חיפוש

מה עושים במקרה של הכשה?

החורף עומד על סף סיום ואנו קרובים מאוד לתחילתו של האביב היפה שמביא עמו פריחת שיא. לאחר מכן יגיע הקיץ הישראלי החם ועמו הלחות והזיעה. אנו נתכנס לתוך מקומות ממוזגים היטב וננסה לברוח מהחום הכבד, אבל ישנם יצורים שממתינים לקיץ ועם בואו הם יוצאים ממחבואם ונהנים מאור השמש. אני מתכוון לנחשי הארץ שחלקם אינם ארסיים ולכן לא מסוכנים וחלקם האחר ארסיים ומסוכנים מאוד. מה חשוב לדעת במידה והכיש אותנו נחש? מה עושים במקרה של הכשה?

 

הנחשים בישראל

בישראל חיים 40 סוגי נחשים מוכרים ורק 9 מהם ארסיים – נחש צפע, אפעה, שרף עין גדי, עכן ממשפחת הצפעוניים, עכן ממשפחת הפתנים ועכן ממשפחת השרפיים. כל אחד מאלה עלול במצב של לחץ להכיש בני אדם ולהעמיד אותם בסכנת חיים במידה ולא יפעלו נכון.

 

כיצד נזהה נחש ארסי?

רוב מוחלט של הנחשים בארץ הנם יצורים ליליים למעט נחש צפע חרמון שמסתובב על פסגת הר החרמון שבצפון המדינה, בשעות היום, וניתן למצא אותו במדרונות הרים נוספים ברחבי הארץ. לפיכך, במידה ונתקלתם בנחש במהלך שעות היום רוב הסיכויים שמדובר בנחש לא ארסי. כמו כן, נחשים ארסיים הנם בעלי ראש מעט משולש והרבה יותר רחב מהגוף שלהם. על פי רוב נחשים שחורים הם ארסיים מאוד וצריך להיזהר מהם. בכל מקרה אם ראיתם נחש צלמו אותו והזמינו מיד לוכד מקצועי של נחשים.

 

מה עושים בחרום לאחר הכשה?

ראשית, יש להזעיק אמבולנס כדי שטיפול עזרה ראשונה מקצועי יהיה בדרך אליכם. שנית, אסור לזוז מהמקום ויש לשמור ככל שניתן על רגיעה תוך כדי שכיבה או ישיבה. הסיבה לכך שחשוב לא לזוז נעוצה בעובדה שהארס, למרות מה שרבים חושבים בטעות, אינו מועבר בגוף באמצעות מחזור הדם אלא דרך מערכת הלימפה וזו מופעלת רק בעת תנועה של הגפיים.

חשוב בזמן המנוחה לנשום נשימות ארוכות ועמוקות זה מסייע להרגעת הגוף ומעכב את התפשטות הארס. עוד חשוב במידת האפשר לצלם את הנחש כדי שבבית החולים יוכלו לזהותו ולהתאים טיפול מדויק. דבר שלישי, במידה והוכשתם באזור הגפיים התחתונות או בידיים חבשו את המקום עם חתיכת בד שתקרעו מהחולצה או באמצעות גרב. יש לחבוש את מקום ההכשה מתחתיו ועליו.

 

מה אוסר בשום אופן לעשות לאחר שהכיש אותנו נחש?

  • בשום אופן אל תנסו לתפוס את הנחש או לפגוע בו אתם צריכים להיות במנוחה מלאה.
  • אל תנקו את אזור ההכשה בשום צורה גם לא עם מים.
  • אל תנסו למצוץ את הארס מנקודת ההכשה.
  • אל תנסו לחתוך בשום צורה את מקום ההכשה.
  • ואולי הדבר החשוב ביותר, אל תעשו חוסם עורקים זה ייצר נזק בלתי הפיך.

 

מפגשים מהסוג השלישי

מפגש עם נחש בשטח יכול להסתיים בצורה מאוד לא נעימה ולכן, בראותכם נחש צלמו אותו והזעיקו לוכד נחשים מקצועי. במידה והוכשתם שמרו על ההנחיות שצוינו במאמר זה והאירוע יסתיים במינימום פגיעה.

נָחָשׁ

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
לבחור רתמת כלב
איך בוחרים רתמה לכלב?

בחירה של רתמה לכלב מצריכה מכם היכרות בסיסית עם כמה פרמטרים חשובים. שכן, מדובר בעניין שעשוי להיראות לכם כפשוט, אך אין זה נכון. כדי שלא

קרא עוד »