חיפוש

מה המחיר ההוגן עבור הרחקת יונים במאה ה-21

מי מאיתנו לא סבל בשלב כזה או אחר מנוכחות טורדנית של יונים בביתנו. אין חולק על כך שמדובר במטרד של ממש, ומעבר לכך- היונים הן מקור למחלות ולכלוך ויש להרחיקן בכל מחיר ממקום המגורים שלנו. השאלה היא- מה המחיר? עסקים רבים העוסקים בהרחקת יונים מציעים מגוון שיטות במחירים שונים. במאמר זה ננסה לבחון את טווח המחירים של השיטות היעילות ביותר. 

 

גילוי נאות

בטרם נפרוט את סוגי השיטות להרחקת יונים, חשוב לציין כי מדובר בעסק "פרוץ". הכוונה היא שכל אדם יכול להגדיר את עצמו כמרחיק יונים ולהתחיל לעבוד למחרת במקצוע, שכן אין צורך ברישיון מקצועי לעסוק בו. לכן, כאשר יש צורך במרחיק יונים חשוב לבצע סקר שוק ולהישען על דירוג באתרים מקצועיים, המלצות אמינות ומוניטין העסק. במקרה של הרחקת יונים מחיר העבודה משתנה בהתאם לאמצעי ההרחקה שנבחר ובגודל השטח ממנו הלקוח מבקש להרחיק את היונים.

 

הנחת דוקרנים

אחת השיטות היעילות והנפוצות ביותר כוללת הנחת דוקרנים, עשויים מפלסטיק או מנירוסטה, לאורך האזור ממנו מבקשים להרחיק את היונים ולמנוע מהם לקנן. הדוקרנים מונחים על גבי משטח או ציר בזוויות שונות במטרה למנוע מרגלי היונים לנחות על המשטח, מה שגורם להן להמשיך הלאה למקום אחר.

מחיר הגון להתקנת דוקרנים לצורך הרחקת יונים עומד על בין 70-120 שקלים למטר, אך גם גודל המקום בו יש להניח את הדוקרנים משחק תפקיד משמעותי בעלויות. עלות של התקנת דוקרנים במסתור כביסה גדול יכולה להגיע ל700 שקלים ומעלה, ובמקרה של מרפסות גדולות, הרבה יותר.

 

התקנת רשת נגד יונים

רשת נגד יונים נחשבת לפתרון ארוך טווח ויעיל ביותר, כאשר מחיר התקנתה נע בין כמה מאות שקלים ויכולה להאמיר עד לאלפי שקלים. ישנם מספר סוגים של רשתות, כאשר זו הנמצאת בשימוש התדיר ביותר היא הרשת השקופה או רשת מונופיל. היותה שקופה הופכת אותה לפתרון האסתטי ביותר, חשוב בעיקר כאשר מדובר בפתרון למרפסות או בפתרון שמשותף לכל הבניין ומשפיע על הנראות שלו.

ישנן גם רשתות פלסטיק, מתכת או פוליאתילן. הגורמים המשפיעים על עלות ההתקנה הם כמובן מחיר הרשת בשילוב אופי העבודה, שכן אם יש צורך בעבודה בגובה המצריכה ציוד מיוחד, הדבר ייקר את העבודה. צורך ברתמת סנפלינג יהווה תוספת של בין 300-1,000 שקלים, ומנוף יכול לייקר אותה ב3,000 שקלים.

 

השקעה משתלמת

העלויות אכן משתנות בהתאם לסוג אמצעי הרחקת היונים. כאשר מדובר בהרחקה באופן פרטי, חשוב לוודא כי מדובר בחברה מומלצת ומקצועית ולוודא כי המחיר שנגבה לא נמוך מדי מכדי להיות לא מקצועי ולא גבוה מדי. אם מדובר בבעיה שכל בניין המגורים סובל ממנה, מומלץ להתאגד יחד עם שכנים נוספים ולבצע התקנה יסודית של רשת נגד יונים.

מחיר הוגן להרחקת יונים במאה ה-21

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מניעת נזקי מים
איך ניתן למנוע נזקי מים?

נזקי מים יכולים לקרות בכל דירה, גם אם היא חדשה ומשופצת, ובטח ובטח אם מדובר בדירה בעלת תשתיות ישנות יחסית. הנה כמה דרכים בעזרתן תוכלו

קרא עוד »