חיפוש

תקרה אקוסטית – אילו סוגים יש וכמה זה עולה?

היום ניתן למצוא לא מעט בתים פרטיים ובנייני משרדים המכילים תקרה אקוסטית. מדובר על אחד מסוגי התקרות המומלצות ביותר, עבור כל מי שמעוניין להבטיח לעצמו סביבת עבודה או סביבת מגורים שקטה ונעימה יותר. התקרה האקוסטית מורכבת מאריחים, שמורכבים מחומרי גלם שונים. חלק מהאריחים יבטיחו לכם בידוד אקוסטי טוב יותר, בעוד שאחרים יספקו עיצוב מיוחד לחלל החדר. במאמר זה נעסוק בסוגי האריחים השונים ונתייחס לעלות של התקרה האקוסטית.

 

תקרה אקוסטית – מה מעולם לא סיפרו לכם?

תקרה אקוסטית יכולה לשמש אתכם הן לצרכים פרטיים והן לצרכים מסחריים, מאחר והיא נועדה ליצור אקוסטיקה טובה יותר בחלל החדר, למנוע היווצרות של הד ולספק בידוד אקוסטי מרעשי הרקע השונים, העלולים להגיע מחוץ לבית או למשרד. נהוג להתקין תקרות אקוסטיות במקומות הומי אדם, כגון בתי חולים, חלל עבודה משותף, מפעלים, מבני ציבור וכדומה.

התקרה נודעה לספק אווירה שקטה ונעימה יותר ולמנוע מפגעי רעש. לכן אין זה מפתיע כי אנשים רבים בוחרים להתקין אותה בביתם הפרטי, במטרה להבטיח לעצמם סביבת מגורים שקטה ונינוחה יותר. כמו כן, התקרה חיונית במשרדים גדולים, חדרי ישיבות, אולמות אירועים וכדומה.

תקרה אקוסטית – מה מעולם לא סיפרו לכם

 

סוגים שונים של תקרות אקוסטיות

תקרה אקוסטית מורכבת מאריחים, העשויים מחומרי גלם שונים. תוכלו לבחור את גודל וצורת האריחים המתאימים לכם, במטרה לתרום לעיצוב החדר ולאווירה הכללית השוררת בו. היום ניתן להזמין אריחים מעוצבים, המגיעים בטקסטורות וצבעים שונים. ניתן אף להזמין אריחים המכילים הדפסים צבעוניים ומיוחדים, שתורמים המון לעיצוב הפנים של הבית או המשרד שלכם. אך מבחינת הרכב החומר, תוכלו לבחור מבין מספר אופציות מרכזיות:

  1. אריחי גבס מחורר או אריחי מינרליים – אריחים אלו נחשבים לאופציה נפוצה ופופולארית, מאחר והם קלי משקל וניתנים להתקנה פשוטה ומהירה יותר. אריחים אלו מסוגלים לספוג רעשים בצורה טובה יחסית והם מונעים היווצרות של הד בחלל החדר.
  2. אריחי פח מחוררים – אריחים אלו נהוג לשלב עם צמר סלעים או צמר זכוכית, במטרה לשפר את יכולות הבידוד האקוסטי שלהם.
  3. אריחי קרטון דחוס – אריחים אלו נחשבים לזולים ביותר, אך הם פחות עמידים ופחות מבודדים. אריחים אלו לא יוכלו לשמש אתכם לאורך זמן.
  4. אריחי עץ – מדובר על אריחים מרשימים ויפים במיוחד, המתאימים במיוחד לבתים פרטיים, חדרי ישיבות או משרדים בעלי עיצוב יוקרתי.

 

העלות של תקרה אקוסטית

העלות של תקרה אקוסטית תלויה כמובן בסוג התקרה הנבחר ובמורכבות העבודה. האריחים הזולים ביותר הם אריחי הקרטון הדחוס, שמחירם נע בין 150-250 ₪ למ"ר. לעומת זאת, מחירה של תקרה אקוסטית המורכבת מאריחי עץ עלולה לנוע בין 250-550 ₪ למ"ר, כתלות באיכות העץ.

 

לסיכום

תקרה אקוסטית יכולה להגיע בקשת רחבה של מחירים, כתלות בסוג האריחים הנבחרים וברמת המורכבות של העבודה. מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע מהתחום.

העלות של תקרה אקוסטית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
שַׁיִשׁ
כל המידע על שיש

בחירה של שיש לאמבטיה, למטבח או לכל חלל אחר בבית עלול להיות עניין מורכב אם אין לכם את הידע המקיף בתחום. בחירה שגויה שאירעה לאחרונה

קרא עוד »
מדריך לשימוש בבמות הרמה
מדריך מקוצר לשימוש בבמות הרמה

במות הרמה מהוות כלי עבודה שימושי לעבודות המשלבות גובה ונשיאת משקל. השימוש בבמות ההרמה תופס תאוצה בשנים האחרונות עקב היתרונות הרבים שלו על פני פתרונות

קרא עוד »
מכונות הרמה במפעל
אילו עבודות עושים בגובה?

היום זה נראה לנו טבעי לחיות בבניינים רבי קומות, לישון, לאכול או לעבוד בגובה של עשרות מטרים מעל האדמה. עם זאת, כדי לבנות לגובה, ובעיקר

קרא עוד »