חיפוש

כמה עולה לתקן מזגן שלא מחמם ומה הסיבה שזה קורה

ישראלים רבים נוטים להתבלבל ולחשוב כי המזגן שימושי אך ורק בקיץ וכי בחורף לא נעשה בו שימוש תדיר, אך מדובר בטעות. דווקא בחורף יש נטייה לשימוש מוגבר במזגן, היות ובעונה זו אנו מרבים להישאר בבית ומעוניינים באווירה חמימה ומחבקת. אך מה עושים כאשר המזגן לא מחמם? הנה מספר סיבות אפשריות להיווצרות התקלה וכן מידע על עלויות התיקון.

 

מחסור בגז

כאשר מזגן לא מחמם עלולות לגרום לכך מספר סיבות. חלקן קשורות להיכרות שלנו עם מערכת ההפעלה של המזגן, וחלקן יכולות להיווצר כתוצאה מכשל תכני של אחד מהרכיבים במזגן. סיבה מרכזית היא מחסור בגז המשמש את המזגן הן לחימום והן לקירור. כאשר קיימת בעיה כזו, מערכת ההפעלה של המזגן תפעל כהרגלה ולכן קשה תחילה לזהות שהמזגן לא מחמם בפועל.

כדי לבדוק אם אכן מדובר במחסור בגז, מומלץ לנסות ולשנות את הטמפרטורה של המזגן מחום לקור לסירוגין. במידה והמזגן לא מחמם ולא מקרר כלל, עולה הסבירות כי אכן מדובר במחסור בגז. לצורך תיקון תקלה זו יש לפנות לטכנאי מזגנים. עלות התיקון משתנה בהתאם לרכיב שיש להחליף ולמשך העבודה של הטכנאי והיא נעה בין 350 ₪ ל900 ₪.

תיקון מזגן

תקלה בתרמוסטט

כאשר המזגן שלנו דולק, הוא מודד לכל אורך השימוש בו את טמפרטורת החדר, כאשר החום של האוויר שנפלט משתנה בהתאם לטמפרטורת החדר. הרכיב אשר מבצע את הפעולה הזו הוא התרמוסטט. לעיתים קורה שהתרמוסטט מתקלקל וכתוצאה מכך המכשיר פולט אוויר בלי יחס לטמפרטורת החדר.

כך נוצר מצב שבמקום לחמם חדר קר, הוא רק פולט עוד ועוד קור. עוד לפני שאתם ממהרים להחליף מזגן, בדקו אם בשלט המכשיר קיים מצב IFEEL אשר באמצעותו ניתן למדוד את הטמפרטורה באמצעות השלט. במידה וקיים צורך להחלפת התרמוסטט, עלות ההחלפה נעה בין 490 ₪ ל590 ₪.

 

בעיה במערכת החימום

בתוך המזגן שלנו מותקנות מספר מערכות הפועלות במקביל והן נדלקות ונכבות בהתאם לטמפרטורה המבוקשת. אחת מהמערכות הללו היא מערכת החימום, המורכבת משני רכיבים עיקריים – סליל החימום ומשאבת החימום.

סליל החימום אחראי על העברת המזגן ממצב של קור למצב של חום, ואילו תפקידה של משאבת החימום היא חימום הגז שבצנרת. במידה וקיימת תקלה בסליל החימום, עלות התיקון נעה בין 300 ל-450 ₪. אם מדובר בתקלה במשאבת החימום, המחיר עלול לזנק לאלפי שקלים.

 

בדקו את מצב המזגן

עוד לפני שנכנסים ללחץ וממהרים להזעיק את הטכנאי, קחו רגע ונסו למצוא את הפתרון לבעיה בעצמכם. במקרים רבים של עומס או של הפסקת חשמל, המזגן מאתחל את עצמו ומשנה את המצב בו היה. ודאו כי המזגן אכן נמצא על מצב חימום ובטמפרטורה גבוהה מספיק, היות וקיימת אפשרות שהטמפרטורה השתנתה גם בלי שלחצתם על השלט.

 

סיכום

במידה ואתם מגלים כי יש תקלה במזגן אל תמהרו להילחץ, כיום ניתן להזמין טכנאי מזגנים בקלות ובמהירות בשיחת טלפון. תקלה של מזגן שלא מחמם עלולה להיגרם מסיבות רבות וטכנאי מזגנים מוסמך ידע לאבחן את התקלה ולפתור אותה.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מניעת נזקי מים
איך ניתן למנוע נזקי מים?

נזקי מים יכולים לקרות בכל דירה, גם אם היא חדשה ומשופצת, ובטח ובטח אם מדובר בדירה בעלת תשתיות ישנות יחסית. הנה כמה דרכים בעזרתן תוכלו

קרא עוד »