חיפוש

מהם ההבדלים בין שוד לגניבה?

מבחינה משפטית יש הבדלים מסוימים בין שוד לגניבה וכדאי להכיר אותם אם רוצים להתמודד עם כתבי אישום מן הסוג הזה בצורה אפקטיבית.

בנוסף, אפשר להתייעץ עם עורך דין כדי לבחון כל מקרה לגופו וגם להשתמש בפסקי דין תקדימיים על מנת לבסס טענות מרכזיות

גם עבירות גניבה וגם עבירות שוד מופיעות תחת דיני העונשין. עם זאת, החוק מגדיר מעט אחרת מהי גניבה לעומת מהו שוד. הגדרה זו חשובה מאוד, משום שהיא קובעת את העונשים. אז אם רוצים להתמודד עם תביעה בגין שוד או גניבה, רצוי להתייעץ עם עורך דין פלילי ולבחון כל מקרה לגופו על מנת לדעת כיצד לנסח את כתב ההגנה הרלוונטי.

 

כך מתייחס החוק אל גניבה לעומת שוד

לפי החוק, גניבה היא מצב שבו אדם נוטל משהו במרמה, ללא הסכמת הבעלים ומבלי שיש לו תביעת זכות בתום לב. בנוסף, הגניבה חייבת לכלול בתוכה את היסוד הנפשי לפיו הגנב התכוון מלכתחילה לשלול את אותו הדבר מבעליו ולצמיתות.

לעומת זאת, סעיף עבירת השוד מתאר אותה בתור גניבה שנעשית תוך כדי ביצוע מעשה אלימות או איום על בעל הדבר שנגנב. אז כאן לא רק בוחנים את השאלה מה נגנב, אלא גם באיזה אופן. זה חשוב לצורך הטלת העונש והדיון בבית המשפט.

 

מהו שוד בנסיבות מחמירות?

החוק אף ממשיך ומפריד בין סוגים שונים של עבירות שוד. זה המקום שבו רואים הבדל בין שוד שמתבצע ללא איומי נשק, לבין שוד מזויין שבו משתמשים בכלי נשק או בכלי אחר על מנת להטיל אימה וכדי לאיים על הקורבן. מטבע הדברים, ככל שהעבירה חמורה יותר ומעורבים בה כלי נשק – כך גם העונש בגינה מחמיר.

שוד בנסיבות מחמירות נידון על פי הדין הכללי והוא מחייב הוכחה של היסוד הנפשי, שורה ארוכה של ראיות ועוד. לכן גם קשה יותר להוכיח שוד בנסיבות מחמירות מאשר שוד רגיל, מה שדורש שוב פעם את מעורבותו של עורך הדין.

 

התפקיד של עורך דין פלילי בעבירות שוד או גניבה

כל התייעצות עם עורך דין פלילי יכולה לעזור לשפוך אור על השאלה מהם ההבדלים בין שוד לגניבה. אם מערבים בשלב מוקדם עורך דין כזה, ייתכן ותהיה אפשרות להפחית את חומרת העבירה משוד לגניבה או להציג נסיבות מיוחדות. בכל מקרה, המטרה היא להתייעץ עם עורך דין פלילי שמכיר את התחום כדי שיעשה את העבודה שלו ואף יפחית את חומרת הענישה עד למינימום.

התייעצות עם עורך דין פלילי חשובה גם כי היא מאפשרת להתרשם מפסקי דין תקדימיים. באמצעות פסקי דין כאלה, אפשר לבדוק מה קבע בית המשפט בנסיבות דומות אבל במקרים אחרים. בהמשך, כל שנותר הוא להשתמש במידע הזה לביסוס טענות החשוד.

 

פטיש

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה אומר חוק שירותי תעופה
מה אומר חוק שירותי תעופה

בתקופה האחרונה ישנה התעניינות רבה מצד גולשים שמבקשים להכיר את חוק שירותי התעופה מקרוב. עובדה זו הגיעה לידינו והחלטנו שלא להישאר אדישים לנוכחותה. לכן, הוצאנו

קרא עוד »
פשעי מחשב וסייבר
מה עושה יחידת הסייבר במשטרה?

בעידן שבו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, עלייתם של פשעי מחשבים וסייבר הפכה לדאגה דחופה. כדי להתמודד עם האיום חסר התקדים הזה,

קרא עוד »
עוד מקרקעין
חשיבותו של ביטוח בעלות במקרקעין

ביטוח רכוש ממלא תפקיד מכריע בתחום הנדל"ן, ומספק לבעלי בתים ולמשקיעים שכבה הכרחית של הגנה וביטחון. כאשר נכסים מחליפים ידיים, הסיכונים והסיבוכים הפוטנציאליים סביב בעלות

קרא עוד »