חיפוש

בדק בית – התהליך המלא

בדק בית הינו הערכה לא פולשנית של מצבו הנוכחי של הנכס – לרוב לפני קנייתו. בדיקות בית מבוצעות בדרך כלל על ידי בודק בית מקצועי שמחפש תקלות, כל תיקון נדרש, ובעיות אחרות שנדרש לתקן לפני העברה או מכירה של נכס. בדרך כלל, בודק בית בוחן היבטים שונים כמו אינסטלציה, מבנה הבית, עבודות חשמל, מערכות חימום וקירור, ונושאים נוספים שעשויים להשפיע על ערך הנכס.

זוהי דרך אחת להפחית את הסיכון ברכישת בית. לעתים קרובות מבלבלים בין בדק בית לבין הערכת בית, אשר כרוכה בפיתוח חוות דעת לגבי שווי הנכס לקביעת גובה חוב המשכנתא.

 

תחילת בדק בית

רוכשי דירה או בית פוטנציאליים רשאים לדרוש סיור מהיר בנכס כדי ללמוד על מצבו לפני רכישתו. למרות שבדק בית הוא שם נרדף לרוכשי נכסים, מוכרים עשויים לבקש גם בדק בית לפני מכירת נכס. בעיקרו של דבר, בדק בית כרוך בהזמנת בודק מוסמך אשר מתבונן פיזית בבית מהיסוד ועד לגג ורושם את התוצאות והדעות על סמך קריטריונים אובייקטיביים המיושמים.

רק בודק מוסמך ובעל ידע מלא במערכות הבית, כגון בנייה, התקנה ותחזוקה, יכול לבצע בדק בית נכון. על כן חשוב לפנות לגורמים מוסמכים ולחברות ייעודיות שיכולות לבצע בדק בית על הבית שלכם על הצד הטוב ביותר.

בדק בית

מה כולל התהליך של בדק בית?

הגורם שביקש בדק בית משתמש בממצאי הדוח כדי לקבל החלטת קנייה או מכירה. הדו"ח מתאר את התנאים הנוכחיים של הנכס אך אינו מבטיח את תוחלת החיים שלו או את רווחתה העתידית של המערכת שלו. בדק בית יכול לגלות מידע נוגע יותר על הנכס, ובסופו של דבר להציל מלקוח אובדן והחמרה אפשרית של מצב הנכס בעתיד. התהליך כולל את השלבים הבאים:

 

שלב 1

אנשי מקצוע המייצגים את שני הצדדים נפגשים על מנת לקבוע את אופן העבודה לבדק הבית הנידון.

 

שלב 2

בדק הבית מתחיל מחלקו החיצוני של הבית עד לדלת הכניסה וכולל.

 

שלב 3

בדיקת אינסטלציה, הינה בדיקה חיונית ובין הבדיקות הראשונות שיש לבצע בעת בדק בית. היא מאפשרת לקבל תמונה ברורה של מצב האינסטלציה, תוך כדי בחינת חדרים שונים בבית.

בדק בית

שלב 4

בשלב ה4 רוב אנשי המקצוע פונים לבחון את יסודות הבית, חומרי הגלם ממנו חדרי הבית נבנו ואת מצבם.

 

שלב 5

בשלב ה5 יש להתחיל לסקור את החדרים השונים בבית תוך כדי בחינת מצב הקירות והרצפה.

 

שלב 6

בשלב האחרון יש לקחת בחשבון מכשירים וריהוט שונה בבית ואת הצורך בהחלפתם במקרים שונים, כולל העלות של פעולת ההחלפה.

 

לסיכום

אם אתם זקוקים לשירותי בדק בית, פנו כבר היום לקבוצת אגם. רק המומחים של קבוצת אגם יעזרו לכם לבצע בדק בית במהרה ובאופן שמשרת את האינטרסים שלכם ואת של הנכס הנידון.

 

בדק בית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
חִידָה
מה נחשב לתשחץ הכי קשה?

תשחצים הם צורה פופולרית של בידור וחשיבה שמליוני אנשים ברחבי העולם נהנים ממנו כבר למעלה ממאה שנה. התשחץ מורכב בדרך כלל מרשת של ריבועים לבנים

קרא עוד »
נישואים
יועץ זוגיות – מחיר

יש רשימה ארוכה של חששות שעולים לא פעם בעת חיפוש אחר יועץ זוגי. הבולטים שבהם נוגעים לקושי במציאת יועץ מקצועי ולעלות הפגישה. במדריכים הקודמים שהעלינו

קרא עוד »