חיפוש

מדריך מקוצר לשימוש בבמות הרמה

במות הרמה מהוות כלי עבודה שימושי לעבודות המשלבות גובה ונשיאת משקל. השימוש בבמות ההרמה תופס תאוצה בשנים האחרונות עקב היתרונות הרבים שלו על פני פתרונות הרמה אחרים. עבודות בנייה, גינון, תחזוקה עירונית ועוד, בכל אלו בוחרים להיעזר בבמות הרמה. במאמר הבא נציג כיצד צריך להשתמש בבמות הרמה באופן יעיל ובטוח.

 

מה הם התנאים המקדימים לתפעול במות הרמה?

לפני שמתחילים לתכנן את העבודה באמצעות במות ההרמה, חשוב לבדוק שמתקיימים התנאים המחייבים לעבודה בגובה ותפעול במות ההרמה. ובכן, המפעיל חייב לעבור הכשרה מוסדית ומסודרת של עבודה בגובה. כמו כן, המפעיל חייב להיות בן 18 ומעלה. עליו לקבל הדרכת ריענון דו שנתית מבעל מקצוע שהוכשר לכך.

בנוסף, במידה והמפעיל לא חש בטוב או לחילופין צרך חומרים משני תודעה למיניהם – אסור לו להפעיל את במות ההרמה. כמו כן, לפני התפעול יש לוודא כי כל ציוד הרמה נלווה עומד בתקן וראוי ולשימוש.

 

לפני הכול, סביבת עבודה

דאגת לכל האישורים והרישיונות הנדרשים? כעת חובה להכין את השטח וסביבת העבודה לגובה הדרוש. ראשית, מומלץ לבחור את מועד העבודה כך שהסיכוי למזג אוויר בעייתי יהיה הנמוך ביותר. גשמים חזקים, רוחות עזות וכמובן ברקים -כל אלו מסוכנים מאוד בהקשר של עבודה בגובה, ועל כן יש להימנע מכל אלו עד כמה שניתן. כמו כן, במקרה של עבודה בחושך יש לדאוג לאמצעי תאורה מתאימים במקום בו תתקיים העבודה.

לאחר שנבחר המועד המתאים, יש להציב גדר מסביב לבמת ההרמה וזאת כדי למנוע מעבר של אנשים בסביבת הבמה. בנוסף, יש לוודא שאין מכשולים או כל דבר אשר עלול להפריע למסלול העבודה של הבמה ושל הפועלים בסביבתה.

 

ביצוע העבודה עצמה

דאגת לאישורים ולרישיונות הנדרשים, בחרת את המועד האידיאלי והכנת את סביבת העבודה. כעת, יש לדאוג שיש ברשותך את כל ציוד הבטיחות הנדרש לרבות רתמת בטיחות, קסדת וכפפות מגן, לבוש מתאים לעבודה וכדומה. לאחר מכן, יש לבדוק מה הן הוראות היצרן לשימוש בבמה ולפעול על פי ההוראות במדויק.

כלומר, חובה לבדוק מה מגבלת המשקל ואין להעמיס על הבמה יותר ממה שהגדיר היצרן. יש לשים לב שפועל המונף באמצעות הבמה ממוקם במקום שהוגדר לכך, ושהוא יודע בדיוק מה הוא צריך לעשות ואיך.

 

לסיכום – איך משתמשים בבמות הרמה?

כאמור, מרבית הדאגות בהקשר לתפעול של במות הרמה, נוגעות לענייני בטיחות. בין אם מדובר ברישיונות, דאגה לסביבת העבודה, שימוש נכון בציוד הרמה נלווה והקשבה יתרה להוראות היצרן – כל אלו נועדו בראש ובראשונה לדאוג לבטיחות המפעיל והסובבים לו.

שימוש בבמות הרמה נחשב כבעל מאפייני בטיחות גבוהות ביחס לחלופות המוצעות בשוק, אך הבטיחות נשמרת בתנאי שנשמעים לכל הוראות היצרן, מכשירים פועל לעבודה בגובה, ומשתמשים בציוד הרמה מתאים.

מדריך לשימוש בבמות הרמה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
שַׁיִשׁ
כל המידע על שיש

בחירה של שיש לאמבטיה, למטבח או לכל חלל אחר בבית עלול להיות עניין מורכב אם אין לכם את הידע המקיף בתחום. בחירה שגויה שאירעה לאחרונה

קרא עוד »
מכונות הרמה במפעל
אילו עבודות עושים בגובה?

היום זה נראה לנו טבעי לחיות בבניינים רבי קומות, לישון, לאכול או לעבוד בגובה של עשרות מטרים מעל האדמה. עם זאת, כדי לבנות לגובה, ובעיקר

קרא עוד »