חיפוש

שתי סיבות לעשות חקירה כלכלית לעסק

התקשרות כללית בין אדם פרטי ועסק או בין שני עסקים אינה דבר חריג.

כשאנחנו בוחרים את הגופים השונים שאיתם נעשה עסקים, בהם נשקיע או מהם נצרוך שירותים חשוב לברר ולוודא שאנחנו לא רוכשים חתול בשק.

בדיוק בשביל זה קיימות חקירות כלכליות המתבצעות באמצעות חוקרים פרטיים.

 

מהי חקירה כלכלית

חקירה כלכלית כוללת בתוכה בדיקה של כל המידע הכלכלי אודות אדם או חברה. המידע הכלכלי הזה יכול לכלול בתוכו מידע אודות חשבונות בנק, סטאטוס אשראי, חובות ועסקאות שבוצעו. כמו כן, חקירה כלכלית כוללת בתוכה גם מידע אודות נכסים, כמו נדל"ן, רכבים, כלי שיט או טיס.

 

לפני שמשתפים פעולה

הסיבה הטובה ביותר לעשות חקירה כלכלית לחברה היא הרצון להתחיל בשיתוף פעולה איתה או להשקיע בה כסף. אני אומרת שזו הסיבה הטובה ביותר היות ומדובר בשלב שהכסף שלכם עדין לא נפגע. המשמעות היא שאם לא הייתם מבצעים את החקירה הכלכלית ייתכן והייתם נופלים קורבן לשרלטן או פשוט לחברה שהיא לא מוצלחת במיוחד וחבל על כך.

חקירה בשלב זה תתמקד בדרך כלל בהכנסות של העסק, משקיעים אחרים, שתופי פעולה קיימים נוספים וגם במנהלים והדירקטורים של החברה (לעיתים מידע אודות האנשים שמנהלים את החברה יכול לתת לנו את כל שדרוש לנו כדי להבין את מצבה הכלכלי האמיתי של החברה).

 

בעת צרה

הסיבה השנייה והפחות טובה להתחיל חקירה כלכלית לעסק היא בשלב בו נפגעתם. פגיעה שדורשת חקירה כלכלית יכולה להיות מעילה של החברה כולה או עובד בה בכספים משותפים, פעולות לא חוקיות (או חוקיות בספק) שהחברה עושה וגם פשוט חברה שטוענת שהיא פושטת רגל.

בכל אחד מהמקרים הללו ובעוד מקרים רבים אחרים בהם החקירה הכלכלית נדרשת בשלב זה של העסקה הלא מוצלחת, לחקירה יכולות להיות שתי מטרות. המטרה הראשונה הינה להוכיח שהעסק שאתם בודקים אותו משקר. יכול להיות שהוא מסתיר נכסים או הכנסות או להפך להוכיח שהוא גנב והסתיר מידע.

האופציה השנייה היא להראות שאכן מדובר בעסק שניזוק או שמצבו הכלכלי אינו טוב, כך שתוכלו לקבל פיצויים או למצוא דרך לצאת מן העסקה שביצעתם.

 

איך בוחרים חוקר פרטי טוב

לצורך ביצוע חקירה כלכלית טובה ואיכותית יש לבחור בחוקר פרטי איכותי, בעל ניסיון ספציפית בתחום הזה. החוקר הפרטי כפוף לחוקים של מדינת ישראל, אך יש בידיו דרכים חוקיות רבות לאתר מידע שאינו גלוי לכל ושאתם כאדם פרטי לעולם לא הייתם מצליחים לגלות.

הדרך הטובה ביותר לבחור חוקר פרטי הינה באמצעות המלצות ומעבר על עבודות דומות שהמשרד או החוקר ביצעו.

פרט חשוב נוסף שכדי לזכור כשבוחרים חוקר פרטי למשימה הינה, גיאוגרפיה. אם העסק שאתם רוצים לבדוק ממוקם בצפון מומלץ לבחור חוקר פרטי בצפון. הסיבה לכך היא פשוטה מאוד, אומנם חלק מהעבודה ניתן לעשות בשלט רחוק, אך לחוקר פרטי מקומי יש סיכוי רב יותר להכיר את החברה שתרצו לבדוק, להכיר אנשים הקשורים אליה ולהפעיל את קשריו לקבל את כל המידע שאתם צריכים.

 

טביעות אצבע

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
טביעות צבעות
המדריך לבחירת חוקר פרטי

לפעמים אנחנו נתקלים בחיים בנסיבות לא משמחות ושמכסות מאיתנו מידע קריטי עבורנו. במקרים כאלו בעל המקצוע שיכול לסייע הוא חוקר פרטי. מדובר במקצוע מורכב הדורש

קרא עוד »
חקירות כלכליות מסחריות

מעוניינים לנהל חקירה כלכלית על אדם מסוים? יש לכם חשד שאחד מהעובדים בעסק שלכם גונב מכם? האמת היא שזה לא משנה מה העילה שלכם לעניין,

קרא עוד »