חיפוש

4 דרכים לטיפול בעקיצות פשפשים

מי מאיתנו לא חווה עקיצות במהלך חייו? מדובר במטרד נוראי אשר פוגם בשלוות הנפש ובבריאות העור, ובמקרים חמורים אף מהווה סכנת חיים. מבין היצורים העוקצים, ידועים לשמצה במיוחד הפרעושים, טפילים אשר מזוהים בעיקר עם חיות מחמד. בכתבה הבאה נעסוק בעקיצות של פרעושים ובדרכים לטפל בהן.

 

ידע נגד הפגע

על מנת להתחיל טיפול נכון בפרעושים יש צורך במעט ידע בסיסי. ראשית, חשוב לזהות את מקור העקיצות בוודאות כעקיצות פרעושים. רבים נוהגים לבלבל בין עקיצותיהם של אלה לבין עקיצות פשפשים או יצורים אחרים, ולכן חשוב לדעת מהם הסימנים המבחינים. עקיצות פרעושים מאופיינות בעיקר במיקומם על פני הגוף – הן מתרחשות בעיקר בבטן התחתונה וברגליים (בניגוד לפשפש שמעדיף דווקא את פלג הגוף העליון). בנוסף עקיצות פרעושים מלווים לרוב בכתמי דם – לכן במקרה וראיתם כתמים תוכלו לדעת בוודאות שאין מדובר בעקיצות יתוש.

על פי רוב עקיצות פרעושים אינן מסוכנות, אלא רק גורמות לאי נעימויות, גירודים ותגובות דלקתיות. עם זאת הן כן מסוכנות עבור אלרגניים. בכל מקרה בו מתפתחת תגובה חריפה יש להיוועץ קודם כל ברופא.

 

פתרון מתחיל בניקיון

ישנן כמה דרכים להיפטר מפרעושים ופשפשים, וניקיון יסודי הוא אחד מהן. הניקיון צריך להיות באמת יסודי ולכלול את כל חלקי הבית. כמו כן יש לשאוב את כל השטיחים והמזרונים. במידה וכמות הפרעושים אינה גדולה עדיין זה עשוי להספיק.

מקור הפרעושים והפשפשים הוא לרוב מחיות מחמד אך לא רק. גם סביבה מוזנחת (למשל חצר בפתח הבניין שאיש אינו מטפל בה) עשויה להיות בית גדול והדבקה לפרעושים. לכן הניקיון צריך לצאת מגבולות הבית ולכלול גם את גורמי ההדבקה הפוטנציאליים: החצר, חיות המחמד אם יש, וכן המכונית, במידה ואתם מסיעים בתוכה את חיות המחמד שלכם.

 

סבתא באה לעזור

קיים שפע של תרופות סבתא כנגד פרעושים ופשפשים, ונציין כאן אחת שעשויה להיות לעזר. ניתן להניח צלחת מלאה בשמן ובמרכזה נר על הרצפה. הפרעושים נמשכים באופן טבעי לאור ולחום ולכן יתקרבו אליה וימותו. חשוב להבהיר ששיטה זאת לא תעבוד אם מספר הפרעושים כבר גדול למדי.

 

אין ברירה, מזמינים הדברה

נסיים בשיטה היעילה ביותר כנראה, הדברה מקצועית. כאשר פונים למדביר חשוב לוודא שבוחרים בעל מקצוע עם תעודות מתאימות וכן עם המלצות. באופן כללי, הדברה היא למעשה פיזור רעל ולכן יש לבצע אותה במשנה זהירות. חשוב לערוך הדברה מקיפה סביב כל הבית בזמן שהדיירים אינם, וכן למנוע מגע חשוף בין חומרי ההדברה למזון, צעצועי ילדים וכדומה. כאשר מדובר בהדברת פרעושים, חשוב לשלב שני חומרים בתהליך – אחד הפועל כנגד הפרעושים הבוגרים והשני אשר מכוון נגד גלמי הפרעושים ומונע את התפתחותם. העונה המומלצת ביותר להדברה היא האביב, מכיוון שזוהי גם עונתם הפעילה ביותר של הפרעושים, ועל כן בזמן זה ההדברה תהיה הכי אפקטיבית.        

פרעושים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מניעת נזקי מים
איך ניתן למנוע נזקי מים?

נזקי מים יכולים לקרות בכל דירה, גם אם היא חדשה ומשופצת, ובטח ובטח אם מדובר בדירה בעלת תשתיות ישנות יחסית. הנה כמה דרכים בעזרתן תוכלו

קרא עוד »