חיפוש

מה יכולה להיות התוצאה של רשלנות רפואית במהלך ההיריון?

תקופת ההיריון הממושכת, מלווה במספר רב של בדיקות ומעקבים, אשר נועדו להבטיח את שלומם ובריאותם של האם ההרה והעובר עצמו. בדיקות ומעקבים אלו צריכים להתבצע בצורה מקצועית ומדויקת, אחרת ייחשבו כרשלנות רפואית, לה ייתכנו תוצאות מרחיקות לכת על האם ההרה, כמו גם על העובר

 

מהי רשלנות רפואית בהיריון?

תקופת ההיריון נמשכת מספר חודשים וכרוכה בלא מעט מעקבים ובדיקות רפואיות, שנועדו להבטיח את שלומם של האם ההרה והעובר עצמו. במסגרת המעקבים והבדיקות הרפואיות הללו, על גורמי הרפואה השונים לפעול במקצועיות ובדייקנות, בכדי לאתר מבעוד מועד בעיות שונות ולהקטין ככל האפשר, את האפשרות לקיומן של בעיות רפואיות מסוימות.

ככל והמעקבים והבדיקות הרפואיות בתהליך ההיריון התנהלו שלא כשורה, הרי שייתכן ומדובר ברשלנות רפואית – פרטים באתר הזה. רשלנות רפואית בהיריון מתרחשת במקרים בהם התרחשה סטייה מנורמות הטיפול הסבירות והיא יכולה להתקיים בכמה מצבים: החל מהנחיית הרופאים המטפלים, דרך אבחונים שגויים ועד הטיפול הפיזי עצמו.

 

מתי מתקיימת רשלנות רפואית בהיריון?

על מנת להבחין בין מקרים של רשלנות רפואית בהיריון לבין סיכונים טבעיים הנלווים לכל פרוצדורה רפואית, יש לוודא כי מתקיימים התנאים המצטברים הבאים:

 

הוכחת הנזק

יש להוכיח את מהות הנזק שנגרמה לאם ההרה או לעובר וכיצד הנזק משפיע (או ישפיע) על תפקודם ושגרת חייהם.

 

הוכחת ההתרשלות

הוכחת יסוד הרשלנות באה לידי ביטוי באמצעות "מבחן הרופא הסביר" הבודק האם המקרה הנדון בוצע בהתאם לנורמות הטיפול הסבירות והמקובלות בתחום.

 

הוכחת הקשר הסיבתי

בשלב זה יש להוכיח את הקשר שבין הנזק שנגרם לבין ההתרשלות של מי מגורמי הצוות הרפואי.

 

מהן ההשלכות של רשלנות רפואית בהיריון?

לרשלנות רפואית בהיריון ייתכנו השלכות מרחיקות לכת על האם ההרה ו/או העובר עצמו ולגרום ללידת תינוק בעל מומים, תסמונות גנטיות שונות, שיתוק, מגבלות חמורות ובמקרים קיצוניים, אף מוות. מלבד ההשלכות הפיזיות במקרים של לידת תינוק בעל מומים, הרי שמדובר גם במציאות הכרוכה בהוצאות כלכליות מרובות, כתוצאה מהטיפולים הרפואיים הנלווים.

 

תביעת רשלנות רפואית בהיריון

ככל ונגרם לאם ההרה ו/או לעובר נזקים במהלך הלידה, הרי שייתכן בהחלט ומדובר ברשלנות רפואית בהיריון, בגינה ניתן יהיה להגיש תביעת רשלנות רפואית ולדרוש פיצויים בהתאם, היכולים להגיע למאות אלפי קלים ואף יותר.

על מנת לוודא כי אכן מדובר ברשלנות רפואית ובכדי למצות את סיכויי הצלחת התביעה ודרישת הפיצויים בהתאם, יש לפנות לעורך דין המתמחה בתחום הרשלנות הרפואית, אשר יבחן את כלל המסמכים הרפואיים המתאימים ויבנה אסטרטגיית פעולה מומלצת.

 

לסיכום

רשלנות רפואית בהיריון יכולה להתרחש בכל אחד משלבי ההיריון, החל משלבי הייעוץ והאבחון הראשוניים ועד שלבי הטיפול הפיזיים עצמם. לרשלנות בהיריון יכולות להיות השלכות מרחיקות לכת, דוגמת לידת תינוק בעל מומים, תסמונות גנטיות שונות, שיתוק ועוד, כאשר בכל אחד מהמקרים הללו, ניתן יהיה להגיש תביעת רשלנות רפואית עם עו"ד מקצועי.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה אומר חוק שירותי תעופה
מה אומר חוק שירותי תעופה

בתקופה האחרונה ישנה התעניינות רבה מצד גולשים שמבקשים להכיר את חוק שירותי התעופה מקרוב. עובדה זו הגיעה לידינו והחלטנו שלא להישאר אדישים לנוכחותה. לכן, הוצאנו

קרא עוד »
פשעי מחשב וסייבר
מה עושה יחידת הסייבר במשטרה?

בעידן שבו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, עלייתם של פשעי מחשבים וסייבר הפכה לדאגה דחופה. כדי להתמודד עם האיום חסר התקדים הזה,

קרא עוד »
עוד מקרקעין
חשיבותו של ביטוח בעלות במקרקעין

ביטוח רכוש ממלא תפקיד מכריע בתחום הנדל"ן, ומספק לבעלי בתים ולמשקיעים שכבה הכרחית של הגנה וביטחון. כאשר נכסים מחליפים ידיים, הסיכונים והסיבוכים הפוטנציאליים סביב בעלות

קרא עוד »