חיפוש

מהו בית חכם והאם זה באמת משתלם

קשה שלא לשמוע היום בכל מקום על בתים חכמים, ולא בכדי – מדובר בטכנולוגיה מרשימה ונוחה שיכולה לשפר פלאים את איכות החיים בבית.

מה שלא תמיד ידוע הוא כמה כסף המערכת הזו יכולה לחסוך לכם בטווח הארוך.

 

מהו בית חכם

מדובר במערכת דיגיטלית חכמה שיכולה לשלוט על מערכות חשמליות רבות בבית. מערכת בית חכם יכולה למשל לשלוט בצורה נוחה בהפעלה וכיבוי של מיזוג אוויר, דוד חשמלי, תאורה, אזעקה וכיו"ב. הדרך הנפוצה ביותר לרכז את השליטה במערכת ולהנגיש אותה למשתמש היא דרך שימוש בטאבלט, מה שמאפשר גם נוחות, וגם שליטה מרחוק.

 

איך הטכנולוגיה עובדת

בתים חכמים הם למעשה מערכות שמבוססות על בקר. הבקר הוא למעשה כמו מוח של מערכות חשמליות ויכול לשלוט באופן מרוכז בכל המערכות שמחוברות אליו, שהינן כמו הידיים והרגליים שלו. ככה בעצם מתאפשרת השליטה הישירה והנוחה בכל מכשירי החשמל שמחוברים למערכת. מה שנחמד במערכת הזו, שבה כל הרכיבים מתקשרים זה עם זה – היא שהיא יכולה להפעיל סנכרון בין המערכות ולהגדיר באופן הפרקטי ביותר מתי כל דבר צריך לפעיל ומתי צריכים הדברים לפעול יחד.

 

מהן העלויות

עלות ההתקנה של מערכת בית חכם עשויה להשתנות בהתאם למספר פרמטרים. הדרך המדויקת ביותר לדעת כמה יעלה לכם להפוך את הבית שלכם לחכם היא להזמין בעל מקצוע שיבחן את הבית ויתן לכם הצעת מחיר. הצעת המחיר תתבסס על המערכות החשמליות הקיימות בבית, ועל הרצונות שלכם לגבי מה שיהיה במערכת. בסופו של חישוב טווח המחירים של מערכת בית חכם נע בין 6500 ש"ח ל- 200,000 ש"ח, והאחריות הסטנדרטית על העבודה היא לתקופה של שנה.

 

למה בכל זאת זה משתלם

עלות ההתקנה של המערכת היא אמנם לא זולה, אבל היא בהחלט משתלמת בטווח הארוך. איך? המערכת מאפשרת לכם להפעיל את החשמל בבית שלכם רק בזמנים המסוימים שבהם הוא צריך לפעול, רק במקומות שבהם צריך אותו, ורק במצבים המסוימים שבהם תרצו אותו דלוק. למשל, לא יהיה צורך להפעיל את הדוד החשמלי לפרקי זמן ארוכים, אלא תוכלו לכוון שעון לפי שעות המקלחת שלכם.

 

כמה טיפים חשובים

א. תעדיפו מערכת דינאמית ומודולרית – אי אפשר לדעת הכל מראש, אז הכי כדאי לקחת מראש מערכת שאפשר לשנות את הרכיבים שלה ולעדכן אותם בהתאם לצורך.
ב. כמה אמצעי שליטה – בקשו מהמתקין לתת לכם יותר מאמצעי שליטה אחד על המערכת, לצורך גיבוי.
ג. נוחות השימוש במערכת – כל המטרה של בית חכם היא להפוך את השליטה בו לנוחה ונגישה, אז רצוי לוודא מראש שממשק המשתמש של המערכת נוח לכם לשימוש.

 

לסיכום

הפיכת הבית לחכם היא החלטה חכמה גם מטעמי נוחות וגם מטעמים כלכליים – ההפעלה המבוקרת של מוצרי החשמל רק בזמנים שבהם הם נזקקים היא משמעותית ביותר לאורך זמן, ויכולה לחסוך לכם המון כסף.

בית דיגיטלי

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
שטרות של יורו
כמה כסף אפשר להרוויח באינטרנט?

האינטרנט הפך לכלי משמעותי שמאפשר לאנשים רבים מרחבי הארץ והעולם להרוויח לא מעט כסף. אנו שומעים לא פעם על אנשים שמתעשרים ברגע בעקבות שימוש באינטרנט,

קרא עוד »
מקלדת
4 דרכים לבנות קהל עוקבים בטיקטוק

רשת הטיקטוק הפופולארית, המונה נכון לשנת 2021 כבר מעל מיליארד משתמשים רשומים, מהווה פלטפורמה נוחה מאוד לצבירת עוקבים ולייקים, בדרך להפוך למשפיעני טיקטוק, היוצרים סרטונים

קרא עוד »
מסך
5 נכסים דיגיטליים שכדאי להשקיע בהם

האינטרנט מזמן לנו מגוון אפשרויות לפרנסה מהבית. באמצעות הידע הטכני המתאים וקצת יצירתיות, תוכלו להשקיע בנכס דיגיטלי ולהנות מהכנסה חודשית נאה. נכס דיגיטלי הוא נכס

קרא עוד »
האם קידום אתרים כלכלי לעסק שלך

אחסון וקידום אתרים מאפשרים לבעלי אתרים להשקיע את עבודתם בתוכן האתר, תוך שחברת אחסון דואגת לתשתית החומרה והתוכנה של האתר. ישנם חברות רבות אשר מציעות

קרא עוד »