חיפוש

שלושה סוגים של הסכמי ממון

הסכם ממון הוא אחד המסמכים המשפטיים שדורשים להסתכל על העתיד במבט מפוכח, ולהתכונן למקרים שעשויים להתרחש. בחתימה על הסכם ממון, מחליטים בני זוג כיצד יבצעו בפועל את הפרדת הנכסים שלהם במקרה של סיום הקשר. ישנם שלושה סוגים עיקריים של הסכמי ממון.

 

מה זה בעצם הסכם ממון

הסכם ממון הוא מסמך הסכמות שנערך על ידי בני הזוג, בדרך כלל אצל עורך דין מומחה כמו עורך דין הסכם ממון. בהסכם ממון מפרטים הצדדים את האופן בו הם בוחרים לחלק את הרכוש וההון המשותף במקרה של פרידה או של מוות של אחד מבני הזוג. לפי החוק, בעת פרידה, זכאי כל אחד מבני הזוג בדיוק למחצית מהנכסים שנצברו במהלך שנות החיים המשותפים של השניים.

בכל מקרה שבני הזוג מבקשים להסדיר את ענייניהם הכלכליים המשותפים, בצורה שונה מזו הקבועה בחוק הם חייבים לפרט זאת בהסכם ממון. למשל, במקרה בו אחד מבני הזוג הגיע לנישואין עם נכסים שצבר בעצמו, הסכם ממון יוכל לקבוע שאלה יוותרו אצל בן הזוג שצבר את הנכסים.

 

הסכם ממון שנחתם לפני הנישואין

הסכם ממון שנחתם טרום הנישואין הוא הסכם הממון המוכר לרובנו ופעמים רבות עוסקים בחתימה על הסכם טרום נישואין כתנאי לחתונה. בעבר הסכמי ממון נחתמו רק במקרים קיצוניים בהם אחד מהצדדים הגיע עם נכסים רבים אל מערכת היחסים למשל אבל כיום חתימה על הסכם ממון טרום הנישואין הופכת לנפוצה יותר כאשר ברור לכולם כי הסכמה מראש בנושאים האלה היא הבחירה הנבונה ביותר לתהליך הקשה והסבוך של פירוק השותפות המשפחתית והכלכלית ביניהם. כאשר הסכם ממון נערך ונחתם בין בני זוג שטרם נישאו, ניתן לתקף אותו אצל נוטריון או אצל רשם הנישואין.

 

הסכם ממון שנחתם לאחר הנישואין

אם בני הזוג מחליטים לערוך הסכם ממון לאחר שנישאו, בכל שלב שהוא של חייהם המשותפים, התהליך דומה מאוד בעריכה בשיתוף עורך דין מומחה ובחתימתם של בני הזוג שמבטיחה שהכתוב בהסכם הממון הוא על פי רצונם החופשי ושהמשמעויות המשפטיות בהסכם מובנות להם.

ההבדל הוא בשלב תיקוף ההסכם שכן הסכם ממון שנחתם לאחר הנישואין דורש אישור מבית המשפט לענייני משפחה, או על פי בחירת שני בני הזוג אישור מבית הדין הדתי שאליו הם משתייכים. פעמים רבות הסכם ממון שנחתם לאחר הנישואין מתייחס כבר לרכוש משותף וכן לילדים משותפים לבני הזוג, אם ישנם כאלה.

 

הסכם ממון לידועים בציבור

ישנם הסכמי ממון שנחתמים לפני החתונה והסכמי ממון שנחתמים לאחר החתונה אבל מה קורה אם אין חתונה? במקרים רבים בוחרים זוגות לוותר על החתונה ולחיות חיים משותפים מבלי להסדיר זאת בנישואין. במקרה כזה, בני הזוג נחשבים כידועים בציבור והסכם ממון במקרה כזה ינוסח ההסכם ללא התייחסות לנישואין אך בהתייחסות לכל ההסדרים הכלכליים במקרה של פרידה.

חשוב להוסיף שידועים בציבור בוחרים פעמים רבות לחתום על הסכם חיים משותפים, שמסדיר הסכמות בנושאים של חיים משותפים ומתייחס גם להיבט הכלכלי וגם למקרה של פרידה ובעצם מייתר את הצורך בהסכם ממון.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
חִידָה
מה נחשב לתשחץ הכי קשה?

תשחצים הם צורה פופולרית של בידור וחשיבה שמליוני אנשים ברחבי העולם נהנים ממנו כבר למעלה ממאה שנה. התשחץ מורכב בדרך כלל מרשת של ריבועים לבנים

קרא עוד »
נישואים
יועץ זוגיות – מחיר

יש רשימה ארוכה של חששות שעולים לא פעם בעת חיפוש אחר יועץ זוגי. הבולטים שבהם נוגעים לקושי במציאת יועץ מקצועי ולעלות הפגישה. במדריכים הקודמים שהעלינו

קרא עוד »