חיפוש

היתרונות והסיכונים של ניתוח אורטופדי לקשישים

ניתוחים אורתופדיים ממלאים תפקיד משמעותי בשיפור איכות חייהם של קשישים ובני אוכלוסיית הגיל השלישי, הסובלים מכאבים בשרירים ובעצמות ובקשיים מוטוריים. עם תהליך ההזדקנות הטבעי של האוכלוסייה, יותר ויותר מבוגרים פונים לניתוחים אורתופדיים בשביל לעצור כאבים ולשפר את יכולות התנועה שלהם.

עם זאת, כמו בכל הליך רפואי, גם לניתוחים אורתופדיים יש את היתרונות והחסרונות שלהם. בכתבה הבאה, נסקור את שלל היתרונות והחסרונות של ניתוחים אורתופדיים לקשישים ונעזור לכם להבין יותר טוב איך לעשות את ההחלטה הכונה עבורכם.

 

חשיבותם של ניתוחים אורתופדיים בגיל השלישי

ניתוחים אורתופדיים הם הניתוחים הנפוצים ביותר בעולם הרפואה, במיוחד עבור אנשים הנכללים באוכלוסיית הגיל השלישי. לרוב, ניתוחים אורתופדיים אינם מסוכנים ומהווים חלק מרכזי מהשגרה של האורתופדים בארץ.

למרבה המזל, הרמה של המנתחים האורתופדיים בישראל היא מהגבוהות בעולם, כך שתוכלו להיות בטוחים שאתם בידיים הטובות ביותר שיש. לפרטים נוספים על ניתוחים אפשריים, מומלץ להתרשם באתר של פרופ' רונן דבי – אורתופד.

אורתופד

יתרונות של ניתוחים אורתופדיים

  1. הקלה בכאבים: אחד מהיתרונות הבולטים ביותר של ניתוחים אורתופדיים בקשישים הוא ההקלה המשמעותית בכאבים. ניתוחים אורתופדיים נותנים מענה למגוון רחב של גורמי כאב כרוניים הנגרמים עקב הזדקנות הגוף והיחלשות השרירים והעצמות.
  2. שיפור יכולת התנועה: ניתוחים אורתופדיים יכולים לשפר באופן ניכר את היכולות המוטוריות והפונקציונליות של הגוף אצל אנשים מבוגרים. ניתוחי החלפת מפרקים, למשל, גם מקלים משמעותית על כאבים בתנועה וגם יכולים לשחזר את יכולת התנועה, מה שמאפשר למבוגרים להנות ממגוון פעילויות אותן לא היו יכולים לבצע ללא הניתוח.
  3. שיפור העצמאות: על ידי שיפור יכולת התנועה שלנו, אנחנו מאפשרים לעצמנו גם יכולת להיות הרבה יותר עצמאיים בחיינו. שחזור הפונקציונליות של הגוף תאפשר לנו אוטונומיה מוחלטת על חיינו ותחזיר לנו את הברק לחיים.
  4. מניעה של נזקים מתמשכים: במקרים מסויימים, ניתוחים אורתופדיים יכולים למנוע נזק נוסף למפרקים, לעצמות ולרקמות החיבור. על ידי מתן מענה לפגיעות כמו שברים, סדקים וכדומה, ניתוחים אורתופדיים יכולים למנוע את החמרת המצב הרפואי ולעצור סיבוכים לטווח הארוך.
  5. החלמה מהירה: ההתקדמות הטכנולוגית בעולם הניתוחים האורתופדיים, מאפשרת למבוגרים רבים לצמצם משמעותית את פרק הזמן הנדרש עבור ההחלמה מניתוח אורתופדי, ולחזור לשגרה באופן מהיר במיוחד.

אורתופד

חסרונות של ניתוחים אורתופדיים

  1. סיכונים וסיבוכים: כמו בכל הליך ניתוחי, גם בניתוחים אורתופדיים יכולים להיות סיכונים וסיבוכים. הסיכונים יכולים להיות קשורים בהליך הניתוחי עצמו, כמו זיהומים דימומים ופגיעות עצביות, אך גם עקב ההרדמה שמגיעה לפני הניתוח. אם אתם סובלים מבעיות רפואיות קודמות שיכולות להגביר את הסיכון, מומלץ להתייעץ עם גורמי רפואה להערכת הסיכונים עבור הניתוח.
  2. ההחלמה לא תמיד קצרה: אף על פי שברוב המקרים ההחלמה מניתוחים אורתופדיים היא פשוטה ומהירה יחסית, לעיתים סיבוכים מסוימים יכולים להאריך באופן משמעותי את הליך ההחלמה, ומצריכים המשך טיפול ומעקב אחר המנותח. חשוב לוודא שיש לכם את האמצעים לדאוג להחלמה בריאה ונכונה ושיהיה מי שיעניק לכם את התמיכה הנדרשת על כל צרה שלא תבוא.

אורתופד

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מניעת נזקי מים
איך ניתן למנוע נזקי מים?

נזקי מים יכולים לקרות בכל דירה, גם אם היא חדשה ומשופצת, ובטח ובטח אם מדובר בדירה בעלת תשתיות ישנות יחסית. הנה כמה דרכים בעזרתן תוכלו

קרא עוד »