל את עלויות החשמל והאנרגיה בכלל בבית. על פי כל אמת מידה אפשרית, אם כן, גג הרעפים הוא עדיף.

לפרטים נוספים: https://www.shiplus.co.il

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
שַׁיִשׁ
כל המידע על שיש

בחירה של שיש לאמבטיה, למטבח או לכל חלל אחר בבית עלול להיות עניין מורכב אם אין לכם את הידע המקיף בתחום. בחירה שגויה שאירעה לאחרונה

קרא עוד »
מדריך לשימוש בבמות הרמה
מדריך מקוצר לשימוש בבמות הרמה

במות הרמה מהוות כלי עבודה שימושי לעבודות המשלבות גובה ונשיאת משקל. השימוש בבמות ההרמה תופס תאוצה בשנים האחרונות עקב היתרונות הרבים שלו על פני פתרונות

קרא עוד »
מכונות הרמה במפעל
אילו עבודות עושים בגובה?

היום זה נראה לנו טבעי לחיות בבניינים רבי קומות, לישון, לאכול או לעבוד בגובה של עשרות מטרים מעל האדמה. עם זאת, כדי לבנות לגובה, ובעיקר

קרא עוד »