חיפוש

מהן הסיבות השכיחות ביותר לנזילות במערכות צנרת?

ישנן סיבות שונות לנזילות במערכות צנרת בבית ובכלל. להלן הסיבות:

 

דליפת מים באופן איטי מהצנרת

גם סדקים זעירים יכולים ליצור דליפה קטנה שיכולה להתפשט בצורה הדרגתית ולהביא לשינויים בחומר הצינור ולבסוף לזרימת מים שהיא מוגברת. כמו כן, הדליפה האיטית הזו באיזשהו שלב יכולה לגרום לרטיבות או לחות בקיר ולאט לאט ליצור נזק גדול.

 

בלאי טבעי בצנרת

זו אחת הסיבות השכיחות ביותר לדליפות של צנרת. צינורות הצנרת בני 15 שנים בממוצע. ישנם צינורות שונים עם כל מיני תוחלות חיים, אך באופן כללי, אורך החיים של הצינורות הללו מוגבל. הבלאי והכשלים מתבטאים במחברי המתכת, בעיקר בחיבורים בין הקטעים ובנקודות דבק בין חלק לחלק.

 

נזקים בצנרת

סיבה מאוד נפוצה לנזילות בצנרת. ישנם הרבה נזקי צנרת סמויים ואלה שגלויים מתגלים לעיתים ברגעים מאוחרים מדי אשר דורשים הרבה מאוד כסף, זמן ומשאבים על מנתלתקן את המצב. כדאי להפחית את הנזקים הללו בצנרת וניתן לבצע בדיקת איתור של נזילות ורטיבות.

 

מה הסימנים הנפוצים לנזקים בצנרת?

עובש וירקת על הקיר, נפיחות או בליטות בקירות שיכולות להיות בעלות ריח לא נעים.

כתמי לחות ורטיבות על הקיר, התקרה או על הרצפה.

קילופי צבע הגורמים לקיר להתקלף.

חשבון המים גבוה בלי סיבה שאפשר לראות, למשל כאשר הברזים בבית סגורים ואין סיבה שתהיה זרימת מים כלשהי.

 

בעיות במערכת האטימה

פעמים רבות האיטום עצמו, של הרצפות והקירות יכול להיות סיבה לחדירת מים או לנזילות. יכולים להיות מרווחים בין אריחים, כיורים או אפילו לוחיות שיש שאליהם המים יכולים לחדור. על מנת לטפל באטימה לקויה, יש לרכוש אמצעי אטימה כמו דבק מיוחד לשיש, משחת סיליקון וכד'.

 

חדירת מי גשמים

לעיתים גג של בית שלא אטום טוב יכול להיות סיבה לנזילת מי גשמים שיורדים בעיקר בעונת החורף. יש חומרי איטום שונים שיכולים לאטום גגות כמו משחות פלסטיות, זפת, סוגי רעפים שונים וכו'. כמו כן, מי הגשמים יכולים ליצור רטיבות בקירות החיצוניים עקב חוסר איטום מתאים. נוסף על כך, מי גשם

יכולים גם לחדור דרך מרפסות חיצוניות שלא בנויות טוב או אל חלונות עם גימורים לא תקינים ו/או עם פגם במשקופים. נזק נוסף שחדירת מי גשמים יכול לגרום הוא חדירה אל מרתפים, כאשר דבר כזה קורה יש לנקוט בטיפול מידי. זהו טיפול מעט מסובך הכולל חפירה מסביב לקירות המרתף כי איטום שהוא

פנימי בלבד לא יחזיק למשך זמן רב במקרה של מרתף.

איתור נזילות בצנרת הינו קריטי וישלו חשיבות רבה לאיכות החיים של המתגורר בבית או בדירה. איתור מוקדם יכול להציל מנזקים גדולים הדורשים הרבה מאוד כסף, לכן יש לנהל בדיקות מתאימות בכניסה לדירה חדשה ולעקוב מדי פעם אחר המצב בצנרת עם בדיקות איתור נזילות וסתימות.

 

מערכת מים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מניעת נזקי מים
איך ניתן למנוע נזקי מים?

נזקי מים יכולים לקרות בכל דירה, גם אם היא חדשה ומשופצת, ובטח ובטח אם מדובר בדירה בעלת תשתיות ישנות יחסית. הנה כמה דרכים בעזרתן תוכלו

קרא עוד »