חיפוש

איך עובדת עמדת טעינה לרכב חשמלי

בדיוק כמו מכשירי החשמל שיש לנו בבית, גם הרכב החשמלי שלנו צריך להתחבר לשקע כדי שהוא יוכל להמשיך לעבוד. אמנם יש כמה הבדלים בין הדרך שבה הרכב הזה עובד לשאר מכשירי החשמל, אולם המכנה המשותף הוא שבלי עמדת טעינה הרכב שלנו פשוט לא יוכל לנסוע. כאן נספר לכם איך בדיוק עובדת עמדת טעינה לרכב חשמלי, ולמה כדאי להתקין אותה. 

 

עמדת טעינה לרכב חשמלי

רכבים חשמליים, בניגוד לרכבים ממונעים קלאסיים הם רכבים שפועלים באמצעות סוללה חשמלית. כדי שהרכב שלנו יוכל לנסוע הוא צריך לקבל אנרגיה ממקור מסוים. עד היום, האנרגיה הזו הייתה תוצר של שריפת דלקים, אבל הרכב החשמלי מאפשר לנו לייצר את האנרגיה הזו בעזרת סוללה חשמלית. הסוללה הזו כמובן נגמרת מידי פעם, והתפקיד של עמדת הטעינה הוא למלא אותה.

הטעינה של הרכב החשמלי לוקחת יותר זמן מתדלוק, בשל העובדה שהסוללה צריכה להתמלא, ולא מדובר על הזרקה של חומר בלבד. עם זאת, לטווח קצר ניתן להטעין את הסוללה במשך כמה דקות, ולקבל זמן נסיעה שאמור להספיק לכם כדי להגיע לבית. מבחינה פיזיקלית, ההטענה של הרכב החשמלי והסוללה שלו עובדת באופן זהה לזה של הטלפון הנייד שלכם.

טעינת רכב חשמלי

התקנת העמדה

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי אצלכם בבית יכולה לאפשר לכם להימנע מהבעיה הזו. ברגע שיש לכם עמדה משלכם אתם יכולים לחבר את הרכב כל ערב לעמדת הטעינה, וכך להנות בבוקר מרכב חשמלי עם סוללה מלאה. ברכבים החדשים תוכלו לנסוע עם סוללה כזו מאות קילומטרים, מה שיהפוך את הרכב החשמלי לכזה שבאמת משרת את הצרכים שלכם.

ההתקנה של העמדה משתנה לפי מקום המגורים שלכם. בעוד שבחניה פרטית ההתקנה יחסית פשוטה, והיא פשוט דורשת מכם חיבור לחשמל בחניה, כאשר מדובר על בית משותף המצב מעט יותר מורכב. בבית משותף העמדה צריכה להיות מותקנת בצורה כזו שלא פוגעת במרחב הציבורי, וכמו כן עליכם לקבל הסכמה מוועד הבית להתקין אותה.

 

על מה חשוב להקפיד

בהתקנה של העמדה יש מספר דברים שעליהם צריך להקפיד. הדבר הראשון הוא ההיבט הבטיחותי. עמדת הטעינה היא למעשה מקור חשמל גלוי, ולכן את ההתקנה שלה יש לבצע על ידי טכנאי חשמל שקיבל הסמכה להתקין עמדות כאלו.

בנוסף, עליכם לוודא שיש מפסק לכל עמדת טעינה כדי שבמקרה של תקלה זרם החשמל יפסיק. הכבלים של העמדה נמצאים במקום חשוף, ולכן עליהם להיות מוגנים.

 

לסיכום

העובדה שהרכבים החשמליים הופכים להיות נפוצים יותר ויותר דורשת מאיתנו להתקין מספיק עמדות שיאפשרו לכל הרכבים הללו להיטען. התקנה של עמדה בבית היא האפשרות הטובה ביותר, כיון שהיא תשחרר אתכם מהתלות בעמדות הטעינה הציבוריות. את ההתקנה עליכם לבצע על ידי טכנאי מוסמך, ובמידה ואתם גרים בבית משותף עליכם לבדוק שהעמדה לא פוגעת במרחב הציבורי.

טעינת רכב חשמלי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
כידון
5 יתרונות שלא היכרתם לקלונועית

הקלנועית הינה כלי רכב נוח המשמש לרוב אנשים מבוגרים, ומשמשת כפתרון ניידות מצוין ממקום למקום באופן נוח, מהיר ויעיל. ישנם יתרונות רבים ומגוונים לשימוש בקלנועית

קרא עוד »