חיפוש

מתי נצטרך לעבור מעוסק פטור לעוסק מורשה?

פעמים רבות אנשים נוטים לחשוב כי אין הבדל משמעותי בין עוסק פטור לעוסק מורשה, אך האמת היא שלא כך הוא  הדבר. ההבדל העיקרי בין עוסק פטור לעוסק מורשה הוא שעוסק מורשה הינו עוסק אשר חל גידול משמעותי בהכנסות שלו. בעת חציית תקרת ההכנסות שנקבעה על פי חוק, בעלי העסקים הפטורים נדרשים לשנות סטטוס.

אין ספק כי המעבר לעיתים עלול להיות מלווה ברגשות כמו פחד, חשש או בלבול מסוים, אך זכרו כי בכל תחום ידע הוא כוח. בכתבה הבאה נעניק לכם את הידע הדרוש על מנת לצלוח את התהליך בצורה טובה, וכן נסביר כיצד שכירת שירותיו של רואה חשבון יוכל לעשות שינוי משמעותי של ממש בכל התהליך.

 

מה הם ההבדלים בין עוסק פטור לעוסק מורשה?

מדי שנה נפתחים במדינת ישראל המוני עסקים, כאשר לכל אחד מהם נדרשת הגדרה על פי חוק. כדאי לדעת על ההבדל בין עוסק פטור לעוסק מורשה:

עוסק פטור – עסק העונה להגדרה זו הינו עצמאי יחיד אשר פועל במחזור עסקאות נמוך, עד לסכום של כ- 100 אלף שקלים חדשים בשנה. נציין כי העוסק הפטור אינו רשאי לגבות מע"מ מלקוחותיו ועל כן הינו פטור מדיווחים חודשיים או דו חודשיים למע"מ. כמו כן, העוסק הפטור רשאי להפיק קבלות ולא חשבוניות מס.

עוסק מורשה – עוסק כזה הינו עצמאי אשר מחזור ההכנסות שלו גבוה מהסכום שנקבע לעוסק פטור כפי שציון לעיל, ללא תקרת הכנסות כלשהי. על העוסק המורשה להפיק חשבוניות מס בגין כל עסקה שתבוצע וכן חלה עליו חובת הדיווח עליה לרשות המיסים. בנוסף, עוסק מורשה נדרש להעביר את המע"מ לאחר קיזוז המע"מ בגין הוצאות שוטפות או רכישות אשר בוצעו על ידי העסק.

רואה חשבון בתל אביב

המעבר מעוסק פטור לעוסק מורשה

ברוב המוחלט של המקרים, העסקים אשר עוברים מסטטוס של עוסק פטור לסטטוס עוסק מורשה, מבצעים זאת מסיבה של גידול בהכנסותיו של העסק. כלומר, כאשר העסק חוצה את תקרת ההכנסות אשר הוגדרה באותה שנה על ידי רשות המיסים, נדרש מבעל העסק לשנות סטטוס ולעבור לעוסק מורשה.

סיבה נוספת למעבר הינה צורך בשינוי תדמית העסק. לעיתים, שיקולים עסקיים שונים עשויים להניע את העסק לשנות את צורת ההתאגדות העסקית שלו. נוסף על אלו, גם גורמים כמו שינוי בעיסוק יכולים להצריך שינוי מעוסק פטור לעוסק מורשה. ישנם מקצועות מסוימים אשר מחייבים סטטוס של עוסק מורשה בלבד, ומכאן הצורך בשינוי הסטטוס.

מלבד אלו, סיבות נוספות עשויות להיות דרישה מלקוחות או אילוצים עסקיים אחרים. על מנת לצלוח את תהליך זה בצורה טובה, וכן לוודא כי אתם מבצעים את המעבר מהסיבות הנכונות, נמליץ לכם להיעזר בשירותיו של רואה חשבון מומחה. לצורך כך, תוכלו ליצור קשר עם רואה חשבון בתל אביב, ולהישאר בראש שקט.

 

לסיכום,

לסיכומו של עניין, לעיתים המעבר מעוסק פטור לעוסק מורשה הינו חובה, ולעיתים אינו חובה אך יכול לסייע לקידום העסק. נמליץ לכם לשכור את שירותיו של רואה חשבון אמין ובקיא, כדי לוודא שאכן כדאי לכם לשנות סטטוס, וגם על מנת לסייע לכם בביצוע התהליך על הצד הטוב ביותר.

רואה חשבון בתל אביב

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
חִידָה
מה נחשב לתשחץ הכי קשה?

תשחצים הם צורה פופולרית של בידור וחשיבה שמליוני אנשים ברחבי העולם נהנים ממנו כבר למעלה ממאה שנה. התשחץ מורכב בדרך כלל מרשת של ריבועים לבנים

קרא עוד »
נישואים
יועץ זוגיות – מחיר

יש רשימה ארוכה של חששות שעולים לא פעם בעת חיפוש אחר יועץ זוגי. הבולטים שבהם נוגעים לקושי במציאת יועץ מקצועי ולעלות הפגישה. במדריכים הקודמים שהעלינו

קרא עוד »