חיפוש

מהו מחיר אונקיית זהב – איך קובעים אותו

ההשקעה בזהב הפכה לאפיק ידוע ומוכר בתקופה האחרונה. שכן, זוהי השקעה שנחשבת ליציבה ביותר בהשוואה לאחרות. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע למי שרוצים להכיר באפיק השקעה זה מקרוב. הישארו כאן ותגלו את כל המידע הרלוונטי  לנושא, תוך התמקדות במחיר העדכני של אונקיית זהב והאופן שבו הוא נקבע.  

 

העלות של אונקיית זהב

המחיר של אונקיית זהב אינו קבוע. בניגוד למוצרים שונים שמוצגים על מדפי הסופרים עם תו מחיר קבוע, מחירו של הזהב משתנה בהתאם לשער הזהב העולמי והוא מושפע מתנודות שמתרחשות בבורסות שונות ברחבי העולם. ניתן לומר שמחירה של אונקיה נקבע לאחר שמתבצעת הערכת משקל מדויקת במיוחד שנעשית תוך שימוש בשיטה שנקראת TROY. השיטה קובעת שהמשקל של אונקיית זהב הוא 31.1 גרם, כך שמתאפשר לבצע חישוב שתואם לשער הקיים, במטרה להגיע לעלות שמתאימה ליום העסקים. חשוב לציין שמחירי אונקיות הזהב חוו לאחרונה עליות ומורדות, אך במבט מאקרו, מתאפשר לראות שמחירו של הזהב עולה באופן עקבי לאורך השנים.

העלות של אונקיית זהב

כך נקבע מחיר הזהב

בעבר, מחירו של הזהב נקבע על ידי וועדה שכללה 5 נציגים מהבורסה למסחר בזהב שנמצאת בלונדון. הנציגים היו אחראיים לדון מידי יום, כדי לקבוע את שער הזהב. מדובר בהליך שהתבצע עד לשנת 2015. במהלכו, שער הזהב נקבע מידי יום בשעות הבוקר ובשעות הערב. כאשר ההחלטה על המחיר העדכני של אונקיה התקיימה לפני פתיחת יום המסחר. ניתן להבין מכך שזו הייתה החלטה חשובה שהשפיעה על המסחר לאורך כל היום.

משנת 2015 ואילך המחיר נקבע על ידי מערכת מתקדמת שקובעת את השער בהתאם לפקודות המכירה והקנייה שבוצעו לאורך היום. בשלב זה אתם מבינים שלא ניתן לדעת מה יהיה מחירה של אונקיית זהב ברגע שבו תקראו את המדריך. לכן, נציין שתוכלו לקבל מידע עדכני אודות מחירה הנוכחי בקישור זה: https://il.israelmint.com/gold-price.

 

התנאים שמשפיעים על מחיר הזהב

מי שמתכננים להשקיע בזהב לראשונה, צריכים להכיר מקרוב בגורמים הבאים שמשפיעים על השער והמחיר העדכני:

  • פעילויות של הבנקים המרכזיים בעולם
  • תנאים כלכליים – גלובליים
  • התנהלות של תעשיות שונות
  • אירועים גיאופוליטיים ועוד

 

למה כדאי להשקיע בזהב?

רבים בוחרים להשקיע בזהב מסיבות שונות, כאשר אלה הבולטות שבהן:

  1. יציבות – הזהב מצליח לשמור על יציבות לאורך השנים, בניגוד למניות שעשויות לעבור שינויים מהותיים ולהשאיר את הרוכשים בהפסד רב
  2. נחשב לבטוח – הזהב יכול לשמש את הרוכשים במצבים שיש בהם חוסר וודאות. לדוגמא, בעת מלחמה או בימים של אינפלציה

 

לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את כל הפרטים החשובים שנוגעים למחירה של אונקיית זהב והאופן שבו הוא נקבע. בשלב זה ברור לכם שמדובר בחישוב שצריך להתבצע תוך היכרות עם התחום. כעת, נותר לנו לאחל שתבצעו רכישה חכמה שתאפשר לכם לשמור על ביטחון כלכלי בכל עת.

זהב

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
להתאים תכשיטים
איך מתאימים תכשיטים לביגוד?

בחרת את הבגדים האהובים עלייך וסידרת בארון, וגם מגירת התכשיטים מלאה בטבעות, שרשראות, צמידים ועגילים, אבל עכשיו יש בעיה חדשה: איך מחליטים איזה תכשיט מתאים

קרא עוד »
האם ניתן להרטיב טבעות אירוסין?

מתכוונים לרכוש בזמן הקרוב טבעת אירוסין אצל גרין דיימונד? ובכן, דעו לכם כי לא תצטרכו לחשוש בכל הנוגע להרטבת הטבעת. החומרים שמרכיבים את הטבעות אשר

קרא עוד »