חיפוש

שני מסלולים לערעור על פסק בוררות

בעבר, ערעור על החלטת הבורר בהליך הבוררות הייתה פעולה בעלת סיכוי נמוך לביצוע. עקב הביקורת הרבה על הקושי בערעור, הוחלט לתקן את חוק הבוררות ולהוסיף שני מסלולים שונים, באמצעותם ניתן לערער על פסק הבורר בצורה פשוטה יותר. מתי ניתן לערער באחד המסלולים הללו? תשובות לפניכם.

 

בוררות וערעור

בוררות היא הליך חוץ משפטי ליישוב סכסוכים ומחלוקות. כאשר שני הצדדים מעדיפים למצוא פתרון מהיר על ידי צד שלישי המוסכם על שניהם, הם יפנו אל הליך הבוררות. הצד השלישי, אותו ימנו שני הצדדים המסוכסכים, הוא הבורר. לרוב הבורר יהיה בעל ניסיון משפטי וניסיון רלוונטי, כמו למשל עו"ד לשעבר שהתמחה בתחום המחלוקת בעברו.

כאשר הבורר מקבל החלטה, על שני הצדדים לקבל אותה. עם זאת, ישנם מקרים בהם שני הצדדים לא מרוצים מפסיקת הבורר. במקרים כאלו שני הצדדים יכולים לפנות אל הליך ערעור. ישנם מספר סוגי ערעורים שונים, כאשר ישנם הבדלים שונים ביניהם. קראו יותר על ערעור פסק בוררות בקישור הבא.

 

מסלול ראשון

אחד המסלולים לערעור על פסק הבוררות הוא ערעור ברשות בית המשפט. במקרה זה, שני הצדדים מערערים על פסק הבורר אל מול שופט בבית המשפט. על מנת להגיע למעמד זה, ישנם כמה תנאים שצריכים לחול על שני הצדדים. ראשית, עוד לפני הליך הבוררות, על הצדדים לסכם מראש על האפשרות כי במידה והם אינם יקבלו את פסק הבורר, הם רשאים לפנות אל בית המשפט על מנת לערער על פסק הבוררות. כמו כן, עליהם לוודא כי הליך הבוררות מתועד, על מנת שהתיעוד יגיע אל השופט.

 

מסלול שני

המסלול השני שקיים הוא ערעור בפני בורר חלופי. כאשר שני הצדדים לא מרוצים מפסק הבוררות, אך בכל זאת מעוניינים שהמחלוקת ביניהם לא תיפתר בבית המשפט, אלא בהליך חיצוני, הם יפנו לערעור בפני בורר אחר. גם במסלול ערעור זה, על שני הצדדים להגיע להסכמות מוקדמות בדבר אפשרות לערעור מול בורר חדש, מבעוד מועד לתחילת הבוררות.

 

חשיבות הערעורים

שני צדדים בוחרים בהליך הבוררות על מנת ליישב את המחלוקות שלהם, מכיוון שהם מצפים לקביעה מהירה, הוגנת ומוסכמת. עם זאת, כאשר שני הצדדים לא מרוצים, ייתכן ובאמת יש בעיה כלשהי. בחירה לא נכונה של בורר, עיוותי דין אפשריים ואפילו אי שביעות רצון פשוטה של שני הצדדים, פוגעים במהות התהליך. הערעור אמור להחזיר זאת למוטב.

 

ערעור על פסק בוררות – אפשרי בהחלט

להליך הבוררות יש את היתרונות הברורים שלו. רבים מעדיפים לפתור מחלוקות באמצעותו. ייתכנו מקרים של חוסר שביעות רצון מפסק הבורר על ידי שני הצדדים, מה שנותן לערעור על פסק הבורר חשיבות רבה בהליך הבוררות. עיגון יכולת הערעור בהסכם המקדים לבוררות הוא זה שיאפשר ערעור באחד מן המסלולים השונים במידת הצורך.

פסק בוררות

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה אומר חוק שירותי תעופה
מה אומר חוק שירותי תעופה

בתקופה האחרונה ישנה התעניינות רבה מצד גולשים שמבקשים להכיר את חוק שירותי התעופה מקרוב. עובדה זו הגיעה לידינו והחלטנו שלא להישאר אדישים לנוכחותה. לכן, הוצאנו

קרא עוד »
פשעי מחשב וסייבר
מה עושה יחידת הסייבר במשטרה?

בעידן שבו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, עלייתם של פשעי מחשבים וסייבר הפכה לדאגה דחופה. כדי להתמודד עם האיום חסר התקדים הזה,

קרא עוד »
עוד מקרקעין
חשיבותו של ביטוח בעלות במקרקעין

ביטוח רכוש ממלא תפקיד מכריע בתחום הנדל"ן, ומספק לבעלי בתים ולמשקיעים שכבה הכרחית של הגנה וביטחון. כאשר נכסים מחליפים ידיים, הסיכונים והסיבוכים הפוטנציאליים סביב בעלות

קרא עוד »