חיפוש

איך נראית תעודת זהות בנקאית

תעודת זהות בנקאית היא מסמך המונפק ללקוחות הבנק על ידי הבנק והוא משפיע על האופן שבו הבנק תופס את הלקוחות שלו – מה שכמובן משפיע על התנאים השונים של השימוש בבנק (ריביות, תנאי ההלוואות וכולי).

תעודת זהות בנקאית היא מסמך מקיף שמהווה אינדיקציה חזקה על איתנות הכלכלית של האדם וכפועל נגזר מהי יציבותו הכלכלית ומהו הסיכון שבמתן הלוואה לו (למשל) או בכל התקשרות עסקית עמו. אם כן, מדובר במדד משמעותי מאוד שמשפיע על חייהם ועל ארנקם של רבים מאוד.

על מנת להבין כיצד להתנהל עם תעודת הזהות הבנקאית ולהוציא ממנה את המיטב – יש להבין איך נראית תעודת הזהות הבנקאית ומה היא כוללת.

תעודת הזהות הבנקאית כוללת חלקים שונים שלכל חלק ישנה משמעות אחרת מבחינת מה שהוא מראה לבנק על המשתמש של הבנק.

 

פורמליות

החלק הראשון של תעודת הזהות הבנקאית הוא החלק הפורמלי – מידע יבש על הלקוחות, על מנת שניתן יהיה לזהות אותם ואת הקשורים להם. מספר חשבון בנק, שמו של הלקוח, תעודת הזהות וכל מידע מזהה אחר לרבות מורשי החתימה שלו או כל אדם שיש לו גישה אחרת לחשבון.

 

יתרות

החלק השני של תעודת הזהות הבנקאית כולל את סכום היתרות שעומדות לרשותו של בעל תעודת הזהות. החל מכמות הכסף שישנה בעובר ושב, בחסכונות שונים שיש לו, קרנות, ניירות ערך ומניות או כל נכס אחר שיש לו ערך כלכלי משמעותי.

חלק זה מהותי על מנת לאמוד על איתנותו הכלכלית של הלקוח ואת האופן שבו יכול לעמוד בתשלומים השונים שיושתו עליו בעתיד (כמות ההון העצמית של הלקוח מהווה מעיין בטוחה לכך שיוכל להחזיר).

 

ניהול שוטף

חלק זה הוא משמעותי ביותר שכן הוא מתייחס לאופן שבו הלקוח מתנהל עם הכסף שלו – כמה כסף הוא מושך, באיזו תדירות, איזה כסף הוא מכניס, מתי, איך, כמה הוא מפריש לחסכונות וכיצד הוא מנהל את הפונקציות השונות שלו בבנק (אלו שהוצגו בחלק השני).

בחלק זה גם רואים את ההתחייבויות השונות שהוא חתום עליהן – משכנתאות, הלוואות או כל התחייבות ארוכת טווח שמשפיעה על הוצאותיו של הלקוח. זהו פרמטר חשוב מאוד כאשר בוחנים האם משתלם להעניק לו הלוואה למשל שכן ניתן לראות כיצד יוכל לעמוד בה.

 

דירוג האשראי

כאשר מדובר על דירוג אשראי לאדם פרטי, תעודת הזהות הבנקאית כוללת הערכה מהו הסיכון של מתן הלוואה לו או התקשרות פיננסית עמו. כפי שניתן לראות, המבנה של תעודת הזהות הבנקאית מאפשר חיזוי מוצלח של הדפוסים הכלכליים של הלקוח – מה שמראה על כדאיות ההתקשרות עימו.

בנוסף, הבנק משכלל את הצעדים שלו בהתאם לדירוג האשראי – כמה גבוהה ההלוואה שתינתן, באיזו ריבית או כל מידע אחר.

תעודת זהות בנקאית מחוברת לטלפון

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מטבעות
כיצד מכינים תלוש שכר?

הכנת תלושי שכר לעובדים מצריכה ידע מקצועי. בתור בעלי עסק המעסיקים עובדים, אתם יודעים כי מדובר בכאב ראש לא קטן. מצאתם חשב שכר מקצועי, הוא

קרא עוד »
דולרים
מה הן הלוואות גמ"ח?

דתות מהוות את אחד מתחומי החיים הכי שנויים במחלוקת. אלו הנמנים בצד של אוהבי הדת, יגידו שהדת מעניקה להולכים בעקבותיה משמעות לחיים, ערכים ואהבת חינם.

קרא עוד »