חיפוש

חוות דעת רפואית קרדיולוגית – מתי נצטרך, ואיך מקבלים אותה?

קרדיולוגיה מהווה שם כולל לתחום של מחלות לב, למבנה הלב ולתפקודו. לרוב, התחום מתייחס למחלות לב שונות, כגון: אי ספיקת לב, התקף לב ועוד, כאשר, טיפולים ואבחונים הנוגעים למחלות מתחום זה, יבוצעו ע"י גורם מומחה.

במצבים בהם מטופל חווה רשלנות רפואית, במסגרת טיפול או בדיקה הנוגעת לתחום הלב, רשאי הוא להגיש תביעת רשלנות רפואית, לקבלת פיצויים. אולם, מחובתו לצרף לתביעה – חוות דעת של גורם רפואי מומחה, בנוגע למצבו הרפואי ובנוגע להשפעת הטיפול או האבחון הרפואי שקיבל התובע – על הנזקים שנגרמו לו בעקבות זאת.

 

חוות דעת רפואית עבור בית המשפט

חוות דעת רפואיות לפי עניין רפואי נדרשות כחלק מהליך של תביעה, אשר מתקיימת, ברוב המקרים, על רקע רשלנות רפואית, או על רקע תביעה לקבלת תגמולי ביטוח. בהגשת תביעה לבית המשפט, על התובע לצרף אליה חוות דעת של מומחה רפואי בתחום בו עוסקת התביעה, אשר מתמצא בתחום ויודע לאבחן בעיות רפואיות שעשויות להתרחש בו.

 

מהם המצבים הנפוצים שעבורם נדרשת חוות דעת רפואית קרדיולוגית?

ניתן לסכם את המצבים העיקריים, אשר בהתרחשותם, נדרשת חוות דעת רפואית של מומחה בתחום הקרדיולוגיה:

  • מקרים של רשלנות רפואית – סיבה נפוצה להגשת חוות דעת רפואית קרדיולוגית הינה רשלנות רפואית, אשר עשויה להתבטא בטיפול לקוי שקיבל התובע, או באבחון שגוי שבוצע עבורו, בנוגע למחלה ממנה הוא סובל. חוות הדעת הנכתבת בעניין זה, נדרשת לכלול את הגורמים שהביאו לנזק ממנו סובל התובע, עקב הטיפול או האבחון השגוי ואת קשר הסיבתיות שבין הטיפול הכושל שקיבל ובין הנזק הנגרם עבורו.
  • פגיעה תעסוקתית – בהם נגרמו נזקים לעובד, עקב סביבת העבודה שלו או עקב תנאי העבודה, תחתם הוא מועסק, יתכן כי הדבר עשוי לגרום להתפתחותן של מחלות שונות ובפרט, להתפתחותן של מחלות לב. במצבים אלה, הנפגע רשאי להגיש תביעה (כלפי המעסיק או כלפי ביטוח לאומי), לקבלת פיצויים בגין הנזקים שנגרמו לו.

 

מה נדרש להציג בחוות דעת קרדיולוגית?

הגורם הרפואי שמכין את חוות הדעת הרפואית, נדרש לבצע סקירה של ההיסטוריה הרפואית הנבדק ובנוסף, לבחון את מצבו הרפואי הנוכחי. עליו לכלול בחוות הדעת הרפואית את מסקנותיו מהבדיקות שביצע בנוגע למטופל ואת הממצאים המעידים על השפעה של טיפול או אבחון רפואי שהוא עבר, על מצבו הבריאותי. באופן זה, נדרש הגורם המומחה להציג (במידה ויש) בחוות הדעת הרפואית – קשר של סיבתיות בין טיפול או אבחון רשלני שקיבל המטופל ובין הנזקים שנגרמו לו בעקבות זאת.

ככלל, חוות דעת רפואית נדרשת להיכתב ע"י מומחה במחלה הספציפית, שממנה סובל המטופל ושיהיה הוא בעל ניסיון בכתיבת חוות דעת קודמות, שנכתבו באופן מקצועי, אמין ומקיף.

 

לסיכום

חוות דעת רפואית קרדיולוגית נדרשת במצבים שונים ויש להכינה באופן מקצועי ומדויק, בכדי לשקף את המצב הבריאותי של המטופל, שלגביו היא נכתבת. באמצעות חוות דעת רפואית קרדיולוגית טובה, ניתן להתאים לחולה את הטיפול הנכון עבורו וכן, במצב בו הגיש המטופל תביעת רשלנות רפואית וכד', עשויה היא להוות ראיה למחלה או לנזק שמהם הוא סובל, עקב טיפול או אבחון כושל שקיבל.

קלסרים הכוללים חוות דעת קרדיולוגיות
קלסרים הכוללים חוות דעת קרדיולוגיות
רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה אומר חוק שירותי תעופה

בתקופה האחרונה ישנה התעניינות רבה מצד גולשים שמבקשים להכיר את חוק שירותי התעופה מקרוב. עובדה זו הגיעה לידינו והחלטנו שלא להישאר אדישים לנוכחותה. לכן, הוצאנו

קרא עוד »
פשעי מחשב וסייבר
מה עושה יחידת הסייבר במשטרה?

בעידן שבו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, עלייתם של פשעי מחשבים וסייבר הפכה לדאגה דחופה. כדי להתמודד עם האיום חסר התקדים הזה,

קרא עוד »
עוד מקרקעין
חשיבותו של ביטוח בעלות במקרקעין

ביטוח רכוש ממלא תפקיד מכריע בתחום הנדל"ן, ומספק לבעלי בתים ולמשקיעים שכבה הכרחית של הגנה וביטחון. כאשר נכסים מחליפים ידיים, הסיכונים והסיבוכים הפוטנציאליים סביב בעלות

קרא עוד »