חיפוש

למה צריך תעודה גמולוגית כאשר קונים תכשיטי יהלומים

קניית תכשיטי יהלומים היא לא עניין של מה בכך – היא יכולה להיות כרוכה בהשקעה של סכומי כסף גבוהים, והיא טומנת בחובה הבטחה לאיכות בלתי מתפשרת ומוצר יוקרתי שעומד בתקנים מחמירים.

כדי לא לשלם ממיטב כספכם ולקבל מוצר שלא שווה את התמורה, שימו לב שאתם רוכשים בהתאם לתעודה גמולוגית.

 

מה זה בכלל תעודה גמולוגית

תעודה גמולוגית היא מסמך רשמי שמפרט באופן אובייקטיבי ומדעי את התכונות של תכשיטי יהלומים שמוצעים למכירה. אפשר לחשוב עליה כסוג של תעודת זהות של האבן, שלפיה אפשר לאמוד את הערך שלה והשווי שלה בכסף, זאת לפי בדיקות מעמיקות ויסודיות שנערכו במעבדה ייעודית. המידע שמפורט בתעודה מבוסס על בדיקות מקיפות שצריכות לעמוד בסטנדרטים בין לאומיים.

 

סוגי תעודות

ישנם מספר מכונים רשמיים שמורשים להעניק תעודות גמולוגיות. חלק מהם מגיעים מעבדות גמולוגיות בין לאומיות, וחלק מעבדות מקומיות. התעודות המוכרות ביותר בעולם מוענקות על ידי:

א. GIA – Gemological institution of America inc – נחשבת לתעודה המחמירה ביותר, מעבדה שידועה בכך שהיא אובייקטיבית לחלוטין ופועלת ללא רווח עם סניפים רבים ברחבי העולם. יהלומים עם דירוג מסוג זה הם בדרך כלל הכי יקרים.

ב. IGI ו- HRD – נחשבות מחמירות גם הן אבל קצת פחות מ- GIA. מתמחות בבדיקה ותיאור של יהלומים ברמת ניקיון גבוהה אך בצבע נמוך, ומשתמשים בתעודות שלהן בעיקר בהודו ובמזרח.

ג. EGL – רשת מעבדות שנמצאת בפריסה עולמית ורחבה במיוחד, תוכלו למצוא אותה בכמעט כל מרכזי סחר היהלומים, כולל כאן בישראל. יתרון נוסף שלה הוא מהירות העבודה – עד 7 ימי עסקים. היא מדויקת במיוחד בכל הנוגע לרמת הניקיון של היהלומים וצבעם.

 

איזה מידע תמצאו בתעודה

תעודה גמולוגיות אמורה ללמד אתכם על המאפיינים החשובים ביותר של היהלום:

א. סוג האבן – אבן חן, יהלום מטופל או יהלום טבעי

ב. מידות – משקל האבן

ג. מידת הצחצוח – רמת הפוליש

ד. סוג וקצת החיתוך – למשל עגול, אובלי, כרית וכו', וכן מהן זוויות החיתוך.

ה. סימטריה

ו. מרכוז עוקץ היהלום – החלק המחודד

ז. גודל הלוח – המשטח העליון של היהלום

ח.  רמת הפלורסנטיות

 

מה יכול לקרות אם רוכשים בלי תעודה כזו

התעודה הרשמית למעשה מבטיחה לכם איכות בדוקה אובייקטיבית, שהיא בעצם התמורה הנוגעת שכסף שאתם משלמים. אם תבצעו רכישה של יהלום ללא תעודה – לא תוכלו להיות בטוחים שלא מרמים אתכם באיכות היהלומים, שכן – רוב התכונות הללו ניתנות לבדיקה רק במעבדה מקצועית ולא בעין חובבנית. אם כבר בחרתם לעשות את הקנייה הנרכשת של יהלום אמיתי ואיכותי – כדאי ללכת עד הסוף ולוודא שהכסף שלכם לא נגזל ההונאה מצערת.

 

לסיכום

תעודה גמולוגיות אמורה לספר לכם כל מה שחשוב לדעת על היהלום שאתם עומדים לרכוש, והיא הבטחת איכות אובייקטיבית שתוודא שאתם משקיעים את הכסף במקום הנכון.

שרשראות

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
להתאים תכשיטים
איך מתאימים תכשיטים לביגוד?

בחרת את הבגדים האהובים עלייך וסידרת בארון, וגם מגירת התכשיטים מלאה בטבעות, שרשראות, צמידים ועגילים, אבל עכשיו יש בעיה חדשה: איך מחליטים איזה תכשיט מתאים

קרא עוד »
האם ניתן להרטיב טבעות אירוסין?

מתכוונים לרכוש בזמן הקרוב טבעת אירוסין אצל גרין דיימונד? ובכן, דעו לכם כי לא תצטרכו לחשוש בכל הנוגע להרטבת הטבעת. החומרים שמרכיבים את הטבעות אשר

קרא עוד »